Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spzęgiełka piast
Autor Wiadomość
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 10-06-2013, 18:45   spzęgiełka piast

witam
byłem wczoraj na małym wypadzie w teren i podczas kilku mocniejszych wtop przy włączonym przednim napędzie z lewego koła zaczęły dochodzić dziwne trzaski
mam więc pytanie czy to może kończyć się sprzęgiełko i zaczyna przepuszczać przy większym obciążeniu czy co gorsze kończy się przegub
dodam że te trzaski pojawiały się przy jeździe na wprost
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 11-06-2013, 08:02   ES

Witaj. Ja mam skrzynię ES. W ciągu 6 lat wymieniłem trzykrotnie sprzęgiełka automatyczne. Można je bez problemu samemu wykręcić i zobaczyć, czy ząbek, który odpowiada za pociągnięcie sprzęgięłka jeszcze jest - bo ma tendencje do ścierania. Założyłem ostatnio manualne i jestem zadowolony. Jeśli wiem, że będzie teren trudny, to wcześniej przekręcam na 4x4 a przy dojechaniu do trudnego terenu w samochodzie przerzucam dźwignie na teren. Dla mnie to lepsze :-) niż się martwić, czy aby czasem w środku przejazdu nie stracę napędu.
Co może jeszcze trzeszczeć? Łożyska igiełkowe - sprzwdź, czy nie ma luzów. Przegłub - ale to kosztuje troszkę, więc lepiej pojechać do mechanika, który to sprawdzi i Ci powie, że to to.
Jak masz SS - to nie jestem w temacie :-/ Ale koledzy na pewno podpowiedzą, tylko opisz więcej o samochodzie.
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 11-06-2013, 16:47   

ja mam skrzynię SS więc sprzęgiełka mam automatyczne
do tej pory było OK ale tak jak wcześniej pisałem przy mocniejszym kopaniu w błocie było słychać metaliczne trzaski jak by przeskakiwało coś na zapadce
jeśli to jednak sprągiełka to czy istnieje możliwość wydłużenia ich żywota (jakaś regulacja, podkręcenie ) czy to już ich koniec i tylko wymiana - z tego co szukałem to automatyczne sprzęgiełka to też nie mały wydatek
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 11-06-2013, 17:49   

przemo_wl napisał/a:
ja mam skrzynię SS więc sprzęgiełka mam automatyczne
do tej pory było OK ale tak jak wcześniej pisałem przy mocniejszym kopaniu w błocie było słychać metaliczne trzaski jak by przeskakiwało coś na zapadce
jeśli to jednak sprągiełka to czy istnieje możliwość wydłużenia ich żywota (jakaś regulacja, podkręcenie ) czy to już ich koniec i tylko wymiana - z tego co szukałem to automatyczne sprzęgiełka to też nie mały wydatek


Jeśli masz skrzynie SS to nie masz żadnych sprzęgiełek.
_________________

 
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 11-06-2013, 20:30   

to w takim co mam bo zgubiłem się
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-06-2013, 22:55   

Przemo
jak pisał kolega lesman w SS nie ma sprzęgiełek w piastach, przedni most załącza siłownik
pneumatyczny (z prawej strony mostu od tyłu) często mylony z blokadą mostu.

Stukanie tylko przy jeździe 4x4

Mam identyczny objaw od 2 miesięcy, na pierwszy rzut poszło łożysko igiełkowe w piaście
bo było w rozsypce - puścił uszczelniacz

Po wymianie nic się nie poprawiło, tzn stukanie metaliczne z lewej strony przodu.
Podejrzenie padło na przegub, wewnętrzny - ponieważ w japończykach jeśli stuka na prostych kołach to najczęściej wewnętrzny.

Po dokładnych oględzinach wczoraj wynika że to most, podejrzewam łożysko od lewej strony
Będę się do tego zabierał jak tylko pozwoli czas

Zrób taki test :
Auto na podnośnik z odpalonym silnikiem , 4x4, jedynka bez gazu , następnie zacznij hamować, lekko potem coraz mocniej, stukanie powinno nasilić się przy zwiększonym oporze toczenia.
Mechanik pod auto i niech słucha, u mnie stetoskopem kumpel nasłuchiwał i na 99% to stukanie dochodzi z mostu.

