Zapytanie na temat blokady dyferencjału !! |
Autor |
Wiadomość |
kmicic91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Pszów
|
Wysłany: 03-06-2013, 11:01 Zapytanie na temat blokady dyferencjału !!
|
|
|
Witam wszytskich mam pytanie odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno słyszałem ze trzeba jechac prosto zeby nie spierdzielić dyfra ?? Z góry dziękuje .. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-06-2013, 12:44
|
|
|
Na czarnym to zapomnij, w terenie o ile jest uślizg kół to duuuuużym łukiem i powoli jest to możliwe ale lepiej unikać skrętów. Nie tylko możesz jak to napisałeś "spierdzielić" dyfer ale nawet wywrócić samochód. Ale chyba w twoim samochodzie nie ma pełnej blokady ?? tylko ??? wiskotyczne ???? to już niech bardziej obeznani się wypowiedzą. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-06-2013, 14:56
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Ale chyba w twoim samochodzie nie ma pełnej blokady ?? tylko ??? wiskotyczne ???? |
Ma pełną blokadę tyłu( klawisz R/D ) i międzyosiową ( dzwignia ) .
kmicic91 napisał/a: | odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno |
Skręt możliwy jest , tylko niewskazany Masz spięte sztywno dwa koła które przy skręcie pokonują różną drogę w tym samym czasie , czyli mają dwa wyjścia , albo jedno z nich będzie się ślizgać ( na asfalcie jest niemiłe ) albo coś się ukręci . Pierwsza opcja tylko na lużnym podłożu i to w ograniczonym zakresie . Druga kończy się niemiło . Stąd z wszelkiego rodzaju blokadami staramy się jeżdzić utrzymując prosty tor jazdy . Z międzyosiową tak samo . Tu mamy różne drogi w tym samym czasie do pokonania przez koła tylnej i przedniej osi . |
|
|
|
 |
kmicic91
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: Pszów
|
Wysłany: 03-06-2013, 14:59
|
|
|
Dziękuje bardzo za info miłego dnia ) |
|
|
|
 |
spaceman
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2013, 3.8L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 10 Skąd: Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie
|
Wysłany: 18-02-2014, 08:00
|
|
|
kmicic91 napisał/a: | odnośnie blokady dyferencjału czy po jej włączeniu jest możliwy jakikolwiek skręt kół podobno |
Cytat: | Skręt możliwy jest , tylko niewskazany Masz spięte sztywno dwa koła które przy skręcie pokonują różną drogę w tym samym czasie , czyli mają dwa wyjścia , albo jedno z nich będzie się ślizgać ( na asfalcie jest niemiłe ) albo coś się ukręci . Pierwsza opcja tylko na lużnym podłożu i to w ograniczonym zakresie . Druga kończy się niemiło . Stąd z wszelkiego rodzaju blokadami staramy się jeżdzić utrzymując prosty tor jazdy . Z międzyosiową tak samo . Tu mamy różne drogi w tym samym czasie do pokonania przez koła tylnej i przedniej osi . |
Zależy też po czym jeździsz. Ja nie mam żadnych problemów jężdząc po piasku. |
_________________ Mitsubishi Pajero IV 2013 (długi)
3.8L V6
Automat |
|
|
|
 |
Nash13
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV long, aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 2 Skąd: Szwajcaria
|
Wysłany: 28-09-2014, 23:56 Witam
|
|
|
Czesc, jestem nowy na forum i witam wszystkich. Zainteresowal mnie temat blokady centralnego dyfta i ewentualnych ograniczen z tym zwiazanych. Miesiac temu udalem sie na gorska wyprawe, droga szutrowa na szerokosc auta, spore przepascie po bokach, serpentyna wspinajaca sie czesto pod katem 40" z bardzo kretymi zakretami ( jak to na serpentynach 180 stopni zakrety). Jechalem w ustawieniu 4x4 plus blokada centralna plus reduktor. Auto wspinalo sie dzielnie, nie bylo problemow. Tylko bez blokady dyfra nie bardzo wyobrazam sobie wjechanie tam (byly nawet specjalne znaki, droga dla aut tylko 4x4 z blokada dyfrencjalu). Czyli majac na uwadze to co piszesz wyzej zrobilem blad? Potwierdze ze nie daloby sie tam wjechac bez blokady wiec po co mi auto terenowe, ktore nie moze sie wspinac? Czy przed kazdym z tych zakretow powinienem rozpiac blokade? Te zakrety tez byly pod wysokimi katami wiec jak to z ta technika jazdy? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 13-10-2014, 21:37
|
|
|
Chodzi o to, żeby nie skręcać z włączoną blokadą na asfalcie. A w terenie to hulaj dusza poza tym, tak jak piszesz - czasem się nie da inaczej wjechać niż z zapiętą. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
|