Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Opony letnie 195/55R15 - opinie
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-06-2013, 12:10   [MSS ALL] Opony letnie 195/55R15 - opinie

>>>>> Wielka prośba: proszę nie pisać o innych rozmiarach opon i o tym, że inne rozmiary są tańsze <<<<<

Witam.
Obecnie mam letnie opony w rozmiarze 195/55R15:
- przód 2x Hankook Ventus Prime
- tył 2x Interstate IXT-1

Takie dostałem od poprzedniego właściciela ponad dwa lata temu. (były jeszcze 2szt. continentali, na których wyjechał z salonu, ale ze względu na ich wiek i stan bieżnika sprzedałem).

Według mnie sprawują się dobrze, ale mam wrażenie że są trochę wyząbkowane - nie aż tak bardzo by stwierdzić to gołym okiem, ale od poprzedniego sezonu wydają mi się głośniejsze.
Zastanawiam się nad ponownym zakupem Interstate IXT-1, w poprzednim aucie miałem Sava Perfecta i też nie narzekałem, ale opony się zmieniają, wychodza nowsze modele itp. więc chciałbym zasięgnąć opinii u Was.

Ze stopnia zużycia wnoszę, że w przyszłym sezonie będę musiał kupić 4 nowe.

Interesuje mnie jakie modele opon 195/55R15 macie/używacie i jak je oceniacie, pod względem powiedzmy:
- hałas
- zużycie (np. ile km na nich przejechaliście)
- prowadzenie na sucyhm i mokrym (wiadomo, że to subiektywne odczucie, ale może trafią się jakieś ciekawe przemyślenia).

Wiem, że można kupić 195/50R15 albo 185/60R15 i będą one tańsze, ale ja uważam, że jak za 4 opony zapłacę koło 200zł więcej niż za inny rozmiar i podzielę to sobie przez kilka lat eksploatacji, to będzie to dla mnie mała różnica.

Jeśli ktoś chciałby się pochwalić lub wyrazić opinię na temat innego rozmiaru opon, bardzo proszę o zrobienie tego w innym temacie.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-06-2013, 12:56   

Po Bridgestone, Savie i Michelinie kupiłem Uniroyala i wreszcie mogłem zacząć jeździć tak jak lubię. Na wodzie opona całkiem pozaklasowa. Tam gdzie wszystkie inne wywalały samochód z zakrętu Uniroyal trzyma :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 21-06-2013, 22:08   

Nie sądzę, by jakaś opona do 90km/h robiła poblemy
 
 
zaqos 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Szczecin/Lipiany
Wysłany: 21-06-2013, 22:32   

Ja na obu osiach mam Yokohama C.drive 2 AC02 195/55R15, kupiłem w zeszłym roku nówki. Może nie są najcichsze (generalnie MSS nie jest cichy w środku), ale jeśli chodzi o komfort jazdy to daje 10/10. Na suchym przyczepność bardzo dobra, gdy ledwo popada i tworzy się warstwa "mokrego kurzu", to leciutko potrafią zaboksować przy gwałtownym ruszaniu, ale bez tragedii. Wodę tną, aż miło, nawet przy większej prędkości nie czuć kałuży na kierownicy - no chyba, że kałuża ma 10 cm głębokosci ;]. Zrobiłem na nich jakieś 17-19 kkm i są jak nowe:)
_________________
Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem.
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 23-06-2013, 09:23   

germaniec jeżdził na oponach 195/60r15 to kupiłem nowe w takim samym rozmiarze i powiem co zauważyłem. wiekszy komfort jazdy, a z minusów mały błąd licznika . zaleta nr 1 cena opony (ceny hurtowe) 380 zł za 2 szt Matador elite 3.
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 23-06-2013, 12:21   

Na pewno nie polecam Nokianów, Micheliny Energy Savery też jak na mój gust niepewne. Continentale które miałem od nowości to było to. Teraz awaryjnie testuję Hankook K406 na przedniej osi (awaryjny zakup po rozpadzie Nokianów NRHi) i jestem dość pozytywnie zaskoczony trakcją na tych gumach, minusem jest duży poziom hałasu.
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-03-2014, 12:34   

Zakup nowych opon letnich do mojego MSSa wydaje się już być nieunikniony (195/55/R15)
Interstate z których jestem mega zadowolony niestety są od kilku dobrych miesięcy nieosiągalne :-(

W cenie około 250zł doradca oponeo stwierdził, że najlepsza i tak będzie Dębica Presto. (Ja znalazłem komplet za 874zł).