Dodam że na początku ( 2 miesiące temu) było bardzo słabe i nie zawsze, nie mogliśmy
go namierzyć więc parę razy w terenie poprawiło słyszalność stukania - most

Zanim wjechałem na podnośnik wczoraj, wszyscy obstawiali albo przegub albo krzyżak na wale.

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 20-07-2013, 15:51   

powracając do tematu
po dłuższej przerwie znalazłem wczoraj chwilę aby zajrzeć do mojego miśka
po oględzinach dochodzę do wniosku że chyba kończy się u mnie lewy wewnętrzny przegub bo jest na nim wyczuwalny znaczący luz
w związku z tym może ktoś kto już to przerabiał napisać jak się do tego zabrać, nie chciałbym czegoś za dużo porozbierać albo przy okazji poukręcać
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-07-2013, 19:23   

Lewy czy prawy?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 20-07-2013, 20:11   

lewy wewnętrzny
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-07-2013, 20:15   

przemo_wl napisał/a:
przegub bo jest na nim wyczuwalny znaczący luz
osiowy czy góra dół ?? Nie trzeba zaczynać od najdroższej sprawy, a może to łożyska->> na jedną piastę jest ich 3 sztuki. Może wytarły się wpusty na pół ośce albo zęby na .. nie wiem jak to się nazywa ale taki talerzyk przykręcany do piasty. Na odległość to trudno jest wyrokować. Pisałeś że przy jeździe na wprost też masz takie objawy ?? Miałem podobnie po uderzeniu gwałtownie w pedał hamulca podczas jazdy hurgot ustępował. Winę za taki stan ponosiło łożysko igiełkowe montowane w piaście przez które przechodzi pół ośka a raczej jego brak w 30%. Niestety tego łożyska nie widać bez zdjęcia/demontażu piasty i wyjęciu pół ośki. jak będziesz rozbierał piastę zwróć uwagę na podkładkę z ząbkiem->> musi dokładnie wrócić na swoje miejsce->> szczególnie ten ząbek :wink:
Może będzie Ci pomocne->> http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
Na pewno musisz odkręcić sworznie górny i dolny aby wyjąć piastę i tak nie spiesz się z wyjmowaniem pół ośki z "mostu" jest tam założone zabezpieczenie sprężyste ->> jak go zwał tak go zwał ale może nastręczyć trudności z ponownym montażem.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-07-2013, 21:32   

Zaciągasz zwrotnice, wyszarpujesz półoś z mostu. Zaciągasz osłonę gumowa przegubu, od wew. strony masz zabezpieczanie z drutu.
Po wyciągnięciu wyciągasz środek przegubu ( uważaj bo kulki wylecą) Jak wyciągniesz cały środek, to na końcu tego co wyciągniesz zobaczysz końcówkę półosi, zdejmiesz na niej zabezpieczenie i zciągnij przegub. Montaż kolejność odwrotna.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 20-07-2013, 22:28   

jawaldek napisał/a:
osiowy czy góra dół

u mnie jest luz góra-dół
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-07-2013, 23:27   

przemo_wl napisał/a:
luz góra-dół
aby sie upewnić co padło musisz stwierdzić gdzie ten luz:
- jeśli ten luz ma sama półoś, a kielich przegubu stoi w miejscu, to przegub wewnętrzny do wymiany,
- gdy luz półosi razem z kielichem przegubu, to niestety padło łożysko.
Oby to był tylko przegub.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-07-2013, 08:22   

Może Ci się przyda http://youtu.be/LREKFawUKCg chodzi o ideę i np http://www.motointegrator...rzny-nkn-g15016
a łożyska http://allegro.pl/lozysko...3365079153.html to od zbyszekm2 ->> przegub też zapewne ma :mrgreen:

Obstawiał :rolleyes: bym jednak łożyska a raczej łożysko ->> trzaski przy jeździe na wprost. Jeśli to łożysko to wymieniaj wszystkie w piaście abyś za pare tygodni nie miał powtórki z "rozrywki" :?
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-07-2013, 13:50   

Jeśli góra dół to tak jak napisał @jawaldek, sprawdź igiełkowe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.