Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] RALLIART PRZESTROGA ! szarpanie, gasnący silnik
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 18-06-2013, 18:25   

Masz pompowtryski Bosch nr VAG to 03G 130 073 G , czyli tzw z literką G na końcu, przez wielu mechaników i tunerów uznawane za bezawaryjne.

Radził bym sprawdzić główną okrągłą wtyczkę , tą co daje zasilanie na pompki, jest po prawej stronie głowicy jak podniesiesz maskę. Druga rzecz to odkręcić trzeba pokrywę głowicy i sprawdzić czy połączenia wiązki z poszczególnymi pompkami są ok bo to wszystko zalane jest olejem silnikowym i może coś się poluzowało itd.To możesz zrobić sam.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 18-06-2013, 19:58   

Tak.Tez wlasnie sprawdzilem .Moje i Twoje pompowtryski powinny wytrzymac 400 tys.
Pisze powinny ale....zycie jest jak tecza raz biale a raz czarne.
Tak mam warsztat taki ,ktory zajmuje sie wtryskami.Jak chcesz to na prv.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-06-2013, 19:58   

gosebus napisał/a:
bo chyba są wtryski siemensa
na szczęście raczej nie. Siemense były w VW 170KM i wymieniano je w ramach akcji serwisowych w VW/Audi.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-06-2013, 20:14   

rezon napisał/a:
gosebus napisał/a:
bo chyba są wtryski siemensa
na szczęście raczej nie. Siemense były w VW 170KM i wymieniano je w ramach akcji serwisowych w VW/Audi.
dobrze ze wymieniali, bo wtryski Siemensa sa nieregenerowalne i kosztuja multum mamony / szt :rolleyes:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-06-2013, 21:52   

To ta duża wtyczka po prawej stronie co w głowicę wchodzi?:

btw - skąd leje się ten olej?

Wtyczka ta wydaje się dosyć solidna, myślę że ten olej co spływa z góry raczej by jej szkody nie zrobił.. no ale sprawdzimy + wtyczki pod pokrywa zaworów.

Po zalaniu tego środka stp do czyszczenia wtryskiwaczy jest chyba jeszcze gorzej :roll: wie ktoś jak spuścić paliwo w outku? bo metoda z wężykiem nie daje rady :/
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-06-2013, 08:18   

wtyczkę rozłącz, obejrzyj i połącz ponownie. Nie jest to proste, ale da sie. Trzeba odciągnąć taką kolorową zawleczkę i później kręcić w lewo ;) Olej możesz mieć z odmy - musi być jakaś nieszczelność
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-06-2013, 16:50   

- rozłączyłem tą główną wtyczkę i jest jak nowa w środku
- zdjąłem pokrywę głowicy, powyciągałem wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy i też wyglądają jak nowe

przy okazji sprawdziłem na końcu olej i .. kurde wydawał mi się bagnet suchy, to dolewałem stopniowo pierw kilka setek, później był już litr, pojechałem jeszcze raz do sklepu po 5w30ke i w końcu dolałem 2,3 - 2,4L !!! aby olej był na poziomie pod tą górną gruszką max na bagnecie !
Nosz do cholery, czy ten silnik nie powinien jakoś sygnalizować niskiego poziomu oleju? Jeśli dobrze wygoglowałem to pojemność układu = 4L, także miałem ~1,6L - 1,7 L oleju w misce ..

EDIT: myśląc, ze dolanie oleju cos pomogło - wybralem się na jazdę próbną. Niestety żadnego efektu to nie przyniosło. "Kulać się" autem można - zmiana biegu przy max 1,5tys obrotów. Ale chcąc wdeptać pedał gazu np. do 1/4 to już lipa jest. pojawia się szarpanie, jeśli się zaraz nie wysprzęgli silnika to:
- będzie szarpał
- słychać jakieś chrobotanie czy coś w tym stylu
- POJAWIA SIĘ WIELKA CHMURA DYMU Z WYDECHU!
- obroty zaczną spadać (mimo wciskania coraz bardziej gazu)
- aż zgaśnie.

