Wariującą elektronika |
Autor |
Wiadomość |
Mis_Uszatek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2013, 12:40 Wariującą elektronika
|
|
|
Wariującą elektronika
Mam Outlandera od 2,5 roku (rocznik 2010, 2,0 Deasel). Od samym początku borykałem się z problemem z elektroniką.
Mianowicie:
- nagle cała elektronika samochodu zaczyna wariować
- mrugają różne lampki kontrolne na głównym panelu
- wyświetlacz komputera kolejno pokazuje komunikaty awaryjne (problem z światłami, problem z hamulcami, otwarta klapa silnika…) słychać dość głośne tykanie pod tablicą z zegarami
- obrotomierz czasami drga w rytm trykania ale same obroty auta są stabilne
- podczas tej akcji nie jestem w stanie włączyć czegokolwiek – nawet świateł awaryjnych
Całe zajście trwa przeważnie kilka sekund i wszystko wraca do normy – raz zdarzyło się iż auto uspokoiło się dopiero po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu.
Oczywiście z problemem byłem w ASO i tam panowie na kolejnych wizytach:
1. Wymienili centralkę alarmu
2. Rozebrali plastiki, podobno znaleźli nie dokręconą masę i ją uziemili
3. Znaleźli wadliwy przekaźnik który wymienili
Ale po 1,5 roku problem tydzień temu znów się pojawił. Auto na trasie zwariowało jak kiedyś.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Lub może coś poradzić bo ASO póki co działa na zasadzie eliminowania podejrzanych elementów i nie mają pojęcia co może być przyczyną.
Dzięki za odpowiedz. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 11-07-2013, 13:21
|
|
|
Spróbuj przeczyścić styki akumulatora i sprawdzić podpięcia głównych kabli prądowych do skrzynki bezpieczników oraz skrzyni biegów (masa). Jak Ci wariuje elektronika, to co się dzieje ze światłami, radiem? przygasają, gra normalnie czy przerywa?
[ Dodano: 11-07-2013, 13:22 ]
Mis_Uszatek napisał/a: | obrotomierz czasami drga w rytm trykania ale same obroty auta są stabilne | to o niczym nie świadczy - diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Mis_Uszatek
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2014, 22:48
|
|
|
Witam ponownie...
problem z autem powrócił....
dalej męcze ASO w Gdyni pomimo końca gwarancji...
Jakieś pół roku temu problem się pojawił ponownie i panowie w ASO w końcu skontaktowali się z jakimś "supportem" w Warszawie. Odnaleźli gdzieś w Polsce podobny problem i wymienili stacyjkę.
i przez pół roku był spokój
Jakoś od 3 tygodni samochód wariuje jak nigdy wcześniej.
Elektronika dostaje szajby prawie co drugi dzień - dokładnie tak samo jak kiedyś. Ponownie wróciłem do ASO w Gdyni a panowie tak jak kiedyś... zaczeli od sprawdzenia uziemienia i kazali obserwować.... ale ile można obserwować?! problem jest od samej nowości auta od momentu wyjechania z salonu...
Podsumowując mam tylko jedną prośbę:
czy ktoś zna lub ma namiary na jakiegoś fachowca/magika zajmującego się elektroniką/elektryką samochodową w okolicach Gdyni/Wejherowa/Gdańska?
a może ktoś ma jakaś dobrą radę?
a może zna jakieś dobre inne forum na którym mógłbym znaleźć pomoc? |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 28-05-2014, 08:36
|
|
|
Mis_Uszatek napisał/a: | podobno znaleźli nie dokręconą masę i ją uziemili | szczerze wątpie trudno uziemić masę .
Podobnie miała moja matka w mercem, 2x w ASO zmiana kompa ale żadem magik nie wpadł na pomysł dlaczego kompa pada. Instrukcja mówi wymień ale czemu pada o tym nic w instrukcji nie ma. Tak działa ASO.
[ Dodano: 28-05-2014, 08:38 ]
rezon napisał/a: | diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia | a co ma diesel do wahań napięcia ? |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 28-05-2014, 09:01
|
|
|
[ Dodano: 28-05-2014, 08:38 ]
rezon napisał/a: | diesel nie zareaguje na chwilowe wahania napięcia | a co ma diesel do wahań napięcia ?[/quote]
Bo diesel nie ma świec zapłonowych |
_________________
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 28-05-2014, 14:09
|
|
|
WItam,
Szukałbym po kablach. Najpierw tam gdzie mogli w coś ingerować przed wydaniem samochodu z salonu. Naprawy ASO nie zlikwidowały problemu, ale na pewno mają jakiś wspólny mianownik - musieli nieświadomie dotknąć problemu za każdym razem jak coś grzebali i dlatego występował on dość losowo. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 28-05-2014, 20:39
|
|
|
Mis_Uszatek napisał/a: | a może ktoś ma jakaś dobrą radę?
a może zna jakieś dobre inne forum na którym mógłbym znaleźć pomoc? | czy ktoś mierzył w czasie "wariowania" napięcie? Może masz nieco walnięty regulator i czasami daje zbyt niskie napięcie powodujące problemy? Z akumulatorem nie masz zimą problemów? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28-05-2014, 22:45
|
|
|
Witam
To nie bedzie regulator.
