Bicie na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-06-2013, 12:03 Bicie na kierownicy
|
|
|
Witam. Mam pytanie czy ktoś orientuje się czym może być spowodowane bicie na kierownicy tak powyżej 120 km/h lub przy chamowaniu tak od 70km/h mocniej
od razu odrzucam odpowiedzi że wyważenie kół i opony złe bo opony nówki sztuki nie śmigane założone i wyważone tarcze, klocki wymienione z przodu, klocki tył też.
nie będę pisał co mi się wydaje by nie zasugerować komuś odpowiedzi ale za każda sugestie będę wdzięczny |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 28-06-2013, 12:16
|
|
|
może piasta krzywa, a może pod tarcze ktoś dał za dużo smaru/pasy miedzianej i mimo, że sama w sobie jest prosta to tu telepie... |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-06-2013, 13:00
|
|
|
ja wymieniałem je i odpada twoja propozycja piasta sama się nie skrzywi chyba? |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 28-06-2013, 13:20
|
|
|
to, że wymieniłeś to nie znaczy, że są założone prosto...
jeśli nie felgi, nie opony i nie tarcze to możliwości zostaje bardzo mało no ale może ktoś bardziej obeznany w temacie niech się wypowie |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-06-2013, 13:48
|
|
|
to jednak ja może powiem co mi się wydaje i czy moje myślenie idzie w dobra stronę otóż końcówka drążka jest uwalona w smarze wydaje m i sie że puściła soki i to może być tego przyczyną ale nie chcę nikomu sugerować innych podpowiedzi |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-06-2013, 19:18
|
|
|
Bije ci kolego przy hamowaniu czy przy normalnej jezdzie od 120km/h?Jesli podczas jazdy to koło do wyważenia.U mnie bicie występowało tylko przy hamowaniu z dużej prędkośc tak między 160-170km/h.Wyhamowując do 120 przestawało.Zmieniłem na nowe tarcze i problem pozostał.Może ciut mniej ale jednak. |
|
|
|
 |
robert1512
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: sanok
|
Wysłany: 28-06-2013, 19:36
|
|
|
...jeżeli felga aluminiowa to zerknij na przylgnię felgi od wewnątrz do tarczy ....potrafi utleniać się i tworzy nierówną powierzchnie ....oczyścić i po sprawie
ps. jeśli jeździsz ma myjnię i płucząc koła ( felgi) karcherem schładzasz rozgrzane tarcze po dynamicznej jeździe miejskiej lub po trasie.....tarcze do przetoczenia lub wymiany.
jeśli tarcze na granicy wymiaru kwalifikującego do wymiany to wystarczy, że wjedziesz w kałużę kiedy są gorące i pokrzywi je..:-( |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-06-2013, 11:29
|
|
|
co wy z tymi tarczami miałem tak na starych tarczach wiec wymieniłem tarcze na nowe ale to nic nie dało i mowie jak jadę więcej niż 120 to zaczyna się bicie jak hamuje z 70 do 0 wtedy tez jest to wyczuwalne ja stawiam na drążek(końcówkę dokładniej) |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-06-2013, 12:46
|
|
|
ok uznaje że możecie mieć racje że od tarcz mam bicie na kierownicy przy hamowaniu ale czy napewno przez nie mam bicie przy wyższych prędkościach? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-06-2013, 15:25
|
|
|
Jak bije na starych i na nowych tarczach to lepiej sprawdzić bicie piasty(tak żeby mieć pewność).
Według mnie końcówka drążka nie powinna mieć na to zjawisko takiego wpływu(sam kiedyś miałem mocno zniszczoną końcówkę i nie miałem takich objawów), choć różnie to bywa. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-06-2013, 15:35
|
|
|
Cytat: | nie mam bicie przy wyższych prędkościach? |
A chcesz się założyć u mnie występowało bicie przy prędkości 130-140 i po przetoczeniu problem znikną. Kosz przetoczenia 2szt to 40zł to co ci szkodzi przetoczyć |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
Adrian.7
Nowy Forumowicz
Auto: carisma GDI 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-07-2013, 22:55
|
|
|
przetoczyłem tarcze problem nie znikł to wiec co teraz ? krzywa piasta? luz na wahaczach? |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 05-07-2013, 07:21
|
|
|
Ale bicie może byc spowodowane wieloma czynnikami, ktora tu akurat nie muszą mieć nic wspolnego z układem hamulcowym . Na przykład 2 różne amortyzatory,lub jedem o zmniejszonej sprawności w stosunku do drugiego. Podczas hamowania nie ma on odpowiedniej przyczepności i bije. |
|
|
|
 |
|