 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Układ kierowniczy |
Autor |
Wiadomość |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 28-05-2013, 22:16
|
|
|
kedas1 napisał/a: | (...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji |
A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.
Muszę zajrzeć pod maskę.
Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 28-05-2013, 23:55
|
|
|
zacinanie i nieprawidłowa praca kierownicy jest spowodowane nieumiejętnym dociśnięciem śruby regulacyjnej przekładni |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2013, 21:12
|
|
|
... tylko pytanie czy koledze naprawdę zacina się ta przekładnia, czy po prostu jest źle ustawiona zbiezność itp? - skoro ma jakiś wyczuwalny luz
zbyt mocno podkręcona przekładnia faktycznie może delikatnie blokować, ale siła pracy kół jest większa i to powinna kompensować - jeśli są prawidłowo ustawione koła
moim zdaniem należy przede wszystkim sprawdzić kąty pochylenia sworzni zwrotnic i kąty pochylenia kół - mają być prawidłowe i równe względem siebie, bo właśnie te dwie sprawy są głównie odpowiedzialne za powracanie kół do położenia środkowego (na wprost),
po tym prawidłowe ustawienie zbieżności i powinno być jak fabryka przykazała |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-05-2013, 00:33
|
|
|
Rico ja experymentowałem z dokręcaniem przekładni i wierz mi ,że będzie jak piszę a geometria z tym ma niewiele wspólnego , koła by cięło i tyle |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-05-2013, 18:57
|
|
|
A wiec Panowie dla sprostowania. Po wstępnych oględzinach wydaje mi sie przytarty prawy górny sworzeń, luzu nie ma ale osłonę już złe moce zjadły. Jedyny luz mam na przekładni kierowniczej i to całkiem spory. Podejrzewam, że poprzedni właściciel coś kombinował przy tej śrubie aby zniwelować maksymalnie luz do sprzedaży. Kierownica przycina tylko przy obrocie kołem kierownicy o ok 180stopni w L lub P stronę. Przy maksymalnym skręcie w jedną ze stron kierownica odbija ale tylko z 3/5 obrotu i nie robi tego płynnie.
[ Dodano: 31-05-2013, 20:23 ]
Rander napisał/a: | kedas1 napisał/a: | (...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji |
A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.
Muszę zajrzeć pod maskę.
Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach. |
Masz race pajero ma przekładnie slimakową, mój błąd
[ Dodano: 01-06-2013, 15:20 ]
lukas 78, Dokładnie wina była w śrubie regulacyjnej na przekładni ślimakowej. Została poluzowana i problem prawie ustał lecz przekładnia do regeneracji |
|
|
|
 |
|
|