Masz albo uwalony Etacs czyli komp pod kierownica lub zasilanie z glownej skrzynki bezpiecznikowej lub luzna kostka w dolnej czesci komputera odpowiadajaca za magistrale CAN pomiedzy sterownikami.
Mialem podobny problem z autem walczylem 2 tyg i wymienilem etacs.
Pozdrawiam |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 28-05-2014, 23:38
|
|
|
Jakby ci się chciało jechać w okolice Starogardu Gdańskiego, to w Kokoszkowy jest dobry elektryk samochodowy. Wygogluj nazwę firmy Gazelek mają swoja stronę internetową, tam znajdziesz nr tel i może coś pomoże. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-05-2014, 07:32
|
|
|
tokyo napisał/a: | Witam
To nie bedzie regulator.
Masz albo uwalony Etacs czyli komp pod kierownica lub zasilanie z glownej skrzynki bezpiecznikowej lub luzna kostka w dolnej czesci komputera odpowiadajaca za magistrale CAN pomiedzy sterownikami.
Mialem podobny problem z autem walczylem 2 tyg i wymienilem etacs.
Pozdrawiam |
to też może być tak samo jak regulator. Ale różnica w cenie naprawy istotna. Ponieważ bez jakichkolwiek pomiarów i dość ogólnym opisie usterki tak naprawdę wróżymy z fusów to sugeruję najmniej obciążające finansowo naprawy - sprawdzenie kabli, pomiar napięć. Wymienić kompa zawsze zdąży.
Równie dobrze może być gdzieś chwilowe zwarcie do masy, nadpalona izolacja uzwojenia albo przebicie diody w alternatorze i też elektronika może wariować. Dlatego zadałem pytanie czy nie było problemów z aku zimą. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 29-05-2014, 08:44
|
|
|
Nie może być sytuacji, że przez 1.5 roku komputer chodzi dobrze, a potem zaczyna wariować. Wymieniają jakiś przekaźnik, czy coś i znowu parę miesięcy jest OK. Na 100% to jest kwestia jakiegoś złącza, albo przetartego kabla. Może jakieś złącze dostaje wilgoci, może jest utlenione itpd, itp. Bardzo niewdzięczna diagnostyka. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 29-05-2014, 11:54
|
|
|
michu300 napisał/a: | Bardzo niewdzięczna diagnostyka. |
...właśnie, bo pracochłonna i długotrwała a co za tym idzie kosztowna - zresztą i tak większość serwisów sobie z tym nie radzi.
Objawy wskazują na możliwe zakłócenia w zasilaniu modułu/sterownika nadwozia. Jest kilka punktów w wielozłączu sterownika odpowiedzialnych za zasilanie. Usterki w obwodach zasilania można wykryć prostym i skutecznym sposobem wyprowadzając ze złącza sterownika na kokpit kilka obwodów kontrolnych zakończonych żarówkami o niewielkiej mocy. Obserwacja lampek w momentach występowania zakłóceń, nawet podczas jazdy, pozwoli na wyeliminowanie lub potwierdzenie zakłóceń w zasilaniu.
Na początek tyle można zrobić we własnym zakresie, oczywiście niezbędne jest posiadanie schematu połączeń wielozłącza sterownika.
- Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Georg 29-05-2014, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 29-05-2014, 14:21
|
|
|
A ja mam pytanie do Panów włóczących się po ASO, po co wy tam w ogóle jeździcie, nie dość że płacicie za przeglądy jak za złoto to jeszcze gdy się coś uwali macie taką gwarancję ze śmiechu jest to warte. Gdybym korzystał z ASO nie wyjechałbym z tamtą do póki usterka nie byłaby usunięta, płacę wymagam. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-06-2014, 01:30
|
|
|
Witam
Michu300 jak sobie nie poradziles to będę w trojkacie poznan kutno wloclawek za 2 tyg mam tam kilka miskow do zrobienia.
Będę miał wszystkie kompy do mitsubishi. Możemy zobaczyć i przeprowadzić diagnostykę z przeprogramowanie, nic to nie będzie Ciebie kosztowac.,a może cos da się zrobić. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
marcello
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2014, 22:20
|
|
|
Witam,
Podłączę się do wątku, (mimo, że wcześniej zacząłem nowy ale bez żadnego rezultatu:-(
Kilkanaście dni temu moje auto OII 2.0 DID 08` odmówiło posłuszeństwa, po zatrzymaniu się nie chciał ponownie odpalić. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił ale silnik nie zapalał, ciągle pracował wentylator chłodnicy a na zegarach wyświetlały się komunikaty o awariach systemów ABS, Świec żarowych, AWD etc. Auto trafiło do ASO, tam po długiej diagnozie i wielu próbach odpalili silnik natomiast komunikaty nie zgasły, stwierdzono uszkodzenie ETACS. Znalazłem drugi (z demontażu) o identycznych numerach i dostarczyłem do ASO, tam go zamontowali ale problem niestety nie minął. Podobno przeprowadzili kodowanie Etacsa a komputer (MUTIII) nie wykazuje błędów, natomiast komunikaty nie zgasły, dodatkowo nie działają światła i wentylator chłodnicy. Pracownicy ASO rozkładają ręce.
Panowie bardzo proszę o podpowiedź co powinni jeszcze zrobić lub proszę o namiary na jakiegoś fachowca, który da radę uporać się z problemem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|