Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Galant 97 2.0 Problem z 2 i wstecznym biegiem
Autor Wiadomość
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 04-05-2013, 11:16   [EAxA] Galant 97 2.0 Problem z 2 i wstecznym biegiem

Witam jest to mój pierwszy post na twym forum więc przepraszam za niedociągnięcia .Wracając do tematu 2 miesiące temu kupiłem Galanta z silnikiem 2.0 wszystko jak do tej pory było ok , wczoraj po powrocie do domu jak zwykle zostawiłem auto na podwórku. Dziś rano odkryłem , że nie mam drugiego i wstecznego biegu . Wszystkie inne poza tymi dwoma wchodzą normalnie , ze skrzyni nie dobiegają żadne stuki ani szumy . Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem z góry dziękuję za pomoc .
 
 
arthes
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2013, 11:55   

Miałem podobnie lecz nie wchodziły mi biegi które lewarkiem zmienia się do tylu tzn 2 4 i wsteczny i okazało się ze poluzował (urwał) wybierak dochodzący do skrzyni (tam jest taki metal w kształcie litery U w który wchodzi w mniejszą literę u pomiędzy tymi dwoma profilami jest gumka ) ja zespawałem to w całość i już nie mam tego problemu. Jak to sprawdzić najlepiej by ktoś wsiadł Ci do auta próbował zmienić bieg a Ty po prawej stronie silnika stojąc na wprost będziesz widział poruszające się te metalowe elementy i powinieneś zauważyć ze albo go nie ciągnie albo nie wypycha nie pamiętam już w którą stronę to działa Bynajmniej tak to wyglądało u mnie
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 04-05-2013, 13:35   

aktualnie żaden bieg nie wchodzi poza 4 wybieraki wyglądają na całe , wydaje mi się , że skrzynia się rozsypała :( lub w jakiś sposób zakleszczyła
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2013, 22:26   

szawel, Poruszaj dźwignią a druga osoba niech patrzy czy porusza się wybierak przy skrzyni.
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2013, 09:30   

Rusza się tylko ten odpowiedzialny za ruch w przód i tył , ten drugi jest zakleszczony
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2013, 09:36   

Czyli wina cięgien.
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2013, 11:02   

Jaki byłby koszt naprawy ?? , Spróbuje sie dotoczyć do jakiegoś mechanika choć to nie będzie proste bo luz mam w miejscu gdzie normalnie jest 4 a jedynka jest w miejscu 3 biegu
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-05-2013, 11:04   

Wszystko zależy od mechanika. Cięgna są połączone elastycznym łącznikiem. Rozwiązaniem doraźnym jest zespawanie zerwanego łącznika. Ale myślę, że koszt koło 50zł.

[ Dodano: 06-05-2013, 11:04 ]
To znany problem w skrzyni manualnej.

[ Dodano: 06-05-2013, 11:05 ]
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 06-05-2013, 11:14   

Dzięki za pomoc

[ Dodano: 06-05-2013, 12:57 ]
Mechanik zespawał mi ten łącznik i wszytko jest już OK :D Jeszcze raz dzięki za pomoc .
Temat do zamknięcia
 
 
uzi 
Nowy Forumowicz

Auto: kombi '06 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Łowicz
Wysłany: 11-06-2013, 09:22   

witam serdecznie.
wczoraj przyszła kolej na moje cięgna. Najpierw nie wchodził mi wsteczny po chwili wachlowania przestały wchodzić pozostałe biegi po za 4. Po odpięciu cięgien skrzynia chodzi normalnie.
Mam pytanie czy należy je zdemontować. jeśli tak to gdzie znajduję się ten łącznik??
Patrzyłem od strony komory i wewnątrz kabiny po usunięciu osłony gałki zmiany biegów i nie mogę go zlokalizować

witam ponownie. Sprawa załatwiona
-koszt 10 zł (praca spawacza)
-godzina mojej pracy
Podziękowania dla Owczara i Swinksa_UK za dokładne zobrazowanie problemu.
Pozdrawiam i i do następnego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.