Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik silniczka krokowego 1.6
Autor Wiadomość
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-07-2013, 13:21   Sterownik silniczka krokowego 1.6

Witam.
Mam Problem ze sterownikiem silniczka krokowego. Objaw wygląda następująco, Carisma uczy się obrotów ale po przejechaniu jakiegoś dystansu zaczyna łapać obroty rzędu 2500-3000
na ciepłym silniku.
Po odpięciu akumulatora i nauce od nowa silniczek krokowy działa poprawnie a później otwiera się ale nie chce zamykać czyli ssanie cały czas problem w tym że to nie wina silniczka tylko sterownika bo ten nie podaje sygnału który kazałby się silniczkowi zamknąć.
Gdzie znajdę ten sterownik bo nie chcę przekopywać całej wiązki elektrycznej.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 14-07-2013, 14:14   

jeśli krokowy jest ok, to pozostaję ECU (obok prawej nogi pasażera,obok schowka)
Ja też mam ten problem...szkoda że nie ma jednoznacznej odpowiedzi o co biega...Może do serwisu na adaptację?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-07-2013, 15:14   

We wtorek skoczę po ecu w takim wypadku bo na zaprzyjaźnionej stacji demontażu kupię za grosze i zobaczę czy pomoże. Taniej mi będzie wymienić niż zawitać w serwisie np. za pompę abs zapłaciłem u nich 35zł O_o
Dzięki za pomoc gdzie tego szukać.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2013, 17:29   

Może po prostu tps jest przestawiony lub zepsuty?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-07-2013, 20:26   

Piwor, mam tak że silnik zachowuję się jak by chciał się uczyć obrotów non stop tzn.po 4 minutach wskakuje na ok 2000tys obr na biegu jałowym i trzyma je do puki nie zgaszę go,nawet jak do gazuję dalej je trzyma... ostatnio mierzyłem napięcie na TPS miałem fabrycznie ustawiony i wskazywało 0,66-0,67V czyli ok. Tak więc nie wiem co jest grane;/:D
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-07-2013, 20:47   

TPS w porządku bo przy zmianie krokowca nawet robiliśmy podmiankę całej przepustnicy i było to samo. Z resztą komputer po resecie normalnie operuje krokowcem później po przejechaniu ok 100km obroty biegu jałowego utrzymują się wysoko. Po podłączeniu w kable od krokowca objaw następujący na rozruchu przy zimnym silniku sygnał na otwarcie silniczka a później cisza poprostu po przejechaniu pewnego dystansu jak komputer się nauczy od nowa po swojemu obroty w górę i już nie ma mowy żeby silniczek się domknął. Zrobiłem to ręcznie i wpiąłem we wtycznę drógiego krokowca żeby błędami nie walił i mam spokój z tym że przed zimą pasowało by to zrobić bo będzie gasł przy niższych temperaturach a w lato ssanie jest mi zbędne.

Jeśli podmianka ECU nie pomoże będę szukał dalej jak nie poskutkuje mogę oddać je z powrotem z tego względu że to znajomi.

Poza tym chciałem poruszyć ten temat bo na forum już widziałem stwierdzenia że takie obroty są normalne w carismach co prawdą nie jest więc mam nadzieję że moje eksperymenty pomogą innym w rozwiązaniu tego problemu otóż drodzy koledzy zaprawdę powiadam wam że się nie poddam puki tego nie rozwiąże.

ps. poprzedzając pytania czujnik temperatury, przepływomierz oraz sonda lambda działają poprawnie
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 15-07-2013, 14:01   

Obroty po 4 min rzędu 2 tys nie są normalne! powinny być około 900 max!
A czy to jest lato czy zima to ssanie MUSI być ,bo auto na ssaniu ma zwiekszoną ilość paliwa żeby nie zgasło...Bez ssania będzie gasło z tym że Carismy są bardzo dziwne tzn. jeśli odpalisz a auto nie ma ssania to zgaśnie prawie od razu,a jak przytrzymasz moment pedał gazu to autko będzie cykać:) Ja miałem tak że jak kupiłem Cari to obroty biegu
jałowego mnie przerażały (bardzo niskie)-ale takie mają być , a na ssaniu nawet latem auto miało około 2tys obr i dość długo taki stan się utrzymywał dopóki pierwszy raz odpiąłem kleme z AKU i zaczęły się jazdy i chęć rozczaskania samochodu :D
Gdzieś na forum podane jest żeby zmostkować masę pojazdu z brązową wtyczkę znajdująca się na grodzi silnika i wtedy dokonywać regulacji obrotów,lecz nie każda Carisma ma taką wtyczkę...ja mam tylko niebieską która podobno służy do odczytania błędów ABS...czyli lipa:) Pozostaję tylko ASO i MUT...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
  Wysłany: 16-07-2013, 22:03   

