spzęgiełka piast |
Autor |
Wiadomość |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 10-06-2013, 18:45 spzęgiełka piast
|
|
|
witam
byłem wczoraj na małym wypadzie w teren i podczas kilku mocniejszych wtop przy włączonym przednim napędzie z lewego koła zaczęły dochodzić dziwne trzaski
mam więc pytanie czy to może kończyć się sprzęgiełko i zaczyna przepuszczać przy większym obciążeniu czy co gorsze kończy się przegub
dodam że te trzaski pojawiały się przy jeździe na wprost |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 11-06-2013, 08:02 ES
|
|
|
Witaj. Ja mam skrzynię ES. W ciągu 6 lat wymieniłem trzykrotnie sprzęgiełka automatyczne. Można je bez problemu samemu wykręcić i zobaczyć, czy ząbek, który odpowiada za pociągnięcie sprzęgięłka jeszcze jest - bo ma tendencje do ścierania. Założyłem ostatnio manualne i jestem zadowolony. Jeśli wiem, że będzie teren trudny, to wcześniej przekręcam na 4x4 a przy dojechaniu do trudnego terenu w samochodzie przerzucam dźwignie na teren. Dla mnie to lepsze niż się martwić, czy aby czasem w środku przejazdu nie stracę napędu.
Co może jeszcze trzeszczeć? Łożyska igiełkowe - sprzwdź, czy nie ma luzów. Przegłub - ale to kosztuje troszkę, więc lepiej pojechać do mechanika, który to sprawdzi i Ci powie, że to to.
Jak masz SS - to nie jestem w temacie :-/ Ale koledzy na pewno podpowiedzą, tylko opisz więcej o samochodzie. |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 11-06-2013, 16:47
|
|
|
ja mam skrzynię SS więc sprzęgiełka mam automatyczne
do tej pory było OK ale tak jak wcześniej pisałem przy mocniejszym kopaniu w błocie było słychać metaliczne trzaski jak by przeskakiwało coś na zapadce
jeśli to jednak sprągiełka to czy istnieje możliwość wydłużenia ich żywota (jakaś regulacja, podkręcenie ) czy to już ich koniec i tylko wymiana - z tego co szukałem to automatyczne sprzęgiełka to też nie mały wydatek |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 11-06-2013, 17:49
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | ja mam skrzynię SS więc sprzęgiełka mam automatyczne
do tej pory było OK ale tak jak wcześniej pisałem przy mocniejszym kopaniu w błocie było słychać metaliczne trzaski jak by przeskakiwało coś na zapadce
jeśli to jednak sprągiełka to czy istnieje możliwość wydłużenia ich żywota (jakaś regulacja, podkręcenie ) czy to już ich koniec i tylko wymiana - z tego co szukałem to automatyczne sprzęgiełka to też nie mały wydatek |
Jeśli masz skrzynie SS to nie masz żadnych sprzęgiełek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 11-06-2013, 20:30
|
|
|
to w takim co mam bo zgubiłem się |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-06-2013, 22:55
|
|
|
Przemo
jak pisał kolega lesman w SS nie ma sprzęgiełek w piastach, przedni most załącza siłownik
pneumatyczny (z prawej strony mostu od tyłu) często mylony z blokadą mostu.
Stukanie tylko przy jeździe 4x4
Mam identyczny objaw od 2 miesięcy, na pierwszy rzut poszło łożysko igiełkowe w piaście
bo było w rozsypce - puścił uszczelniacz
Po wymianie nic się nie poprawiło, tzn stukanie metaliczne z lewej strony przodu.
Podejrzenie padło na przegub, wewnętrzny - ponieważ w japończykach jeśli stuka na prostych kołach to najczęściej wewnętrzny.
