Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Uszkodzona skrzynia automatyczna
Autor Wiadomość
Slave 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97r. 2,5 V6 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-05-2013, 10:44   

Hej, podpinam się pod temat, mam oczywiście skrzynie AT, konwenter był wymieniany dwa lata temu przez poprzedniego właściciela i wszystko póki co hula bez zarzutu. Mam jednak następujący problem:

Czasami gdy zapalam auto (zimny silnik) i zrzucam bieg z P na R czuje opór na dźwigni i jak przełącze bieg wyczuwam lekkie szarpnięcie, dzieje się to sporadycznie powiedzmy 1 na 15 razy, czy ktoś się spotkał z takim problemem? Jeśli tak to co to może być?
_________________
-----------------------------------------

Galant '97r. 2,5 V6 Automat, Kombi + LPG Tomasetto
www.facebook.com/SlavePage
www.youtube.com/SlaveCity
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-05-2013, 17:54   

Slave, rozwiązanie Twojego problemu jest banalne. Musisz nauczyć się parkować autem z ASB. Nie możesz opierać auta na "P" zanim przełączysz lewarek na "P" powinieneś zaciągnąć hamulec ręczny tym bardziej jak parkujesz na wzniesieniu lub pochyłości. Blokując auto pozycją P a nie ręcznym ryzykujesz uszkodzenie skrzyni. Ja zawsze jak parkuję na wzniesieniu to najpierw przełączam pozycjoner na "N" zaciągam ręczny - czekam aż auto oprze się na ręcznym i dopiero przełączam na "P"

[ Dodano: 27-05-2013, 17:54 ]
A opór wynika nie z temperatury skrzyni tylko z tego czy P blokowało ruch auta wymuszony np. zjazdem z górki.
 
 
Slave 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97r. 2,5 V6 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-05-2013, 17:58   

Wielkie dzięki polaff dużo mi to wyjaśniło, natomiast chciałbym doprecyzować jedną rzecz, w momencie kiedy blokuje auto ręcznym i mam wbite N to rozumiem, że aby przełączyć bieg z N na P muszę jeszcze raz wcisnąć hamulec nożny, tak?
_________________
-----------------------------------------

Galant '97r. 2,5 V6 Automat, Kombi + LPG Tomasetto
www.facebook.com/SlavePage
www.youtube.com/SlaveCity
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-05-2013, 18:24   

Slave, było by to wskazane ze względny na to, że ręczny ma lekki "luz" auto buja się w przód i w tył odrobinę ze względu na szczękową konstrukcję tego układu. A przełączając pozycjoner na P przeskakujesz przez "R" więc prowokujesz do bujania nadwoziem.
:D
 
 
Slave 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97r. 2,5 V6 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-05-2013, 20:57   

Mam jeszcze taki problem, ze czasem na P nie chce odpalic, pali tylko na N tym samym musze przełaczyc go przez R, rozumiem. ze to nie jest dobre rozwiazanie, co moze byc tego przyczyna i czy mozna przelaczac biegi na nie zapalonym samochodzie.
_________________
-----------------------------------------

Galant '97r. 2,5 V6 Automat, Kombi + LPG Tomasetto
www.facebook.com/SlavePage
www.youtube.com/SlaveCity
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-05-2013, 21:41   

Slave, można przełączać na zatrzymanym silniku, nie wolno natomiast uruchamiać i zatrzymywać silnika na pozycjach innych niż "P" i "N" bo powoduje to niekorzystny rozkład ciśnień w układzie sterowania sprzęgłami skrzyni.
Co do niemożności odpalani na "P" to trzeba sprawdzić instalację elektryczną, bo rozumie, że nie kręci rozrusznik (?).
Uruchamianie silnika w położeniu neutralnym nie jest niczym złym (nawet biorąc pod uwagę "przejście" przez "R"), jest jedynie niewygodne.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-05-2013, 09:21   

