[Cari 1.9DI-D] Pisk / gwizd przy 2500 - 3000 obrotów |
Autor |
Wiadomość |
pansztylet
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-06-2013, 22:07 [Cari 1.9DI-D] Pisk / gwizd przy 2500 - 3000 obrotów
|
|
|
Witam,
Na wstępie przepraszam, ale jestem dość zielony jeśli chodzi o motoryzacje, także proszę o wyrozumiałość.
Problem zaczął się jakiś czas temu, a mianowicie w przedziale obrotów 2500 - 3000 pojawia się dziwny pisk/gwizd. Ma on na każdym biegu inny wydźwięk, na jałowym nie ma go wcale. Najgłośniejszy jest na 2, a na piątce jest słabo słyszalny, ale jest. Czy to coś poważnego? Proszę o odpowiedz, bo jutro musze zrobić tym autem około 350 km...
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22-06-2013, 14:57
|
|
|
Turbina Wg. mnie może się zaczyna zacierać albo łopatki uszkodzone w niej. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
karol93r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Pawełki
|
Wysłany: 26-06-2013, 16:00
|
|
|
U mnie w Cari na starej turbinie lopatki mialy dosc duzy luz i nie swiszcalo a w fordzie galaxy tyrbina jest zatarta i swiszczy strasznie wiec raczej jest juz zatarta |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-07-2013, 20:48
|
|
|
Ewentualnie gdzieś nieszczelność na układzie doładowania. U mnie kiedyś pękła gumowa rura chyba z turbo do intercoolera (nie pamiętam dokładnie która) ale hałas był niesamowity.
Chociaż tylko w pewnym zakresie obrotów więc teoria radek8622 może być słuszna. Jest luz na wirniku turbiny i wpada przy pewnej prędkości obrotowej w wibracje. |
|
|
|
 |
pansztylet
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-07-2013, 16:13
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Przyczyną gwizdu faktycznie jest turbina, ale facet u którego zostawiłem auto się tym nie zajmuje. Powiedział, że trzeba będzie oddać do regeneracji. Moje kolejne pytania do Was są zatem następujące: gdzie najlepiej oddać taką turbinę (woj. zachodniopomorskie), ewentualnie nie lepiej kupić używaną na allegro? Facet mnie postraszył, że koszt regeneracji będzie w granicach 800-1500 zł, czego moja studencka kieszeń może nie wytrzymać . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-07-2013, 17:37
|
|
|
pansztylet, najlepiej popytaj na forum regionalnym może ktoś zna speca od takiej roboty. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
|