geometria kół po wymianie wahaczy |
Autor |
Wiadomość |
xsiaze
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 2.0 Sport 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 23-05-2013, 10:53 geometria kół po wymianie wahaczy
|
|
|
Witam
Mam krótkie pytanko:czy po wymianie tylnych wahaczy poprzecznych niezbędne jest ustawienie geometrii kół
pzdr. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 23-05-2013, 13:47
|
|
|
Obowiazkowo |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
xsiaze
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 2.0 Sport 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 23-05-2013, 14:34
|
|
|
Jesteś pewien,mechanik zapewniał mnie,ze spokojnie mogę jeżdzić bez potrzeby sprawdzania geometrii |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 23-05-2013, 15:09
|
|
|
Jeżeli zmienił Ci wahacze poprzeczne, to na wewnętrznych tulejach zmienia się kat pochylenia kół (śrubami mimośrodowymi), co za tym idzie leci zbieżność tylnej osi. Z kolei przednią oś ustawia się na podstawie tylnej właśnie. |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
Youtro
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer'06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013 Posty: 20 Skąd: WK, LB, DB
|
Wysłany: 23-06-2013, 00:47
|
|
|
Hej,
podłączę się pod temat. Wpakowałem trochę kasy, żeby złożyć fajny komplet kół i okazało się jednak, że felgi mają zbyt szerokie ET i przy takich oponach koła wystają 1-1,5cm za obrys błotników co uniemożliwia jazdę bez przycierek.
Jedne z sensowych wyjść to zrobić delikatne negatywy. Co do tego potrzebuję? Czy wystarczy podjechać do warsztatu, gdzie ustawiają geometrię, czy będę potrzebował jakiego camber kitu ?
wygląda to tak: http://www.jdm-option.pl/...p=213139#213139
 |
|
|
|
 |
gregter
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 benzyna 2010
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 58 Skąd: Melbourne
|
Wysłany: 23-06-2013, 09:40
|
|
|
Z ponad 40 letniego okresu uzytkowania samochodow osobowych wiem ze geometrie kol powinno sie robic co 2 lata lub czesciej w zaleznosci od techniki jazdy , nawierzchni na jakich porusza sie samochod oraz stanu technicznego samochodu . Wystarczy czasami przypadkowe dojechanie do kraweznika , wjechanie w jakas przypadkowa dziure (co w kraju nad Wisla jest normalne ) by ustawienie kol sie zmienilo, co ma wplyw na prowadzenie samochodu , zuzycie opon i tym podobne niekorzystne zjawiska. |
|
|
|
 |
yorgiel
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER '07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-10-2013, 11:44
|
|
|
gregter napisał/a: | Z ponad 40 letniego okresu uzytkowania samochodow osobowych wiem ze geometrie kol powinno sie robic co 2 lata lub czesciej w zaleznosci od techniki jazdy , nawierzchni na jakich porusza sie samochod oraz stanu technicznego samochodu . Wystarczy czasami przypadkowe dojechanie do kraweznika , wjechanie w jakas przypadkowa dziure (co w kraju nad Wisla jest normalne ) by ustawienie kol sie zmienilo, co ma wplyw na prowadzenie samochodu , zuzycie opon i tym podobne niekorzystne zjawiska. |
dokładnie najlepiej sprawdzać geometrie co wiosnę |
|
|
|
 |
rolando
Forumowicz
Auto: Carisma 96r. 1,8 benzyna+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
|