| 
		Subaru Forester 2,5XT MY05 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 drd1812  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Renault Latitude 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2010, 12:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fajny turbo kredens    pogratulować    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Cichanos [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2010, 14:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gratuluje zakupu    
 
W jakiej kondycji masz tylne zawieszenie samopoziomujące tzn. czy się poziomuje    ?
 
Od tygodnia czasem bujam się nowym autem for Ester ale w dizelu. To już nie to samo co 2,5l 230KM.
 
Kiedy pierwsza regulacja luzu zaworowego    ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drout [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2010, 11:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tylny zawias w super kondycji    A co do luzu zaworowego to nie wiem, a kiedy trzeba to robic? Wiem ze koszt wysokawy tej regulacji    
 
 
A na spota postaram sie podjechac jak sie zrobi cieplej    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Cichanos [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-03-2010, 18:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wysoki ponieważ trzeba rozbierać ciutke gratów.
 
Wiem że w ASO starego skasowali około 1200 zł. Ale to wiesz robocizna, zniżki itp.
 
A jak masz w bojlerze to luz musisz kontrolować co wymiane oliwy. W innym wypadku kontrola (organoleptyczna) jest przewidziana wg. książki co 60 tysi.
 
Czyli np. w naszym for Esterze nastapiło to po czterech latach eksploatacji. Z tymi rzeczami jest jak z dobrymi mechanikami i elektrykami od Miśków. Trudno ich wyszukać. A jak są to cena jest podobna jak w ASO. Więc nie ma co oszczędzać wg. mnie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-03-2010, 09:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cichanos napisał/a: | 	 		  | Wysoki ponieważ trzeba rozbierać ciutke gratów.  | 	  
 
Znaczy wytargać silnik       | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drout [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-02-2013, 12:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mały update 
 
 
Moc 268km i 422nM     
 
 
A i już 90kkm nalatałem od kupna
 
 
PZDR | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolgt  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Lexus GS430 V8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-06-2013, 22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               teraz zauważyłem że ktoś na Mitsu ma Forestera i to w jedynej słusznej wersji   
 
 
jaki masz teraz przebieg i jak użytkujesz ten samochód?
 
 
Oglądałem takiego, jeździłem chyba z 3...oczywiście 2,5XT w manualu. Auto genialne....tylko odpuściłem bo przeraziła mnie awaryjność tych silników, rozmawiałem nawet z kilkoma szefami różnych serwisów Subaru (w tym znanego 4turbo) i niestety wszyscy mi odradzili te silniki, bo jak padnie to koszt dość znaczny, a reguły nie ma | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JCH  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa Opozycja
  
  
                  Auto: OBK 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2013, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolgt napisał/a: | 	 		  i to w jedynej słusznej wersji
 
....
 
wszyscy mi odradzili te silniki, | 	  Bo jedynie słuszny to był 2.0 XT    | 
             
						
				_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
 
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolgt  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Lexus GS430 V8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2013, 12:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JCH napisał/a: | 	 		  | wszyscy mi odradzili te silniki, | 	  Bo jedynie słuszny to był 2.0 XT   [/quote]
 
 
177 KM?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JCH  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa Opozycja
  
  
                  Auto: OBK 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2013, 12:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolgt napisał/a: | 	 		  | 177 KM? | 	  Chyba więcej. 158 KM ma 2.0 wolny ssak.
 
 
Chociaż, patrząc tu    http://www.4forester.pl/i...-forester-2005/ wygląda na to, że w serii 177 KM ale ponoć niezniszczalny i możliwość modyfikacji w górę. | 
             
						
				_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
 
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolgt  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Lexus GS430 V8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-06-2013, 12:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               177 a modyfikacjami można dojść ewentualnie do tego co 2,5XT ma w serii.
 
tylko że koszt (info od firmy 4turbo) w granicach 10-15k
 
 
dowiadywałem się, bo mi się bardzo Forester spodobał. Niestety Subaru w tych latach ma strasznie słaby wybór i dziwne konfiguracje.
 
H6 3.0 pali sporo, do tego jak się założy LPG, to trzeba co 30-40tys km trzeba regulować zawory co też kosztuje koło 2-3 tys
 
Inny "prawie" ideał, czyli Outback 3.0 H6 występuje tylko w automacie który go bardzo spowalnia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-06-2013, 08:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolgt napisał/a: | 	 		  | Oglądałem takiego, jeździłem chyba z 3...oczywiście 2,5XT w manualu. Auto genialne... | 	  ja jeździłem dokładnie egzemplarzem drucika i właśnie ta przejażdżka spowodowała, że odpuściłem sobie forestera - dla mnie się nie nadaje do jazdy... przyśpiesza tak sobie (jak na silnik turbo), w środku głośno i łokcia nie ma o co oprzeć   
 
piszę poważnie - bardzo się rozczarowałem
 
galant ea jak dla mnie jest pod każdym względem lepiej stworzony (poza rdzą    ) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karolgt  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Lexus GS430 V8 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-06-2013, 09:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | przyśpiesza tak sobie (jak na silnik turbo) | 	  
 
 
6.3 do setki to jest tak sobie?    (czy tam 6.0 różnie podają)
 
 
kurde widze że nie tylko ma mnie to nie robi aż takiego wrażenia, bo dla przeciętnej osoby 10 do setki to już wyczyn    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-06-2013, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | karolgt napisał/a: | 	 		  | 6.3 do setki to jest tak sobie? | 	  nie zaglądałem do książki - jechałem tym autem   
 
może z gazem w podłodze reaguje lepiej, ja się wyleczyłem - na szczęście | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |