[2.5 TD] Układ kierowniczy |
Autor |
Wiadomość |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-05-2013, 19:40 [2.5 TD] Układ kierowniczy
|
|
|
Witam,
Panowie tym razem poruszam temat układu kierowniczego, Misiek jest pierwszym moim pojazdem z rodziny Mitsubishi za którego sterami siadłem. Do tej pory były to osobówki i parę lat temu Jeep XJ. Mam takie dziwne spostrzeżenie mianowicie przy skręcaniu nie "odbija" mi kierownica. Przykładowo przy skręcie kołem kierownicy przyjmijmy 90 stopni i dodaniu gazu bo wyjeżdżam na prostą koło kierownicy samo nie ma tendencji do powrotu jak to bywa np. w osobówkach etc. Pytanie czy cos jest zatarte w kolumnie kierowniczej?? Luzów w zawieszeniu brak, sworznie, końcówki, podpory OK. Wiem, że do regeneracji mam maglownice, ona ma luz i auto lata po drodze ale czy ona może być zatarta do tego stopnia ze blokuje sie. Czy może któreś z końcówek kierowniczy a może górne sworznie choć luzu nie mają to są zatarte (dolne już wymieniłem) ramie maglownicy wymienione, podpora układ wymieniona (cała reszta przesmarowana). Macie może jakieś sugestie czy może ten tym tak ma :DDD |
|
|
|
 |
Alberts
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 auto
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 9 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 26-05-2013, 23:35
|
|
|
Nie - ten typ tak nie ma. Ten typ ma normalnie jak wszystkie inne auta. Może ktoś za bardzo docisnął śrubę regulacji luzu na "maglownicy" Albo coś jest bardzo nie tak ze zbieżnością. |
|
|
|
 |
osieck19
Nowy Forumowicz Made in Japan
Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 26-05-2013, 23:35
|
|
|
witam
możliwe że jakaś końcówka zapieczona spotkałem się z czyś takim w innym samochodzie. Ale powinien być pisk albo inny podobny odgłos. |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2013, 08:00
|
|
|
hmm... właśnie pisków nie ma, zbieżność ustawiona. Kwestia tej sruby regulacyjnej ?? Normalnie w aucie z stawiałbym na górne mocowania - zatarte łożysko ale tu.. zonk Może to być któras z końcówek lub górne sworznie. A kolumna ma jakies łożysko ?? Jeśli tak to na jakiej wysokości ?? Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 27-05-2013, 17:40
|
|
|
Śruba regulacyjna może być zbyt mocno dokręcona. Ale również mogą być to też wyrobione i stare krzyżaki w kolumnie kierowniczej. Najpierw jednak trzeba sprawdzić śrubę. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2013, 18:38
|
|
|
Panowie a powiedzcie mi czy przy wymianie wspornika ukladu kierowniczego (ten przykrecany na 4 sruby) majac go w rekach pracowal wam luzno. Pytam poniewaz ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo. Zastanawlia mnie czy to przypadkiem nie jest moj problem. |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 27-05-2013, 19:12
|
|
|
niedawno wymieniłem [ w L-ce ] ale to to samo
kurde byłem poszukać ten stary ale chyba wywaliłem , o ile pamiętam ma dosyć ciężko się ruszać - u mnie nie ma w nim kalamitki do smarowania |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2013, 19:44
|
|
|
zamówiłem z hurtowni innego producenta, jutro przyjdzie i porównam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 27-05-2013, 20:53
|
|
|
wspornik ma się dać bez większych oporów w rękach przekręcać |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-05-2013, 06:48
|
|
|
Waldku ale czy olej miałby taki wpływ.. on jest do wymiany ale to zrobie przy okazji regeneracji maglownicy. Chciałbym w pierwszej kolejności upewnić się, czym spowodowane jest to zacinanie |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-05-2013, 08:26
|
|
|
kedas1 napisał/a: | ale czy olej miałby taki wpływ.. | Pomny wczorajszego zachowania rozrusznika w moim Miśku trzeba zaczynać od najprostszych spraw->> rozrusznik nie kręcił, wymontowany (dość kłopotliwy demontaż) na zewnątrz hula że z rąk wyrywa,na wszelki wypadek rozebrany,wyczyszczony. Zamontowany w samochodzie i cisza->> przyczyna->> poluzowana (sama się nie poluzowała,w warsztacie nie dokręcili) klema "+" na akumulatorze->>słaby prąd. Cena za dokręcenie klemy 100zł ale rozrusznik przejrzany Przy demontażu zdjęta była klema "-"
Kiedyś w porywie adrenaliny wykonałem mały skok samochodem->> zgiął się wąs od maglownicy ale nic się nie zacinało jedynie inaczej ustawiła się kierownica |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 28-05-2013, 09:20
|
|
|
kedas1 napisał/a: | ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo. |
Powinien się obracać z lekkim oporem pod naciskiem siły mięśni Więc, to tutaj może leżeć Twój problem. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-05-2013, 19:59
|
|
|
a wiec przyszedł dziś wspornik innego producenta i opór na porównywalnym poziomie. Szukam dalej... |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
|