Rozważam zakup opon w cenie d0 300zł za sztukę.
Waham się pomiędzy:

Dębica Presto (cena 874zł za komplet kusi niemiłosiernie)
Silverstone Evol8 (cena 888zł za komplet)
Dayton D320 (cena 888zł za komplet z 2013, jednak według etykiety głośność 74db - przy średniej pozostałych opon 70db, a jak wiadomo MSS nie jest dobrze wygłuszony)
Falken ZE 914
Sava Intensa HP (Kiedyś używałem w Clio I i II i były OK)
Barum Bravuris 3
Toyo Proxes CF2 (jedne z najdroższych spośród wymienionych)
Uniroyal RainSport 3 (czytałem opnie, że są bardzo miękkie i przy wjeżdżaniu na krawężnik wyginają się praktycznie do samej felgi, no i cena jest już blisko granicy mojego budżetu)
Verdestein Sportac5
Kleber Dynaxer HP3
BFGoodrich G-Grip
Fulda EcoControl HP

Macie jakieś doświadczenia z Nexen, GoodRide, Nanknag lub innymi mniej znanymi markami?

Czego oczekuję od opony?
- Dobra trakcja na mokrym i zakrętach
- Żeby wytrzymały 50-60tys. km z przyzwoitą głebokością bieżnika
- Muszą być ciche

Energooszczędność nie jest dla mnie kluczowa, w końcu jeżdżę na LPG ;-)
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 29-03-2014, 16:27   

Mam ten sam dylemat co ty. W sumie to mój pierwszy w zyciu zakup nowych opon i sam trochę się z tym pogubiłem. Wiec moze zawezmy krag poszukiwan do jednej klasy. Ogólnie klasy opon możemy podzielić na klasy:
1Premium
2Srednia
3Budżet
Moim błędem było to że szukałem w cenie do 250zł klasy przyczepności A i małej ścieralności.
Czyli pomyliłem premium z budżet.
To co najlepsze i tak otrzymujemy w premium. Mieszanka gumowa + nowe technologie+ testy w które firma pakuje kase i nowe rozwiązania. To co jest stare spada do niższej klasy. Któraś dębica (klasa budzet) miała chyba bieżnik z klasy premium goodyeara.

Chciałem się skupic na wszystkich rzeczach czyli miec wszystko w jednym ,lecz spędzajac pare godzin w sieci widze ze nie mozna miec wszystkiego. I tak wiem że wg etykiet Nie będzie klasy A, A, 68decybeli. Coś za coś albo dobra przyczeponosc kosztem scieralnosci albo dobra przyczepnosc kosztem wiekszego spalania.

Z takich ważniejszych rzeczy mysle ze warto skupic sie na scieralnosci i klasie hamowania. Co do ścieralnosci to polecam testy Adac. Oczywiscie przy najmniejszej scieralnosci będa gorsze wlasciwosci jezdne.
Co do klasy hamowania to między klasa A - G jest 18metrów róznicy hamowania , całkiem sporo i tu chyba wybrałbym miedzy A-C przy cenie 250zł. Owszem to tylko suche testy , zależy tez jakie masz klocki tarcze uklad hamulcowy itp. Ale juz jest jakiś punkt odniesienia.
Co do klasy głośnosci to kazdy 1decybel to podobno 100% głośnosci
Co do klasy etykiety spalania to podobno pali o 7% wiecej wg całej zywotnosci opony( wg mnie nie warto zawracac sobie tym głowy)

