Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Sigmą
Autor Wiadomość
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 29-05-2013, 22:49   Problem z Sigmą

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta na benzynie. Nie trzyma wolnych obrotów a gdy dodaje gazu ma ciezko żeby wejść na obroty. Sprawdziłem pompę paliwową i jest ok. Mam instalacje gazową,jak rozgrzeje silnik i przełaczy na gaz to chodzi normalnie wiec wykluczam awarie zapłonu. Prosze o podpowiedzi gdzie można szukac przyczyny. Dodam ze jak silnik pracuje na gazie to pompa paliwowa pracuje cały czas. Czy to normalne ?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-05-2013, 23:17   

Pompa paliwowa może pracować cały czas - układ chłodzi wtryskiwacze a ze jest to obieg, to benzyna wraca do baku. Niestety może być efekt uboczny takiego użytkowania , mianowicie jest tam takie coś jak regulator ciśnienia , i w przypadku gdy wtryskiwacze nie pobierają paliwa cały czas dostaje po tyłku przepuszczając maksymalny przepływ pompy paliwowej. Mnie osobiście zdarzyło się to samo jeszcze gdy miałem silnik 12v.

Inną przyczyną może być pompa paliwa - bez ciśnieniomierza ciężko sprawdzić jej sprawność - nie musi tylko pompować benzyny, ale dostarczać jej odpowiednią ilość i pod odpowiednim ciśnieniem.

Może być to też zapchany filtr paliwa
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-05-2013, 23:38   

Dzieki za podpowiedż. No wlasnie pompa caly czas daje maksymalnym cisnieniem.Ciśnienie jest bardzo duze. Są momenty gdy silnik pracuje równo na wysokich obrotach. Ale tylko przez chwile. potem znowu musze bawic sie gazem zeby nie zdechł. Moja wiedza ogranicza sie do motocykli i starych aut na gazniku wiec ciezko mi bedzie dojść o co chodzi :D
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 30-05-2013, 11:20   

Sprawdz, kable WN(oporność), swiece(byly kiedys wymieniane), aparat zapolonowy i czy zaplon jest dobrze ustawiony. I powiedz jeszcz czy 12v czy 24v.

Ps. Poczytaj forum, troche było takich problemów oraz obowiązkowo ściąg serwisówke z podwieszonego postu.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-05-2013, 21:54   

Świece i kable wymieniane pól roku temu. Kable Seiwa,jak juz wyczytalem na forum to badziewie nie nadajace sie do tego silnika. Bynajmniej tak twierdzi poprzedni własciciel. Silnik 12V. Auto mam od miesiaca wiec dopiero zaczynam sie dowiadywac co gdzie jest. Mysle ze to filtr paliwa bo dzisiaj rozerwalo mi weżyk paliwowy przy samym zbiorniku. Jak próbowałem go odkrecic to urwałem stalową rurke wychodzacą ze zbiornika. Gdzie takie cudo mozna dostac ? Tzn ten element który wchodzi w zbiornik i jak mniemam trzyma pompę wewnatrz zbiornika
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-06-2013, 08:03   

Adam B napisał/a:
Świece i kable wymieniane pól roku temu. Kable Seiwa,jak juz wyczytalem na forum to badziewie nie nadajace sie do tego silnika. Bynajmniej tak twierdzi poprzedni własciciel. Silnik 12V. Auto mam od miesiaca wiec dopiero zaczynam sie dowiadywac co gdzie jest. Mysle ze to filtr paliwa bo dzisiaj rozerwalo mi weżyk paliwowy przy samym zbiorniku. Jak próbowałem go odkrecic to urwałem stalową rurke wychodzacą ze zbiornika. Gdzie takie cudo mozna dostac ? Tzn ten element który wchodzi w zbiornik i jak mniemam trzyma pompę wewnatrz zbiornika


Niestety, ale króciec jest częścią obudowy pompy. W praktyce zostaje tylko coś używanego. Ewentualnie zadzwoń ASO w ramach "poprawy" humoru (np. koszt kompletu linek zmiany biegów 1924 zł i 3 miesiące oczekiwania).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-06-2013, 08:19   

mój tato miał dolutowywany króciec który odrdzewiał. działa w porządku
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-06-2013, 15:04   

Problem rozwiazany :D Wymiana kabli zapłonowych i swiec zalatwiła sprawę. Ale pojawil sie kolejny. Po kilku minutach pracy silnika zapala sie check engine. :?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-06-2013, 16:15   

Sczytaj błędy, jakie zarejestrował komp.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-06-2013, 17:27   

znając życie lambda - ale mogę się mylić ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-06-2013, 14:26   

check engine przestał sie palić non-stop. A co do sczytania błedów wiem jak to zrobić ale pojecia nie mam gdzie jest ta wtyka diagnostyczna. Pod kierownicą w okolicach skrzynki z bezpiecznikami nigdzie jej nie ma. Panowie czy to trzeba wypiąć z czegoś ? Sigmę kupiłem w stanie agonalnym z mysłą o doprowadzeniu jej do kultury ale z każdym dniem auto zaskakuje mnie czymś ''nowym'' :wink: No i przestały mi działać szybki. Tzn przełaczniki od strony kierowcy. Obsługuje tylko lewy przod i lewe lusterko. Reszta nie działa.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-06-2013, 16:54   

Adam B napisał/a:
Pod kierownicą w okolicach skrzynki z bezpiecznikami nigdzie jej nie ma

A powinna się tam znajdować może ktoś ją wcisnął pod tapicerkę :idea:

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Adam B 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 12V kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-06-2013, 17:08   

Dzieki za info. Bede szukał. Najwyzej pol autka rozbiore. A tak na marginesie....czy komputer cos wyswietla na desce rozdzielczej,pod prędkościomierzem ? U mnie ciemnosć panuje. Wiem ze pytanie banalne. Kupiłem to auto niedawno i na jego temat totalnie zielony jestem.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-06-2013, 17:11   

Adam B napisał/a:
czy komputer cos wyswietla na desce rozdzielczej,pod prędkościomierzem ?

Tam nic nie ma :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 26-06-2013, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-06-2013, 17:13   

a nie ma tam TCL'u ? :roll:
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.