Po dokładnych oględzinach wczoraj wynika że to most, podejrzewam łożysko od lewej strony
Będę się do tego zabierał jak tylko pozwoli czas
Zrób taki test :
Auto na podnośnik z odpalonym silnikiem , 4x4, jedynka bez gazu , następnie zacznij hamować, lekko potem coraz mocniej, stukanie powinno nasilić się przy zwiększonym oporze toczenia.
Mechanik pod auto i niech słucha, u mnie stetoskopem kumpel nasłuchiwał i na 99% to stukanie dochodzi z mostu.
Dodam że na początku ( 2 miesiące temu) było bardzo słabe i nie zawsze, nie mogliśmy
go namierzyć więc parę razy w terenie poprawiło słyszalność stukania - most
Zanim wjechałem na podnośnik wczoraj, wszyscy obstawiali albo przegub albo krzyżak na wale.
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2013, 15:51
|
|
|
powracając do tematu
po dłuższej przerwie znalazłem wczoraj chwilę aby zajrzeć do mojego miśka
po oględzinach dochodzę do wniosku że chyba kończy się u mnie lewy wewnętrzny przegub bo jest na nim wyczuwalny znaczący luz
w związku z tym może ktoś kto już to przerabiał napisać jak się do tego zabrać, nie chciałbym czegoś za dużo porozbierać albo przy okazji poukręcać |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-07-2013, 19:23
|
|
|
Lewy czy prawy? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2013, 20:11
|
|
|
lewy wewnętrzny |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-07-2013, 20:15
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | przegub bo jest na nim wyczuwalny znaczący luz | osiowy czy góra dół ?? Nie trzeba zaczynać od najdroższej sprawy, a może to łożyska->> na jedną piastę jest ich 3 sztuki. Może wytarły się wpusty na pół ośce albo zęby na .. nie wiem jak to się nazywa ale taki talerzyk przykręcany do piasty. Na odległość to trudno jest wyrokować. Pisałeś że przy jeździe na wprost też masz takie objawy ?? Miałem podobnie po uderzeniu gwałtownie w pedał hamulca podczas jazdy hurgot ustępował. Winę za taki stan ponosiło łożysko igiełkowe montowane w piaście przez które przechodzi pół ośka a raczej jego brak w 30%. Niestety tego łożyska nie widać bez zdjęcia/demontażu piasty i wyjęciu pół ośki. jak będziesz rozbierał piastę zwróć uwagę na podkładkę z ząbkiem->> musi dokładnie wrócić na swoje miejsce->> szczególnie ten ząbek
Może będzie Ci pomocne->> http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
Na pewno musisz odkręcić sworznie górny i dolny aby wyjąć piastę i tak nie spiesz się z wyjmowaniem pół ośki z "mostu" jest tam założone zabezpieczenie sprężyste ->> jak go zwał tak go zwał ale może nastręczyć trudności z ponownym montażem. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-07-2013, 21:32
|
|
|
Zaciągasz zwrotnice, wyszarpujesz półoś z mostu. Zaciągasz osłonę gumowa przegubu, od wew. strony masz zabezpieczanie z drutu.
Po wyciągnięciu wyciągasz środek przegubu ( uważaj bo kulki wylecą) Jak wyciągniesz cały środek, to na końcu tego co wyciągniesz zobaczysz końcówkę półosi, zdejmiesz na niej zabezpieczenie i zciągnij przegub. Montaż kolejność odwrotna. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 20-07-2013, 22:28
|
|
|
jawaldek napisał/a: | osiowy czy góra dół |
u mnie jest luz góra-dół |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-07-2013, 23:27
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | luz góra-dół | aby sie upewnić co padło musisz stwierdzić gdzie ten luz:
- jeśli ten luz ma sama półoś, a kielich przegubu stoi w miejscu, to przegub wewnętrzny do wymiany,
- gdy luz półosi razem z kielichem przegubu, to niestety padło łożysko.
Oby to był tylko przegub. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-07-2013, 13:50
|
|
|
Jeśli góra dół to tak jak napisał @jawaldek, sprawdź igiełkowe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|