Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu
Autor Wiadomość
szymonlex 
Nowy Forumowicz
szymonlex

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-06-2013, 09:42   [1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu

Witam forumowiczow.posiadam ecli 1g 6 bolt.niestety ostatnio strzelil rozrzadzik:) mam zamiar wyjac motor i go zreanimowac.przy okazji nosze sie z zamiarem usuniecia balansu.szukam gotowego kitu do tej "operacji".nie chce mi sie bawic w dorabianie zaslepek itp. bo nie mam na to czasu.poradzcie co najlepiej wymienic przy takim remoncie.zamierzam wrzucic nowe panewki i zrobic całą głowice.jesli ktos posiada taki zestaw do usuniecia balansu lub wie gdzie go najszybciej zakupic to prosze o info.
p.s. wiem ze temat juz nieraz pisany ale probowalem znalezc jakies wiadomosci przez "szukajke" i nie za bardzo mi to wychodzilo.
z gory dziekuje za info oraz podpowiedzi dotyczace remontu.
pozdrawiam
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-06-2013, 19:05   

Pomierz cylindry, tłoki ,wał tj reka fachowca. Wszystko zalezy od tego co w jakim jest stanie.

Kit eliminujacy balansu jest drogi i w niczym nie lepszy niz własnoreczna dobra przeróbka.
Zaslepki idzie kupic a wałek obciac nagwintowac i zaslepic/badz zaspawac.


Ogólnie głwica;
-planowanie
-sprawdzenie prowadnic w razie potrzeby wymiana
-sprawdzenie i dotarcie zaworów
-mycie
-nowe uszczelniacze zaworów i wałków

Blok;
-pomiar cylindrów i tloków, jesli sa ok czyli nie ma nadmiernej owaluzacji etc to pewnie honowanie (zwieksza luz wiec wymiary nie moga byc na granicy dopuszczalnych luzów/paspwania tłok cylinder) i nowe pierscienie, jesli nie tłoki nadwymiar badz rozwiert bloku 4G67
-pomiar wału, ocena stanu panewek. Jesli jest ok wypada wypolerowac wał i wymienic panewki chyba ze sa idealne to bym nie ruszał. Jesli sa rysy szlif plus panewki
-planowanie powierchni bloku ,nie jest drogie warto.


Nowy komplet uszczelek silnika... Pod glowice kup uszczelke Elring. NIE kupuj uszczelniaczy CORTECO/NOK !!! Panewki bym kupił GLYCO jesli trzeba. to tak mniej wiecej, pisz co jakie ma wymiary i wrzuc zdjecia jesli chcesz dokładniejszej porady.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
szymonlex 
Nowy Forumowicz
szymonlex

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Będzin
Wysłany: 23-06-2013, 01:22   

Dzieki za konkretna odpowiedz.kit do wywalenia balansu juz zamowilem wiec nie bede sie bawił w skracanie wałka itd. Jak znajde troszke czasu w tym tygodniu to postaram sie wyjac motor z budy i porobic fotki(przenosze właśnie warsztat w nowe miejsce i cieżko dlubnąć cos przy swoich autach ) zobaczymy wtedy jak wyglada to od srodka.
Myślałem nad panewkami ACL-a ale nie dłubałem jeszcze tego motoru nigdy wiec wole spytac was o opinie.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-06-2013, 13:46   

ACL tez bdb.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 23-06-2013, 13:57   

Wyczyść kolektor dolotowy, odme daj do osobnego pojemnika.
Bardzo jestem ciekaw czy silnik po wyrzuceniu balansu dalej tak ładnie pracuję.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
szymonlex 
Nowy Forumowicz
szymonlex

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Będzin
Wysłany: 24-06-2013, 10:16   

Narodził się nowy pomysł.Swap na 4g63t.Rozmyślam czy dlubać wolnossaka czy wrzucic mocniejszego brata :) Co myślicie ?
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 24-06-2013, 16:02   

Ja bym był za 4g63T :twisted:
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 24-06-2013, 21:26   

silnik bez balansu chozi ladnie sam usuwalem w 5 silnikach i jest igielka :P 4g63t jest dobry tylko musisz pamietac o dodatkowych kosztach
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
szymonlex 
Nowy Forumowicz
szymonlex

Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Będzin
Wysłany: 24-06-2013, 22:08   

Kalkuluje koszty.remont n\a wyjdzie podobnie co zakup dawcy na swapa.Jednak trzeba doliczyc koszty częsci które trzeba bedzie wymienic w nowym motorze.Miś jezdzi u mnie w warsztacie jako tzw. "gratowóz"- do hurtowni po częsci itp.Przy okazji może byc tez niezła reklama i wtedy mocniejszy motor bylby jaknajbardziej na miejscu :)
p.s. Nasówa sie tutaj moje nastepne pytanie. Jak ze skrzynia biegów? Seryjna z wolnossaka da rade ? Jaka róznica w przełozeniach?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-06-2013, 10:48   

da rade, T ma dłuzsze przełozenia.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-06-2013, 08:59   

rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-06-2013, 16:08   

Maretzky85 napisał/a:
rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest.

nawet nie pytaj ile razy NOK/CORTECO mi sie rozciekło. Nigdy przenigdy nie załoze tego uszczelniacza do silnika... Ciekł mi po zmianie w 1.6, ciekł mi w 6 boltach pod rzad pare razy... juz wlosy z głowy rwałem... Zmieniłem na Ajusa w obu autach 6b i jest suchutko od ponad roku...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-06-2013, 08:10   

A ja montuje tylko NOK - tyle, że NOK a nie Corteco. I wszędzie jest sucho i klienci się też nie skarżą...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-06-2013, 14:30   

Maretzky85 napisał/a:
NOK - tyle, że NOK a nie Corteco.

no to nie wiem mi zawsze przychodziło NOK w pudełku Corteco...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-06-2013, 14:38   

rosomak1983, nie wiem o czym piszesz. Od zawsze (2001) używam tylko NOK w pudełkach Corteco, nigdy prawidłowo zainstalowanego uszczelniacza nie wymieniałem bo się rozciekł.....

Po ok. 80 000 km robiłem rozrząd w byłym swoim Galancie - uszczelniacze minimalnie spocone, w VR ponad 60 000, w Wagonie prawie 70 000 km - rozrząd suchy jak pieprz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.