Jedyna wyszukiwarką na necie wg etykiety opony jest http://www.motointegrator...sobowe-2010101/ musisz tylko rozwinac zaawansowane. Do tego swietnie pokazuje klasyfikacje opon. Mi pomogło gdyż nie znam sie na oponach. I tu akurat wyszło ze nasza debica presto ma tylko 68decybeli

Nie znalazłem najnowszych testów ADAC 195/55r15 więc bazowałem na zbliżonych do naszych opon.
http://www.opony.com.pl/a...65-r15/?id=1108
http://www.adac.de/infote...185_60_R15.aspx
ten chyba bedzie najbardziej miarodajny gdyz akurat taki rozmiar mozemy założyć do naszego SS ( tego rozmiaru mam zimowe)
Ja punktem odniesienia dla siebie miałem swoją zimową oponę "firehawk 3 winterstone" z 3 miejsca w zimowych oponach ADAC gdzie akurat scieralnosc jest na poziomie 1.5 a drogą hamowania nie wiele ustępuje oponie z 1 miejsca. Tylko ze 1 continental to 1300zł komplet u mnie wyszło 900zł za 3 miejsce ( komplet). Wiec tu producent klasy sredniej sie postarał.

http://www.oponeo.pl/arty...ze-185-60-r15-h
Moim zawęzonym celem z klasy premium przy cenie zbliżonej ok 300zł-350zł to
Michelin Energy Saver + (0,8 ) scieralnosc ,1 miejsce test
Vredestein Sportrac 5 (2) scieralnosc, 5 miejsce test
Vredestein Sportrac 3 (1,5) scieralnosc, 1 miejsce test
ze wzgledu na niska scieralnosc i jeszcze w miare dobre wlasciwosci jezdne
(im mniej punktów tym lepsza)
z Vredestein ciekawostka tam gdzie wieksza scieralnosc poprawili wlasciwosci jezdne wg tabel ale czy ja to odczuje przy spokojnej jezdzie?

http://www.laneks.lv/en/t...3-summer-1.html
tu tez ciekawe zestawienie rozne marki, klasa premium a aquaplaining na tym samym poziomie

Z klasy budżet brałbym dębica presto ze wzgledu na droge hamowania C, i 68 decybeli cena 230zł i mysle ze na tym pozostane gdyz przy spokojnej jezdzie nie warto inwestowac w premium. Opinie rozne podobno sie scieraja i po 2 sezonach juz nie takie skuteczne na deszczu ale chcialem uslyszec te 68decybeli bo mi glowa peka od moich nankangow ns2 a maja 71decybeli wg chinskiego producenta ale kto wie, do tego sa popekane moze dlatego tez glosniejsze. Do tego SS nie jest super wygłuszony Szkoda ze nie moge znalezc nigdzie scieralnosci dębicy presto

Sprawdzałem tez z testów z 1 miejsc opony które mialy wieksza scieralnosc np Dunlop Sport BluResponse (2,5) i czytajac opinie na oponeo to jednak uzytkownicy narzekali na szybkie zuzycie bieznika. Następnie sprawdziłem Michelin Energy Saver + i o dziwo kazdy zachwalal niskie zuzycie. Tak wiec cos w tym jest. A ja nie chce opon za 2lata wymieniac. Owszem kazdy ma inny styl jazdy inaczej wchodzi w zakrety i bedzie mial wlasne zdanie. Ja akurat spokojniej jezdze gdyz mniej autko pali.

Obecnie mam opony nankang ns2, ładne z wygladu. Opona 4lata i popękany bieżnik po bokach. Wysokosc bieznika 5mm. Opona made in taiwan. Absolutnie sie nie nadaje do jazdy po deszczu a kolein unikam jak ognia.
W poprzednim aucie mialem continental eagle ( klasa premium) z takimi kupiłem ale koleiny nie były mu straszne. Na nankang ns2 boje sie wyprzedzac w deszcz przy 100km/h

Podsumowujac
Z klasy premium wziałbym w rozmiarze 195/55/15
Michelin Energy Saver
Vredestein Sportrac 5
Vredestein Sportrac 3
Z klasy średniej- jeszcze nie wiem
Z klasy budzet-debica presto v1 ok 230zł

