Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] RALLIART PRZESTROGA ! szarpanie, gasnący silnik
Autor Wiadomość
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-06-2013, 21:50   [II 2.0 DID] RALLIART PRZESTROGA ! szarpanie, gasnący silnik

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Outlandera II 2.0DID 2008r z fabrycznym chipem 170KM, przebieg 60 tys km.
Auto stało kilka dni (przed postojem auta było tankownie do pełna), dziś wsiadam i jadę spokojnie, kiedy chciałem przyspieszyć gwałtownie - nagle bardzo niepokojący dźwięk "hry hry" .. + mega szarpanie i auto w ogóle nie jechało, wręcz przeciwnie, zaczęło zwalniać. Jadę dalej spokojnie i jest ok, znów kiedy chciałem przyspieszyć >od 2 tys obr, to samo zaczął mega szarpać. Wyłączyłem wszystkie zbędne odbiorniki typu klima itp, napęd przełączyłem na 2WD - żadnej zmiany.
Jadąc dalej szarpanie nie było już takie mocne, było "w miarę ok". Dojechałem w końcu na miejsce, i na jałowym silnik nie chodził dobrze obroty jakieś chyba niższe, przede wszystkim dźwięk nie ten. Gazując na jałowym w pewnym zakresie obrotów pojawia się dziwny dźwięk. Poniżej zamieszczam film, niestety bardzo słabej jakości:
http://www.youtube.com/watch?v=AckcOwF3Wzg
Ostatnio zmieniony przez gosebus 21-06-2013, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-06-2013, 08:28   

na początek to wyjeździłbym paliwo i zatankował ponownie ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-2013, 09:58   

Rozumiem jakby paliwo miało wpływ tylko na szarpanie. Ale na jakiś dziwny (metaliczny?) dźwięk też? +to co słychać w 8 sekundzie filmu
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-06-2013, 10:11   

może wtryski lub turbina :cry:
_________________

 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-2013, 10:36   

Czy diagnostyka komputerowa by coś pomogła stwierdzić w tym wypadku?
Nie mam zielonego pojęcia o tych jednostkach napędowych, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto na razie stoi u lakiernika na likwidacji szkody, także jeszcze nie panikuje, ale gdy odbiorę mitsu to nie wiem co robić :(
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-06-2013, 10:37   

gosebus, przyczyn możesz mieć dużo, ale ponieważ jedną z nich może być jednak paliwo
gosebus napisał/a:
Auto stało kilka dni (przed postojem auta było tankownie do pełna), dziś wsiadam i jadę spokojnie, kiedy chciałem przyspieszyć gwałtownie - nagle bardzo niepokojący dźwięk "hry hry" .. + mega szarpanie
to zanim zacząłbym grzebać wyeliminowałbym zmianę, po której pojawiły się niepokojące objawy. Jak coś Ci przytka wtryskiwacz albo pociągnie wodę to będzie szarpać. Jechać do mechanika, wymieniać turbinę czy cokolwiek innego zawsze zdążysz.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-2013, 18:57   

Dzięki za odpowiedzi.
- ok jak będę odbierał auto to spuszczę jak najwięcej paliwa i wleje jakiegoś ultimate, tylko jakoś mnie to nie przekonuje, bo tankuje zawsze na tej samej stacji lotosa i zawsze było ok, równocześnie tankowałem to samo ON (w tym samym dniu co mitsu) drugie auto i jeżdżę nim cały czas i jest ok
- druga kwestia to auto na niskich obrotach zachowuje się normalnie, dopiero od 2 tys, kiedy turbina się załącza jest te (bardzo głośne!) chrobotanie - zaznaczam, że za pierwszym razem było najgłośniejsze. Boję sie po prostu, że dalej tak jeżdżąc coś dobiję do końca..

Kiedyś miałem taki problem z paliwem (choć była to benzyna) to wiadomo silnik szarpał. W tym wypadku najbardziej niepokoją mnie te dźwięki :(
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-06-2013, 07:49   

gosebus napisał/a:
bo tankuje zawsze na tej samej stacji lotosa i zawsze było ok, równocześnie tankowałem to samo ON (w tym samym dniu co mitsu) drugie auto i jeżdżę nim cały czas i jest ok
o tym nie pisałeś wcześniej. Ten drugi też na ON? Tankowany mniej więcej o tej samej porze? Nie było między nimi jakiejś dostawy? jeśli nie było dostawy to paliwo masz na 90% wykluczone. Niestety należy wziąć stetoskop i osłuchać autko :) wtedy wyjdzie dokładnie gdzie chrobocze. Turbina kręci Ci się cały czas - od 2 tys. obr tylko szybciej i zaczyna być odczuwalne tłoczenie powietrza. Równie dobrze mogła polecieć np. rolka paska wielorowkowego i przy większych obrotach ją słychać, ale szarpanie niestety nie pasuje do tego i pozostają poważne sprawy - turbina, pasek rozrządu z rolkami, sam rozrząd. Możesz kupić sobie stetoskop samochodowy za kilkanaście zł i posłuchać gdzie najgłośniej. np. taki http://allegro.pl/stetosk...3280291491.html
Ciśnienie oleju jest OK? Nie świeci lampka? sprawdź jeszcze poziom oleju, ale obawiam się, że będzie w normie. Raczej unikałbym jeżdżenia.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-06-2013, 20:23   

Tak ON było tankowane "jednocześnie".
Dziś odebrałem auto od lakiernika (stało tydzień nieodpalane). Odpalił normalnie, dźwięk normalny, to jadę i wszystko ok aż do tych magicznych ~2 tys obrotów i silnik gaśnie. Już nie ma żadnych dziwnych dźwięków, tylko po prostu auto staje i już..
Teraz mam i lampkę check engine. Pożyczyłem skaner błędów i wywala "P2148"
Co to?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-06-2013, 21:59   

poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/89932-blad-18580
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-06-2013, 22:49   

Specjalnie mi ten temat dużo nie mówi - walnięty pompowtryskiwacz? jego instalacja? który z nich?
Czy ten fabryczny chip co mam, to ma jakiś wpływ na to? Bo to jest "puszka" wpięta w instalacje elektryczną.. tylko nawet nie wiem jak mógłbym go zdemontować. Czy ten chip nie może mieć wpływu na ten błąd?
Ostatnio zmieniony przez gosebus 18-06-2013, 14:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-06-2013, 14:17   

wg opisu to walnięty jest pompowtryskiwacz. Przy dokładnej diagnozie kompem powinno pokazać który, a nie tylko kod błędu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-06-2013, 14:19   

dziś byłem na diagnostyce komputerowej i jednak na pewno wtryski - prawdopodobnie 1szy :/
pojechałem następnie do warsztatu od wtryskiwaczy i tam mi polecili na początek spróbować wlać środek do czyszczenia wtryskiwaczy i jak to nie pomoże to zajmiemy się regeneracją. Kupiłem jak na razie ten tani STP i zobaczymy czy pomoże.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 18-06-2013, 15:02   

Tych wtryskow chyba sie nie regeneruje
:(
Masz go na gwarancji?
Bo jesli nie to moge ci dac namiar na warsztat ktory sie zajmuje ukladami wtryskowymi.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-06-2013, 17:36   

Już rok po gwarancji..
Byłem w warsztacie "Diesel" na ul. Bora Komorowskiego 1 w Gdańsku. Tam mi mówili, że może być problem, bo chyba są wtryski siemensa. Ale dadzą jakoś radę.
Gunner masz jakiś inny/lepszy namiar?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.