Mniej więcej widać to na tym filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=4ZUm0JwE2jY
- niestety nie słychać dobrze dźwięku silnika :/

Teraz nie wiem czy próbować jednak zmienić te paliwo - została tylko opcja zlania starego, bo tego przepalić nie dam rady..
Czy to jest korek spustowy baku:?



Czy jedak nie ma co i od razu mogę jechać do jakiegoś warsztatu od pompowtrysków?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-06-2013, 20:36   

gosebus napisał/a:
czy ten silnik nie powinien jakoś sygnalizować niskiego poziomu oleju? Jeśli dobrze wygoglowałem to pojemność układu = 4L, także miałem ~1,6L - 1,7 L oleju w misce
sygnalizuje - ale nie w Outku ;) Pod względem sygnalizacji Outek jest jakby trochę ubogi - ani poziomu oleju, ani poziomu płynu do spryskiwaczy, ani zużycia klocków.
Przy tak dużym braku poziomu oleju to silnikowi należy się przegląd i diagnostyka. Bez podjechania do warsztatu ani rusz.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-06-2013, 23:58   

Masakra, w takim samochodzie już takie czujniki to powinien być standard ..
Ale mimo niskiego stanu oleju, to kontrolka ciśnienia oleju chyba jest, na szczęście nie miała okazji się zapalić.
Dodam, że gdy silnik się nie rozgrzeje do 'swojej' temp. to wszystko jest ok, chodzi jak przed usterką.
No nic, brak już mi pomysłów. Jutro pojadę do warsztatu wskazanego przez Gunner'a.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 20-06-2013, 08:30   

Nie wyglada to dobrze.
Jesli oleju bylo tak jak pisszesz to nie powinienes byl raczej czegos przytrzec. :|
Kurde,ale mi to wyglada turbine.
Gdyby to byl wtrysk to silnik raczej podtrzymuje obroty na 3ech cylindrach.
Druga sprawa to czujnik polozenia walu.Widzialem kedys tak zachowujacego sie diesla z takimi wlasnie objawami
Moze sie myle.Piotrek powinien znalezc przyczyne.Pomyslnosci.Daj znac co i jak.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-06-2013, 09:37   

Jakby to nie były wtryski to chyba by na komputerze pokazało, że coś jest nie hallo z turbiną? Bo jak byłem na diagnostyce to wywalalo wtrysk pierwszy/ czwarty.
No nic zamówiłem dziś wtryski boscha 03G 130 073 G, jutro będę je miał i się podmieni. Samemu tego raczej nie zrobie, wybiorę pierwszy warsztat, który będzie miał czas.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-06-2013, 19:20   

gosebus napisał/a:
chyba by na komputerze pokazało, że coś jest nie hallo z turbiną
pokazało by ciśnienie doładowania, a przede wszystkim nie pokazywałoby błędu wtryskiwaczy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-06-2013, 23:24   

Witam
Po pierwsze wypnij fabryczny chip, moze on sam w sobie robic problemy. Mialem takie przypadki. Piszesz ze masz fabryczny - psul sie w nich przelicznik imp z pompowtryskiwacza
Po drugie takie objawy jak piszesz moga byc spowodowane usterka walu korbowego (wypadanie imp) lub ktoregos z wtryskiwaczy. MUT jest ubogi w diagnostyke silnikow diesla grupy PSA/VW
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
gosebus 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-06-2013, 01:13   

Chciałem wypiąć ten fabryczny chip raliarta tylko od tej puszki idzie wiązka kabli w takim materiałowym peszelku i wchodzi w jakąś inną wiązkę. Nie wiedziałem jak go wypiąć to poddałem się. Jest jakich schemat połączeń tego czy coś?
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 21-06-2013, 08:03   

gosebus napisał/a:

No nic zamówiłem dziś wtryski boscha 03G 130 073 G, jutro będę je miał i się podmieni. Samemu tego raczej nie zrobie, wybiorę pierwszy warsztat, który będzie miał czas.


Ile dales za jedna sztuke?
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.