Uniroyal RainSport 3 siostra ma. Mówi ze w fabii auto ucieka jej na zakrecie w deszczu. Zawieszenie sprawne. W paru sklepach takze nie polecali mi tych opon. Początkowo tez sie na nie nastawiłem.
Dayton o którym piszesz kolega ma na tyle w Audi A3 mowi ze straszne glosne czyli slychac te 74 decybele

Podobno w ciemno mozna brac marke continental i michelin energy saver plus.
Lecz obecnie sa bardzo drogie jak dla mnie i mysle ze poczekam do zimy az stanieja i wtedy kupie.

Czy mozecie mi powiedziec czy jezdzac zgodnie z przepisami max 2os moje opony wytrzymaja do pazdziernika? Strzelam ze zrobie ok 2-3tys km do tego czasu.
Nigdy nie miałem w aucie popekanych opon a chce poczekac do jesieni z kupnem letnich. Choc tak mysle ze kiedys byly stomile wystawaly druty i ludzie jezdzili.
http://wrzuca.cz/file/954...0301_130607.jpg

Nigdy więcej azjatyckich marek opon! popękane i jezdzi się jak na kartoflach
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-03-2014, 17:05   

Co to za opona na fotce?

Wg mnie spokojnie jeszcze przejeździsz te 2-3 tys. km

Wracając do tematu, energooszczędność opony nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
Liczy się sama w sobie ścieralność, trakcja i głośność
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 29-03-2014, 18:59   

Hm to w sumie poczekam do jesieni i kupię letnie w sezonie zimowym, będzie taniej.
Opona na fotce to Nankang
http://www.tirendo.pl/sam...ra-sport-ns-2/.
Azjatycki produkt. Produkcja 2010. Nie polecam na mokrej nawierzchni tej opony. Jak nie uzytkuje auta tydzien to widzę ze się lekko odkształcaja, gdyż przez pierwsze 300m czuję jakby były jajowate. Potem już jest normalnie.
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-03-2014, 19:28   

RaVciO napisał/a:
Macie jakieś doświadczenia z Nexen, GoodRide, Nanknag lub innymi mniej znanymi markami?

Z tymi akurat nie. W poprzednim aucie (Volvo V40) ze względów oszczędnościowych zanabyłem drogą kupna ZETEX'y. Przejeździły dwa sezony letnie i byłem zadowolony. Jeżeli w miśku przyjdzie mi zmieniać, to zapewne do nich powrócę.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-03-2014, 15:36   

Zszedłem dzisiaj do piwnicy i zmierzyłem głębokość bieżnika na zestawie letnich i wyszło 4,5mm, więc stwierdziłem, że przełożę zakup do następnego sezonu (od razu wymieniłem zestaw zimowy na letni), jednak temat jakie opony nadal aktualny, mam nadzieję, że do następnego sezonu coś wspólnie uda się ustalić ;-)
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 30-03-2014, 18:11   

Dla tych co nie mają suwmiarki z głębokościomierzem do sprawdzania wysokości bieżnika polecam kilka zapałek. Na każdej z nich narysować w poprzek tylko jedna linię 3mm, kolejna zapałka 4mm, kolejna zapałka 5mm itp.
Z tyłu mam 4mm z przodu 5mm. Jaka jest minimalna granica bezpieczeństwa bieżnika w mm do jazdy przy letnich? A jaka przy zimowych?. Wg przepisów było chyba nie mniej jak 1,6mm ale to juz za łyse opony dla mnie.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-03-2014, 18:32   

Trudno powiedzieć jaka. Nowa opona ma bodajże 8mm. Ja stwierdziłem, że 4,5mm jest jeszcze ok i za rok wymienię. Wszystko zależy od warunków. Na suchym asfalcie 1,6mm też wystarczy. Problemy zaczynają się w czasie deszczu i kałużach w koleinach.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 30-03-2014, 20:06   

Silverstone Evol8 (cena 888zł za komplet)

opony nie dające się wyważyć , tragedia :mrgreen:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.