[1.6] nie zapala się Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 14:04 [1.6] nie zapala się Check Engine
|
|
|
Po przekręceniu kluczyka na pozycję ON nie zapala się lampka Check Engine. Sprawdziłem żarówkę, jest ok. Na wszelki wypadek ją wymieniłem, też bez zmian. Zwarłem pin 1 i 4, mruga mi tylko lampka od ABS, Check Engine dalej się nie zapala.
Nie da się odpalić samochodu, rozrusznik kręci, ale nie zapala. Nie słychać pompy paliwa.
Wczoraj normalnie przyjechałem z pracy bez żadnych problemów, dziś rano chciałem odpalić i objawy jak wyżej.
Odłączałem akumulator, również bez zmian. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 25-05-2013, 15:39
|
|
|
może któraś wtyczka od kompa się poluzowała? jeśli nie idzie odpalić auta to mogła paść lambda albo wtyczka się poluzować (przynajmniej u siebie po odpięciu lambdy auta nie odpalę) ale wtedy check wyskakuję od razu.Albo ktoś przed Tobą ominął check engine żeby się nie zapalało... |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 15:57
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | może któraś wtyczka od kompa się poluzowała? jeśli nie idzie odpalić auta to mogła paść lambda albo wtyczka się poluzować (przynajmniej u siebie po odpięciu lambdy auta nie odpalę) ale wtedy check wyskakuję od razu.Albo ktoś przed Tobą ominął check engine żeby się nie zapalało... |
Check engine wcześniej mi działał. Nieraz wybłyskiwałem błędy i łączyłem się EvoScanem.
Lampka nie zapala się od wczoraj. W nocy padało, ale auto od zawsze stoi pod chmurką i mam tak pierwszy raz. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2013, 20:24
|
|
|
Wygląda na problem z ECU - tzn nie dostaje napięcia, skoro nie ma CE.
Powodów może być kilka, w tym immoblizer o ile mnie pamięć nie myli. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-05-2013, 19:49
|
|
|
wichura1 napisał/a: | A co z bezpiecznikiem ECU pod maską? |
Piszesz o tym bezpieczniku:
"3. lampka ostrzegawcza „otwartych drzwi”, zegar, lampka bagażnika, silnik anteny, radio, lampy wewnętrzne, lampki ostrzegawcze, ECU " ?
Wymienione tu rzeczy działają (zegar, radio, itd.).
Wymontowałem komputer, wizualnie wygląda ok, kondensatory nie są spuchnięte.
Rozmawiałem z mechanikiem z Lublina, który jest specem od Mitsubishi (p. Sławek) i sugerował wymianę ECU jeżeli nie ma z nim żadnego kontaktu i nie da się wybłyskać błędów.
Czy ktoś z kluczykiem bez immobilizera mógłby sprawdzić czy da się wybłyskać błędy? Immobilizer chyba raczej nie odcina całego komputera? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-05-2013, 20:44
|
|
|
Immobiliser do rocznika 97 odcina chyba tylko pompę paliwa, w późniejszych wersjach dochodzi albo sterowanie wtryskami albo zapłon. Ecu powinno jednak działać i błędy powinno dać się wymrugać. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2013, 21:28
|
|
|
ja bym jeszcze sprawdził stacyjkę czy na pewno przekazuje napięcie. I główny przekaźnik. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-05-2013, 10:21
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Mysłałem o tym,w zależności od wersji:
|
Bezpiecznik wygląda ok. Dziś będę miał drugie ECU, zobaczę czy uda się z nim wybłyskać błędy.
Na drugim ECU bez zmian, również nie da się wymrugać błędów. W piątek jestem umówiony na wizytę u polecanego na forum elektryka.
Do tego czasu sprawdzę jeszcze raz po kolei wszystkie bezpieczniki. |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2013, 17:46
|
|
|
i jak temat!?
mam taki sam problem! nie zapala cię CH co ciekawe podmieniałem ecu i nic! pętla od immo jest ok i podmieniany był mouł immo razem z ecu i nic! CH nadal nie świeci! i brak iskry!
[ Dodano: 30-05-2013, 18:10 ]
dodam że w drugim aucie ecu i immo działa!! po przełożeniu gratów !
czyli coś w pacjęcie jest! bezpieczniki wszystkie miernikiem posprawdzane przekaźniki pozamieniane i nic CH nie świeci!! |
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-05-2013, 15:47
|
|
|
Bez zmian, dzisiaj go ciągnę do mechanika... |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2013, 15:32
|
|
|
są wieści oby dobre |
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-06-2013, 18:20
|
|
|
Carisma odebrana. 200zł mnie to kosztowało. Spaliły się nóżki w przekaźniku czy sterowniku silnika, który jest gdzieś pod kierownicą razem z drugim od pompy paliwa. Do tego był podobno niezły bałagan pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika i przerdzewiała lub urwała się jedna wiązka. A więc ruszaj do samochodu i sprawdzaj:-) |
|
|
|
 |
adipaw [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2013, 19:44
|
|
|
pewnie mowa o przekźnikach w manualu opisanych jako ecu relay
co są po prawej stronie tunelu! właśnie ich nie wiedziałem jak sprawdzić
czekam aż kolega mi rozkmini schemat el i posprawdzam, więc światełko w tunelu jest. |
|
|
|
 |
|