[EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika |
Autor |
Wiadomość |
radek25Galant
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98' 2.0 16V 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 28-05-2010, 12:40 [EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika
|
|
|
Witam! ostatnio zdarzył mi sie nieprzyjemny przypadek... Otóż po kilku dniach jazdy swieżo sprowadzonego Galanta, strzelił pasek pomocniczy przy pasku rozrządu. W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe. Problem polega na tym że nie wiem jaki komputer powinienem dobrać. Czy symbole znajdujące się na sterowniku muszą być identyczne? czy nie jest to ważne... szukam w używanych częściach ale dokładnie takich samych numerów nie mogę znaleźć... z kasą u mnie krucho i obawiam się najgorszego(kupna oryginalnego sterownika z kosmiczne pieniądze). Z góry dzięki za pomoc
numer na sterowniku to md358135 98' rok |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:59
|
|
|
radek25Galant napisał/a: | W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe | Pasek rozwałił komputer i cewki zapłonowe. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-05-2010, 13:59
|
|
|
Musisz szukać identycznego sterownika. Można sprawdzić model sterownika po numerze VIN.
Ale niestety czeka Cię także wymiana Immo oraz wszystkich kluczyków, a co za tym idzie stacyjka i wkładki. Chyba, że przeprogramujesz immo w swoich kluczykach pod kluczyk który kupisz z ECU. Przeprogramowanie ECU to już większy problem.
Powiedz mi jakim cudem się uszkodził ten sterownik i skąd ta diagnoza?
[ Dodano: 28-05-2010, 14:01 ]
W 2.0 występowały takie ECU:
MD340456
MD358135
MD362348
Nie wiem jak z ich kompatybilnością, może Bartek będzie wiedział czym się różnią... |
|
|
|
 |
radek25Galant
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 98' 2.0 16V 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 28-05-2010, 17:25
|
|
|
no z tymi cewkami dziwna sprawa ale przed usterką były sprawne nic nie zawodziło. Jeżeli chodzi o elektryke nie mam żadnego pojęcia. Opieram sie jedynie na słowach mechanika. Wytłumaczył mi to w taki sposób, że to raczej wina jakiegoś zwarcia po uszkodzeniu czujnika. Dziwił się właśnie jeśli chodzi o cewki czemu są uszkodzone. Prawdopodobnie podczas holowania był przekręcony zapłon i je rozsadziło (osobiscie nie wiem bo nie ja holowałem ). Właśnie chodzi mi o kompatybilnośc przykładowo tego MD340456 sa w przyzwoitej cenie w uzywkach i są dostepne, Jednak MD358135 nie moge znalezc i boje sie że nowy sterownik ze sklepu załamie mnie ceną. Jeszcze tak jak mówicie o Immo to grubo zastanawiam się nad sprzedażą Miśka. Chyba mnie na to auto nie stać... |
|
|
|
 |
majster_18
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-02-2011, 17:59
|
|
|
Witam mam problem z moim Galantem.
Jestem użytkownikiem dieselka z 1997, niestety przy wymianie akumulatora na nowy zostały błędnie podpięte klemy. W wyniku tego incydentu samochód powariował popaliło kilka bezpieczników po wymianie wszystko okazało się sprawne do momentu odpalenia silnika. Nie odpala normalnie z kluczyka tylko trzeba grzac świece przewodem z akumulatora, były wymieniane w zeszłym roku. po rozgrzania chechłą chechła i pali ale to nie koniec problemów. Samochód ma tylko niskie obroty tak do max 1700, im mocniej naciśnie się gaz obroty opadają do samego dołu. Jazda jest praktycznie wykluczona.
Pewien elektronik twierdzi, że to na pewno awaria sterownika silnika (komputera). Numer z obudowy tej części to MD333002, 175800-0512, 4D68 12v. Szukam tego już od ponad 3 miesięcy i nie moge takiego samego znaleźc, jestem załamany. Niewiem co jeszcze mogę zrobic. Jest możliwe że bęzie pasował z jakiegoś innego diesla z podobnym wyposażeniem. Jak ewentualnie wykluczyc że to coś innego a nie komputer. ?
Taki jeden mechanik - elektronik twierdzi na 85% komputer. Co mam zrobic jeżeli stanę na głowie znajdę go zagranicą i to nic nie da.? Na allegro pustki
Jakby mógł ktoś coś doradzic będe wdzięczny.
lipinski.rafal@interia.pl |
_________________ Rafał |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-02-2011, 19:15
|
|
|
majster_18, jaki w końcu masz ten silnik?
W profilu masz wpisane GDi, tutaj piszesz 4D68 12V (nie ma 4D68 12V).
Jak zmienisz sterownik to musisz odrazu kupić z kluczykami i stacyjką...
[ Dodano: 01-02-2011, 19:31 ]
Po numerze komputera wnioskuję, że masz TD.
Do diesli szedł tylko taki sterownik, więc będzie pasował z galantów EA6x z lat 1997-2001. Musisz szukać kompletnego zestawu, czyli ECU, stacyjka, wkładki do drzwi i kluczyk. Jakiś czas temu mieli taki zestaw, ale z jednym kluczykiem u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=2768027
Ewentualnie szukaj jakiegoś autoelektronika. Podobno gdzieś na puławskiej w Wawie reanimują sterowniki. Ktoś na elektrodzie mi kiedyś pisał, że można wysłać, ale nie pamiętam jaka to była firma. Tyle, że ceny też mają spore i taniej wyjdzie kupić ten zestaw. W Górze Kalwarii chcieli za to coś koło 500zł. Szukaj całych TD na części i dzwoń. Nikt tego na allegro nie wystawia.
[ Dodano: 01-02-2011, 19:36 ]
Tutaj np mają całego na części:
http://allegro.pl/mitsubi...1423072898.html |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2011, 22:37
|
|
|
Komputer można spróbować naprawić, jest jeden spec z okolic śląska, jak będziesz zainteresowany to napisz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2011, 14:54
|
|
|
Rozmawiałem wczoraj z majster_18. Najpierw ma przeprowadzić diagnostykę... Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-02-2011, 15:14
|
|
|
Owczar napisał/a: | Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE. | Ty chyba nie piszesz poważnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-02-2011, 15:22
|
|
|
Niestety tak... To się nazywa kompetencja polskich warsztatów... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-02-2011, 21:11
|
|
|
Jak postępy, wiadomo już coś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:22
|
|
|
Hej
Czy zamiast komputera o numerze MD340456 mogę użyć chyba trochę nowszego o nr MD358135 ? z tego co zauważyłem płytki różnią się brakiem jednego opornika w tym drugim Czy były jakieś poważniejsze zmiany między rokiem 1997 a 1998 ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:31
|
|
|
Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:32
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97 |
no jeden kluczyk mam i mam nadzieję że moduł IMMO nie będzie się gryzł z "nowym" ECU |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 04-06-2013, 20:51
|
|
|
wsadzaj kompa i działaj |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|