Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Galantem!
Autor Wiadomość
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 12:48   Problem z Galantem!

Witam, jestem nowy na forum więc jeśli zakładam temat w nie odpowiednim miejscu to mnie powiedzcie a nie od razu linczujcie. Zwracam się do was z pytaniem, mam problem z moim galantem a mianowicie kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce zapalają się lampki, ale w ogóle nie kręci chociaż zdarzy się że czasami zapali sam od siebie i na popych odpala bez problemu. Czy to kwestia rozrusznika ?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 13:00   

Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp.
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 13:11   

deejay napisał/a:
Sprawdz zasilanie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka , jeśli prąd dochodzi to świadczy to zawieszaniu sie rozrusznika ( szczotki ) . Ale najpierw sprawdz wszystkie styki i połączenia przy rozruszniku , czy przypadkiem nie są zaśniedziałe itp.


Mógłbyś mi trochę dokładnie opisać jak sprawdzić to zasilanie i te styki z połączeniami ? Bo aż tak obeznany nie jestem w temacie. Byłbym Ci na prawdę wdzięczny!
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 13:16   

Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić się zasilanie ( spr. kontrolką ) .

Ostatnio zmieniony przez deejay 02-06-2013, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
  Wysłany: 02-06-2013, 13:28   

deejay napisał/a:
Cienki przewód to plus na rozruszniku , na tym przewodzie po przekręceniu stacyjki w pozycji "start" ma pojawić aie zasilanie ( spr. kontrolką ) .


W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 13:35   

FourKce napisał/a:
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.


Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem.
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 13:39   

deejay napisał/a:
FourKce napisał/a:
W opzycji "on" zapalają się wszystkie kontroli a po przekręceniu na "start" pojawią się tylko specyficzny dźwięk (ale nie kręci) i nie pali.


Więc sprawdz zasilanie , jeśli ok to wina po stronie rozrusznika . Może tez być gdzieś masa uszkodzona , sprawdz dokładnie wzrokowo przewody od aku. do karoserii i przy samym rozruszniku jak pisałem.


Mógłbyś mi napisać dokładnie jak sprawdzić to zasilanie, bo trochę tego nie ogarniam. I jakbyś mi mógł powiedzieć gdzie mniej wiecej mam szukać tam tego rozrusznika, bo dopiero co dorwałem tego galanta i w ogóle nie orientuje się w tym silnku.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 13:46   

Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem .
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 13:48   

deejay napisał/a:
Jaki galant jaki silnik , bo nigdzie nie opisałeś , a pytasz o problem .


OK, 2.0 v6 150km z 1993r.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 13:57   

Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcała kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów .
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 14:04   

deejay napisał/a:
Rozrusznik jest od dołu , najlepiej dojscie z kanału lub podnosnika i do tego druga osoba aby przekręcał kluczyk w stacyjce. Rozrusznik jest przykręcony do skrzyni biegów .

Dobra, czyli mam wejść na kanał odnaleźć rozrusznik i poprosić żeby ktoś go zakrecił i wtedy mam zobaczyć czy jest zasilanie ( sprawdzi to osoba siedząca w środku za pomocą kontrolki ? Czy ja mam wypatrywać czegoś specalnego przy tym rozruszniku?). Załóżmy że jest to zasilanie, to co wtedy mam następnie robić ? No i co mi zostanie do zrobienia jeśli okaże się że zasilania jednak nie ma ?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 14:14   

Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )

Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie .
 
 
FourKce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2013, 14:16   

deejay napisał/a:
Jesli będziesz w kanale to w miejsce cienkiego przewodu który idzie do rozrusznika , masz się wpiąc kontrolką . Jeden przewód do masy auta i drugi do tego przewodu co idzie do rozrusznika . Druga osoba kreci stacyjką a ty patrzysz czy lampka sie zapali , jeśli sie pali to prad dochodzi i wina jest po stornie rozrusznika ( do naprawy )

Zakładamy w tym wszystkim ze akumulator jest sprawny w 100% , bo to tez wazne w tej całej diagnozie .


Podejrzewam, że tak bo tylko raz zdarzyło mi się że musiałem łądować akumulator a tak nie miałem z nim problemów. A co jeśli prąd nie dochodzi ?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2013, 14:23   

FourKce napisał/a:
A co jeśli prąd nie dochodzi ?


Uszkodzona instalacja, lub korozja połączeń przy akumulatorze lub na karoserii auta .
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-06-2013, 14:26   

może elektrowłącznik padł, jak przekręcasz kluczykiem to słychać takie stuknięcie :?:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.