Problem z Galantem! |
Autor |
Wiadomość |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 12:48 Problem z Galantem!
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum więc jeśli zakładam temat w nie odpowiednim miejscu to mnie powiedzcie a nie od razu linczujcie. Zwracam się do was z pytaniem, mam problem z moim galantem a mianowicie kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki, ale w ogóle nie kręci chociaż zdarzy się że czasami zapali sam od siebie i na popych odpala bez problemu. Czy to kwestia rozrusznika ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:00
|
|
|
Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp. |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:11
|
|
|
deejay napisał/a: | Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp. |
Mógłbyś mi trochę dokładnie opisać jak sprawdzić to zasilanie i te styki z połączeniami ? Bo aż tak obeznany nie jestem w temacie. Byłbym Ci na prawdę wdzięczny! |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:16
|
|
|
Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić się zasilanie ( spr. kontrolką ) .
 |
Ostatnio zmieniony przez deejay 02-06-2013, 13:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:28
|
|
|
deejay napisał/a: | Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić aie zasilanie ( spr. kontrolką ) . |
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:35
|
|
|
FourKce napisał/a: | W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali. |
Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem. |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:39
|
|
|
deejay napisał/a: | FourKce napisał/a: | W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali. |
Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem. |
Mógłbyś mi napisać dokładnie jak sprawdzić to zasilanie, bo trochę tego nie ogarniam. I jakbyś mi mógł powiedzieć gdzie mniej wiecej mam szukać tam tego rozrusznika, bo dopiero co dorwałem tego galanta i w ogóle nie orientuje się w tym silnku. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:46
|
|
|
Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem . |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:48
|
|
|
deejay napisał/a: | Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem . |
OK, 2.0 v6 150km z 1993r. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 13:57
|
|
|
Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcała kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów . |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 14:04
|
|
|
deejay napisał/a: | Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcał kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów . |
Dobra, czyli mam wejść na kanał odnaleźć rozrusznik i poprosić żeby ktoś go zakrecił i wtedy mam zobaczyć czy jest zasilanie ( sprawdzi to osoba siedząca w środku za pomocą kontrolki ? Czy ja mam wypatrywać czegoś specalnego przy tym rozruszniku?). Załóżmy że jest to zasilanie, to co wtedy mam następnie robić ? No i co mi zostanie do zrobienia jeśli okaże się że zasilania jednak nie ma ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 14:14
|
|
|
Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )
Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie . |
|
|
|
 |
FourKce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2013, 14:16
|
|
|
deejay napisał/a: | Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )
Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie . |
Podejrzewam, że tak bo tylko raz zdarzyło mi się że musiałem łądować akumulator a tak nie miałem z nim problemów. A co jeśli prąd nie dochodzi ? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-06-2013, 14:23
|
|
|
FourKce napisał/a: | A co jeśli prąd nie dochodzi ? |
Uszkodzona instalacja, lub korozja połączeń przy akumulatorze lub na karoserii auta . |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
|