 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Koszty utrzymania Mitsubishi Grandis 2.4 Mivec |
Autor |
Wiadomość |
stanley_1985
Nowy Forumowicz
Auto: Audi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 22-05-2013, 09:37 Koszty utrzymania Mitsubishi Grandis 2.4 Mivec
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Wybieram się do Niemiec po Grandisa 2.4 Mivec ze skrzynią manualną. Czy możecie mi nakreślić jakie są realne koszty utrzymania tego auta. Chodzi mi o wymianę kompletnego rozrządu i innych materiałów eksploatacyjnych. Jak wygląda dostępność częci zamiennych u nas w Polsce. I jeszcze jedno jak wygląda użytkowanie go na LPG. Chodzi mi o to jaką butlę idzie zamontować aby można było przejechać od 400km wzwyż w trasie. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi. |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2013, 20:18
|
|
|
Cześć
Ja mam dokładnie takie auto jakiego szukasz - ale nie sprzedaję. Za dobre jest
Rozrząd to koszt ok 800zł (części 500zł + robocizna 300zł) - zależy gdzie kupisz części (wymieniałem komplet pasków, rolek, napinaczy - w tym hydro). Paski mam Mitsuboshi - ale ten balansowy zdaniem Tomka Michalaka chyba włożyć ORY, podobno bardziej dostaje w d... niż ten od rozrządu (2x szybciej się kręci).
Z lpg jest tak: Ci co nie mają i płacząc - płacąc za benzynę "wiedzą lepiej", że gaz w Mivec to zło
Ci co wsadzili LPG ''u szwagra" i "po taniości" powiedzą to samo
A z mojej perspektywy: dobre wtryski (ja mam HANĘ GREEN) + wydajny reduktor (ja mam NIKO tłokowy do mocy max 250KM) io nie ma problemu z Checkami, ESP OFF i palonej głowicy. Kontrola luzu zaworowego co 10 tys km nie wskazuje na żaden Armagedon w silniku. W ciągu roku robiąc 20 tys km zaoszczędziłem prawie na dwa kolejne silniki używane
Komputer LPG mam STAGa - i tutaj trzeba troszkę potrafić by dobrze go zestroić - chodzi o odpowiednią współpracę ze skrzynią automatyczną - w razie czego mam opanowany temat i pomogę.
Co do butli....ja mam za jednym siedzeniem butlę w bagażniku - na pół zagłębienia - więc tylko drugi fotel idzie 'na płask'. wchodzi ok 37l - co daje w trasie zasięg ok 300km
Rozważ czy taki zasięg Tobie wystarczy - nie wierzę byś nie znalazł szybciej niż 100km stacji z LPG. Albo wrzucasz butlę za dwa fotele i tylko je składasz oparciami do przodu.
Butlę podwieszaną pod bagażnikiem w miejscu dojazdówki szczerze odradzam: wygląda strasznie bo potwornie wystaje i obniża prześwit dramatycznie.
Aha
W automacie trzeba dbać o olej i wymieniać go co jakieś 30-50 tys km.
Ale Grandis z automatem jest wart każdej kasy |
|
|
|
 |
|
|