Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Układ kierowniczy
Autor Wiadomość
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 28-05-2013, 22:16   

kedas1 napisał/a:
(...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji


A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.

Muszę zajrzeć pod maskę.

Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 28-05-2013, 23:55   

zacinanie i nieprawidłowa praca kierownicy jest spowodowane nieumiejętnym dociśnięciem śruby regulacyjnej przekładni
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-05-2013, 21:12   

... tylko pytanie czy koledze naprawdę zacina się ta przekładnia, czy po prostu jest źle ustawiona zbiezność itp? - skoro ma jakiś wyczuwalny luz
zbyt mocno podkręcona przekładnia faktycznie może delikatnie blokować, ale siła pracy kół jest większa i to powinna kompensować - jeśli są prawidłowo ustawione koła

moim zdaniem należy przede wszystkim sprawdzić kąty pochylenia sworzni zwrotnic i kąty pochylenia kół - mają być prawidłowe i równe względem siebie, bo właśnie te dwie sprawy są głównie odpowiedzialne za powracanie kół do położenia środkowego (na wprost),
po tym prawidłowe ustawienie zbieżności i powinno być jak fabryka przykazała :p
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-05-2013, 00:33   

Rico ja experymentowałem z dokręcaniem przekładni i wierz mi ,że będzie jak piszę a geometria z tym ma niewiele wspólnego , koła by cięło i tyle :wink:
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-05-2013, 18:57   

A wiec Panowie dla sprostowania. Po wstępnych oględzinach wydaje mi sie przytarty prawy górny sworzeń, luzu nie ma ale osłonę już złe moce zjadły. Jedyny luz mam na przekładni kierowniczej i to całkiem spory. Podejrzewam, że poprzedni właściciel coś kombinował przy tej śrubie aby zniwelować maksymalnie luz do sprzedaży. Kierownica przycina tylko przy obrocie kołem kierownicy o ok 180stopni w L lub P stronę. Przy maksymalnym skręcie w jedną ze stron kierownica odbija ale tylko z 3/5 obrotu i nie robi tego płynnie.

[ Dodano: 31-05-2013, 20:23 ]
Rander napisał/a:
kedas1 napisał/a:
(...)Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji


A ja w kwestii formalnej:
Zawsze wydawało mi się, że Pajero ma przekładnię ślimakową, a nie maglownicę.

Muszę zajrzeć pod maskę.

Żeby nie było, że Off Topic:
U mnie koła same się prostują, jak w innych współczesnych samochodach.


Masz race pajero ma przekładnie slimakową, mój błąd

[ Dodano: 01-06-2013, 15:20 ]
lukas 78, Dokładnie wina była w śrubie regulacyjnej na przekładni ślimakowej. Została poluzowana i problem prawie ustał lecz przekładnia do regeneracji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.