[EAxx] Regeneracja zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 03-06-2013, 20:58
|
|
|
Próbowałem dzisiaj wkręcić nowy wahacz prosty przedni, i poległem. Jak nie mogę ustawić widelca, aby śruba trafić, to znów nie mogłem skręcić wahacza, aby śrubę przeciągnąć na końcu wahacza. Myślę, że jakbym montował na kanale poszłoby lepiej, a tak poległe. Maktoś skuteczny patent na montaż tego wahacza bez kanału? |
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
Wysłany: 03-06-2013, 21:08
|
|
|
Witam ,a nie zakładasz czasem ,prawego na lewą stronę,lub lewego na prawą , proste wahacze w galancie nie są takie same , ja montowałem u siebie ,bez kanału i nie było najmniejszego problemu ,sprawdz czy masz odpowiedni wahacz |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 04-06-2013, 00:53
|
|
|
Wymieniam wahacz prawy (od strony pasażera) firmy CTR. Zakupiłem wahacz na aukcji allegro u sprzedawcy o nicky JMC, który ma dużo części do galanta, więc chyba nie ma pomyłki. N chyba, że widelec został źle zamontowany przy zakładaniu amorów, ale tego ja nie robiłem, więc nie wiem sam.
Ps, Jak odróżnić wahacz prawy od lewego? Być może sprzedający pomylił przesyłkę? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-06-2013, 05:28
|
|
|
asec69, zobacz czy tuleja metalowo gumowa do której mocujesz "widelec" w obydwu wahaczach jest pod takim samym kontem. to porównanie wyjaśni czy masz taki sam wahacz. |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:25
|
|
|
Tak jak przypuszczałem, amortyzator podczas montażu został o ok. 3-4 milimetry przesuniety w osi montażu i stąd problemy w zamontowaniu wahacza. |
|
|
|
 |
Szafiq
Mitsumaniak
Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 152 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 10-06-2013, 13:04
|
|
|
A ja mam pytanie co do zawieszenia tylnego.Od długiego czasu coś stuka z tyłu,zazwyczaj jak ruszam albo jak jadę po dołkach(nie ciągle) Postanowiłem coś z tym zrobić i teraz pytanie co zazwyczaj ma takie objawy? Wydaje mi się,że to są wahacze wleczone skoro stuka przy ruszaniu. Jakieś doświadczenia? |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-06-2013, 15:21
|
|
|
Zazwyczaj stukają łączniki stabilizatora. |
|
|
|
 |
Szafiq
Mitsumaniak
Auto: Black EA2W '99 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 152 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 10-06-2013, 15:38
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Zazwyczaj stukają łączniki stabilizatora. |
wymieniałem więc odpada, dalej twierdze że to tuleje |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 10-06-2013, 22:55
|
|
|
ja ostatnio zauważyłem inną ciekawą przypadłość na tylnej osi... lewa strona...
Czasam po jeździe widać, że tylne koło lewe chowa mi się głębiej w nadkole - zazwyczaj wtedy słyszę w trakcie jazdy delikatny metaliczny dźwięk z tamtego rejonu samochodu...
Postawiłbym na złamaną sprężynę, choć nie widać by tak było - no i najciekawsze, że to dzieje się tylko czasami.
O co chodzi? Ma ktoś pomysł? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 21-06-2013, 18:17
|
|
|
Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
czerwony88
Forumowicz
Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 124 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 21-06-2013, 18:37
|
|
|
Cytat: | Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ? |
prawdopodobnie sworzeń wahacza dolnego prostego. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2013, 22:51
|
|
|
czerwony88 napisał/a: | Cytat: | Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ? |
prawdopodobnie sworzeń wahacza dolnego prostego. |
Panowie? Nie do mnie pytanie, tak? Jakoś pogubiłem się w wątku...
Mówię o tyle... |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-06-2013, 09:54
|
|
|
Kolego odnośnie tyłu:
Najczęściej uszkadzające się elementy z tyłu:
- łącznik stabilizatora [1] - często trzeba ciąć, bo nie łatwo odkręcić jeśli oryginał. Nowy ok.40zł
- wahacz dolny prosty [8] - ten sworzeń może mieć luz. Najlepiej wymienić cały wahacz (ok.100zł), ewentualnie regenerować (do wymiany sworzeń i tuleja np. na poliuretan) - niestety musisz się liczyć z dodatkowym kosztem wymiany śruby mimośrodowej [7](ok.40 zł), bo zazwyczaj nie da się jej odkręcić.
Rzadko zdarza się, że stuka na którejś tulei, zazwyczaj "są" ale często sparciałe lecz nie powodują stukania.
Może to też być stukanie stąd:
- odbój amortyzatora, pęknięta sprężyna.
Jeśli uważasz, że jakoś nienaturalnie ułożone koło - prawdopodobnie jest to wina sparciałych tulei, i to nie jednego wahacza...Może się okazać, że jest tak:
Oczywiście może być tak, że będzie to zupełnie coś innego, a niestety wszystko najlepiej odkręcić i sprawdzając wizualnie jak to wygląda. |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 29-06-2013, 14:35
|
|
|
panowie, mam standardowo problem z moim galem , otóż przednie zawieszenie ,a dokładniej lewa strona skrzypi jak stare drzwi (dosłownie). Przy każdym ruchu zawieszenia:
-przy lekkich ruchach kierownicą , nawet podczas jazdy (przy mocnym kręceniu nie słychać )
-na dziurach
-przy zmianie biegów na wyzsze a dokladniej przy wciskaniu i puszczania sprzęgła( przod unosi sie i opada)
-przy hamowaniu
Więc dosłownie cały czas i przy każdym manewrze. Jeśli auto postoi pare godzin to przez pierwsze 200-300 metrow cisza, ale gdy popada to wcale dzwięki nie ustępują. Myślałem o amorkach bo z przodu nie wymienione, ale nie jestem pewien.
Nowe części z przodu:
-końcówki i drążki kierownicze
-sworznie górnych wahaczy
-proste dolne ( co prawda tanie ,ale gumy całę i przebieg około 10.000-15.000 km)
-łączniki stabilizatorów ,ale już 40 tyś temu
Miałem być dziś u mechanika ,ale się plany zmieniły ,wieć może coś sie tutaj dowiem |
_________________ Mitsubishi Galant EA2W- 98r
Nissan Almera N15- 99r
Kawasaki ZR7S- 02r
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-06-2013, 15:00
|
|
|
Takie skrzypienie zazwyczaj daje dolny prosty. Może smar wyleciał (albo mało było) we sworzniu. |
|
|
|
 |
|