Slave napisał/a:
aby przełączyć bieg z N na P muszę jeszcze raz wcisnąć hamulec nożny, tak?
ja tego nie robię - wystarczy machnąć dźwignią na tyle szybko, żeby komp skrzyni nie zaczął sterować eletrozaworami
bo lewarek tak naprawdę to jest przełącznik elektroniki - niczego mechanicznie nie przestawia
cała zabawa odbywa się wewnątrz skrzyni i jest realizowana skomplikowanym systemem elektrozaworów
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 28-05-2013, 09:25   

Krzyzak napisał/a:
wystarczy machnąć dźwignią na tyle szybko, żeby komp skrzyni nie zaczął sterować eletrozaworami

Ja mam na tyle mocno wypracowane odruchy ze względu na jazdę mondeo z a/t, że hamulec wciskam już bezmyślnie. Poza tym większość instrukcji zaleca operowanie pozycjonerem w zakresie PRND tylko razem z wciśniętym hamulcem.
 
 
Slave 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97r. 2,5 V6 Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-05-2013, 11:18   

Czyli jeśli mam nie odpalony samochód (na zapłonie) i wcisnę hamulec to mogę swobodnie przełączyć bieg bez ryzyka uszkodzenia skrzyni, dobrze rozumiem? Czy mam przełączać bieg bez zapłonu, żeby było bezpieczniej.

Polaff tak wogóle nie działa rozrusznik na "P", zdarza się to niestety często. Pewnie to jakaś czujka w skrzyni lub komputerze która mogła ulec uszkodzeniu, czy problem leży w samej skrzyni?
_________________
-----------------------------------------

Galant '97r. 2,5 V6 Automat, Kombi + LPG Tomasetto
www.facebook.com/SlavePage
www.youtube.com/SlaveCity
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 28-05-2013, 11:24   

Cytat:
Czyli jeśli mam nie odpalony samochód (na zapłonie) i wcisnę hamulec to mogę swobodnie przełączyć bieg bez ryzyka uszkodzenia skrzyni, dobrze rozumiem? Czy mam przełączać bieg bez zapłonu, żeby było bezpieczniej.
zapłon tu nie ma znaczenia. Ważne by nie robić tego podczas rozruchu lub gaszenia silnika.
Jeśli rozrusznik nie działa na P to stawiał bym na jakiś przewód od sterownia.
 
 
KrzysiekV6 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 31-05-2013, 13:47   

A tak przez czystą ciekawość. Robił ktoś swap z automatu na manuala? Jak to wygląda od strony technicznej, jakie koszty i gdzie można coś takiego zrobić?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-05-2013, 16:01   

Były już takie swapy. Ale to jak zamienić siekierkę na kijek. Manual w galancie to jeden z najmniej udanych podzespołów. Praktycznie każda skrzynia przy ok 250kkm musi trafić na stół operacyjny.

Koszty pewnie zależne od tego kto to będzie robił, ale biorąc pod uwagę, że musisz kupić używaną skrzynię, którą od razu trzeba regenerować co by potem nie wyciągać- to już koszt koło 1,5k. 500zł skrzynia i 1000zł regeneracja. Plus robocizna, kilka gratów i pewnie coś koło 2,5k wyjdzie.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-05-2013, 19:44   

1000 zl regeneracja? 2 lub 4 lozyska do wymiany. Jak dobrze pojdzie 200 zl gora (przy 2 lozyskach). Robocizny nie licze bo naprawa samemu :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-05-2013, 19:59   

Ale malo kto robi sam :) a 1k to srednia cena. Niektorzy wolaja i 1,5k z kompletem lozysk.
 
 
bieruta 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: grodzisk wlkp
Wysłany: 08-07-2013, 20:46   

Witam.
Mam pytanie odnośnie naprawionej skrzyni. Czy po naprawie sprzęgła hydro kinetycznego i zalaniu nowym olejem trzeba wymieniać olej po przejechaniu ok 2000 km.? Mechanik ostro mnie skasował i zastanawiam się czy szuka jelenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.