Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 23-06-2013, 19:47   [2.5 TD] Problem z hamulcami

Witajcie więc tak mam problem z hamulcami w pajero II z tyłu. Otóż tarcze były w kiepskim stanie więc zostały wymienione wraz z klockami i reperaturkami zacisków gdy pojechałem odebrać auto od mechanika stwierdził że coś jest z pompą bo po lekkim jej uderzeniu popuszcza a tak podczas wciśnięcia hamulca i puszczenia pedału pompa dalej trzyma, tak więc auto zostało dłużej pompa niby została zregenerowana i w sumie 5 miesięcy i znów mam ten sam problem.... grzeją się hamulce tylne mocno, auto nie jedzie tak jak wcześniej tak jakby coś go trzymało (przód nagrzewa się minimalnie tył jest czasem tak gorący że felgi nie da się dotknać). Co to może być bo już nie mam kompletnie pomysłu??

Ręczny w sumie wykreśliłem z listy podejrzanych ponieważ został popuszczony na maksimum


Pozdrawiam
Firek
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-06-2013, 20:02   

a na czym polegało jej zregenerowanie?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2013, 20:03   

Najprawdopodobniej są wżery na cylinderkach/tłoczkach ->> nie były wymienione i jak są nowe klocki hamulcowe to wżery nie przeszkadzają. Wraz z zużyciem klocków hamulcowych stają okoniem trzymając klocki. Sama wymiana reperaturek to tak jak kadzidło umarłemu. Wymień tłoczki
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 23-06-2013, 20:07   

Więc tak w zaciskach były wymieniane tłoczki i wszelkie gumki, uszczelki bo stare tłoczki były w kiepskim stanie. Jeśli chodzi o pompę mechanik coś mówił o jakiejś sprężynie że niby lubi ona pękać. 2 dni i z autem było wszystko ok, i tak do tej pory na tym odcinku 10 km które robię baaardzo żadko muszę zahamować mimo to nie da rady dotknąć czasem felgi...
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2013, 21:12   

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej http://www.iparts.pl/czes...161-sg8009.html
same pompy od 190 do 400zł skoro optujesz że to pompa tylko czemu 2 dni było OK a po dwóch dniach znowu to samo. Jednak wydaje mi się że to wina zacisków lub złego zmontowania. Klocki chodzą luźno w jarzmach->> to można sprawdzić tylko podczas montażu, a może nie takie jak potrzeba klocki są włożone?? Jak masz poprzednie klocki to oblukaj czy takie same.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 23-06-2013, 21:26   

Waldku źle mnie zrozumiałeś z tymi 2oma dniami ( 2 dni auto stało u mechanika) a 5 miesięcy w sumie jeździłem na nowych tarczach i klockach i zregenerowanej pompie i było wszystko ok i tak ostatnio znów się zaczeło. Klocki zamawiane były wraz z tarczami od zbyszka, w porównaniu ze starymi były takie same.

Generalnie jutro bd miał chwilę to zobaczę jeszcze raz jak chodzą klocki jarzma itp. tylko dziwne jest dla mnie to że oba koła tylne się grzeją.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-06-2013, 21:58   

Zregenerowanie pompy może polegać na wymianie tłoczyska. Ale to na krótka metę, jeśli są wżery na powierzchni po której chodzi tłok to regeneracja nic nie da. Może będzie trzeba wymienić pompę hamulcową.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-06-2013, 09:50   

Firek napisał/a:
a 5 miesięcy w sumie jeździłem na nowych tarczach i klockach i zregenerowanej pompie i było wszystko ok i tak ostatnio znów się zaczeło.
stawiam na 100% tłoczki. Jak byś teraz zmienił klocki na nowe to znowu 5 miesięcy bez problemowo i powtórka z rozrywki. Kupując nowe klocki będziesz miał zapas.
Firek napisał/a:
Więc tak w zaciskach były wymieniane tłoczki
oddano Ci te stare ?? mogą posłużyć jako fajne przyciski do papieru :mrgreen: Jeśli jesteś na 100% pewien że tłoczki były wymienione to pozostaje Ci już tylko pompa hamulcowa->> lepiej wymienić na nową
Firek napisał/a:
tylko dziwne jest dla mnie to że oba koła tylne się grzeją.
a przód u Tego mechanika robiłeś ??? bo wymieniać dwa dni coś co się robi w dwie godziny to .... dopowiedz sobie sam :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-06-2013, 00:03   

złej jakości reperaturki zacisków i montaż bez odpowiedniej wiedzy :lol: to im jest
wymiana pompy nic nie da
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 07:33   

Tylko kolega nie wie co mu regenerowali. Napisał o jakiejś sprężynce.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 25-06-2013, 14:09   

No więc tak doszły nowe fakty o których nie wiedziałem... Tata parę razy brał pajero i jechał na działkę i mowi ze 2 razy zaczeło śmierdzieć spalonymi klockami zatrzymał się i tylne koła były gorące (o tej akcji mi powiedział dopiero teraz). Auto zostało odstawione do mechanika bo i tak i tak klocki były do wymiany i wymienili klocki tarcze reperaturki zacisków. Mechanik się przejechał kawałek i zadzwonił że jest coś z pompą bo nie odbija i w momencie kiedy w nią uderzą lekko to odbija więc zregenerowali pompę przez 5 miesięcy miałem spokój i pare dni temu problem powrócił.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-06-2013, 18:27   

To masz opcje: wymiana pompy hamulcowej ->> jeśli to ona, sprawdzenie tłoczków w zaciskach i ewentualna wymiana. Teraz ruch należy do Ciebie, a ruch Twój będzie wyznaczał koszty->> pompa + tłoczki lub tylko tłoczki i zmiana mechanika. Cóż to za regeneracja pompy że po 5 miesiącach nie działa tak jak trzeba. Do Bytowa do zbyszekm2 masz 90 km
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 25-06-2013, 19:33   

http://allegro.pl/listing...=Mozilla-search
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-06-2013, 23:10   

Firek, weź trochę popuść śrubę do tłoczka pompy (pod pedałem hamulca), bo z tego co tu czytam, może być za mocno naprężona i nie zamyka dokładnie serwa.
Poza tym cały układ hamulcowy do odpowietrzenia. Raz się zagotuje i od nowa...
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 01-12-2013, 18:27   

rico śrube poluzowałem i było git, ostatnio sporo tras po 100-200km i było git do momentu kiedy to jechałem do pracy (12km) i pod górke ledwo się wtoczyłem wysiadam tarcze czerwone jak w formule1. ostygły było okej pare kilometrów dalej znów problem, i tak wymienione przewody klocki tarcze, zaciski po regeneracji w firmie która się tym zajmuje i problem jest dalej, po złożeniu zrobiłem z 15km po mieście wszystko ok dziś do pracy 12km i problem... wieczorem ten sam problem ale koło od strony pasażera bardziej ciepłe... tak więc pozostaje już tylko chyba pompa czy coś jeszcze Wam przychodzi do głowy???

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.