Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie na kierownicy
Autor Wiadomość
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 28-06-2013, 12:03   Bicie na kierownicy

Witam. Mam pytanie czy ktoś orientuje się czym może być spowodowane bicie na kierownicy tak powyżej 120 km/h lub przy chamowaniu tak od 70km/h mocniej

od razu odrzucam odpowiedzi że wyważenie kół i opony złe bo opony nówki sztuki nie śmigane założone i wyważone tarcze, klocki wymienione z przodu, klocki tył też.

nie będę pisał co mi się wydaje by nie zasugerować komuś odpowiedzi ale za każda sugestie będę wdzięczny :D
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 28-06-2013, 12:16   

może piasta krzywa, a może pod tarcze ktoś dał za dużo smaru/pasy miedzianej i mimo, że sama w sobie jest prosta to tu telepie...
 
 
 
 
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-06-2013, 13:00   

ja wymieniałem je i odpada twoja propozycja piasta sama się nie skrzywi chyba?
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 28-06-2013, 13:20   

to, że wymieniłeś to nie znaczy, że są założone prosto... :wink: :roll:
jeśli nie felgi, nie opony i nie tarcze to możliwości zostaje bardzo mało :arrow: no ale może ktoś bardziej obeznany w temacie niech się wypowie
 
 
 
 
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-06-2013, 13:48   

to jednak ja może powiem co mi się wydaje i czy moje myślenie idzie w dobra stronę otóż końcówka drążka jest uwalona w smarze wydaje m i sie że puściła soki i to może być tego przyczyną ale nie chcę nikomu sugerować innych podpowiedzi
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-06-2013, 14:40   

A moim zdaniem masz krzywe tarcze hamulcowe, i to jest przyczyna bicia w kierownicy. Przetocz tarcze albo je wymień i problem zniknie
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-06-2013, 19:18   

Bije ci kolego przy hamowaniu czy przy normalnej jezdzie od 120km/h?Jesli podczas jazdy to koło do wyważenia.U mnie bicie występowało tylko przy hamowaniu z dużej prędkośc tak między 160-170km/h.Wyhamowując do 120 przestawało.Zmieniłem na nowe tarcze i problem pozostał.Może ciut mniej ale jednak. :-X
 
 
 
robert1512 
Nowy Forumowicz


Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 28-06-2013, 19:36   

...jeżeli felga aluminiowa to zerknij na przylgnię felgi od wewnątrz do tarczy ....potrafi utleniać się i tworzy nierówną powierzchnie ....oczyścić i po sprawie
ps. jeśli jeździsz ma myjnię i płucząc koła ( felgi) karcherem schładzasz rozgrzane tarcze po dynamicznej jeździe miejskiej lub po trasie.....tarcze do przetoczenia lub wymiany.
jeśli tarcze na granicy wymiaru kwalifikującego do wymiany to wystarczy, że wjedziesz w kałużę kiedy są gorące i pokrzywi je..:-(
_________________

 
 
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-06-2013, 11:29   

co wy z tymi tarczami miałem tak na starych tarczach wiec wymieniłem tarcze na nowe ale to nic nie dało i mowie jak jadę więcej niż 120 to zaczyna się bicie jak hamuje z 70 do 0 wtedy tez jest to wyczuwalne ja stawiam na drążek(końcówkę dokładniej)
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-06-2013, 11:58   

A myślisz ze jak kupisz nowe z niewiadomego pochodzenia to ze będą proste. Ja przerobiłem tak 2 komplety tarcz
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-06-2013, 12:46   

ok uznaje że możecie mieć racje że od tarcz mam bicie na kierownicy przy hamowaniu ale czy napewno przez nie mam bicie przy wyższych prędkościach?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 29-06-2013, 15:25   

Jak bije na starych i na nowych tarczach to lepiej sprawdzić bicie piasty(tak żeby mieć pewność).
Według mnie końcówka drążka nie powinna mieć na to zjawisko takiego wpływu(sam kiedyś miałem mocno zniszczoną końcówkę i nie miałem takich objawów), choć różnie to bywa.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-06-2013, 15:35   

Cytat:
nie mam bicie przy wyższych prędkościach?

A chcesz się założyć u mnie występowało bicie przy prędkości 130-140 i po przetoczeniu problem znikną. Kosz przetoczenia 2szt to 40zł to co ci szkodzi przetoczyć
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Adrian.7 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-07-2013, 22:55   

przetoczyłem tarcze problem nie znikł to wiec co teraz ? krzywa piasta? luz na wahaczach?
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 05-07-2013, 07:21   

Ale bicie może byc spowodowane wieloma czynnikami, ktora tu akurat nie muszą mieć nic wspolnego z układem hamulcowym . Na przykład 2 różne amortyzatory,lub jedem o zmniejszonej sprawności w stosunku do drugiego. Podczas hamowania nie ma on odpowiedniej przyczepności i bije.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.