Regulacja obrotów też była i było dobrze dopóki krokowiec się nie otworzył przy kolejnym odpaleniu później kaplica. No niestety coś go boli a co do ASO to u nich zapłacę jak znam życie ok 150-250zł za to że wepną go w kompa i machnął flasha na fabryczny a za komputer do silnika zapłacę 50zł pod warunkiem że będzie dobrze jak nie to im oddaje. Więc nie będę nawet do ASO zaglądał. Powiem szczerze że nigdy mi się nie zdarzyło skorzystać z ich usług a do mechanika jeżdżę tylko na przegląd i wymianę rozrządu resztę robię sam 8)

A co do ssania w lato mi nie gaśnie nigdy mimo tego że krokowiec jest zamknięty całkowicie a kable podpięte w drugiego latającego luzem. na rozruchu obroty ok 500 potem tak mniej więcej 1000
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 16-07-2013, 23:29   

dziś napisałem do Serwisu Mitsu w Kaliszu ile może kosztować adaptacja przepustnicy to mi odpisali że jeśli nie była czyszczona przepustnica ,to czyszczenie i adaptacja około 500zł
hehehe myślałem że wybuchne śmiechem:) Opisałem im problem to odpisali że i tak adaptacja może nie pomóc ...Omijać ASO SZEROKIM łukiem:)

A tak po za tym jeśli krokowiec i sterownik obrotów,czujnik temp są ok... to może coś być nie tak z zaworami Air by-pass (zawór bocznikowy powietrza)...jeden mi się kiedyś zapiekł i miałem straszne problemy...Ale nie wiem czy w dobrym kierunku myśle...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 17-07-2013, 11:43   

Widzisz kolego tak jest z ASO chłopaki mi już znaleźli komputer tyko muszę znaleźć chwilkę żeby go przełożyć na chwilę obecną mam samochód rozbebrany bo wstawiam Audio i na podmianke kompa nie mam czasu tym bardziej że wolę zrobić to jak będą z trzy dni wolne bo jak mi padnie w trasie do pracy to mam pojechane. Więc całe dłubanie z kompem ustawię na przyszły tydzień.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
peterdelara 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 Glx 90km 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 19-07-2013, 18:22   

Witam
A czy przypadkiem komp w w carismie nie jest sparowany z immobilizerem?
Ja mam znowu odwrotny objaw z moją carismom mam obroty rzędu 400-500 tak jak korkowiec nie reagował na obciążenie silnika jak wszystko wyłączone to około 750. a jak załączę światła i dmuchawę silnika to nawet 300 i szarpie autem. I nic tu po uczeniu bo po zgaszeniu auta na drugi dzień to samo no chyba że powinienem szkolić auto każdego dnia bo taka pojętna bestia z niego:)
Drugi z dziwnych objawów auta to jak odpalę po dłuższej przerwie to po przejściu z ssania w tryb normalny puszcze gaz to obroty dobijają do zera i podbijają do 500. (przepustnice czyściłem i wygląda prawie jak nówka TPS czy jak to tam mam 0.64V)

Próbowałem też odkręcać bajpas ale to działa tylko do zgaszenia auta potem tak jakby sie uczyło i po ponownym odpaleniu mam s powrotem 500 i tak aż zrobię pełny obrót od pierwszego ustawienia i już korkowiec w ogóle nie musi pracować.

Dodatkowo próbowałem kiedyś wybłyskać jakieś błędy (1 i 4 pin)ale to w moim przypadku nie działa w ogóle.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-07-2013, 01:26   

peterdelara, słuchaj, a nie masz tak, że jak sobie jedziesz i dojeżdżasz czasem do skrzyżowania to obroty prawie Ci spadają do zera? mi się tak czasem robi, nie mam pojęcia co to jest, do tego nigdy na zimnym silniku, zawsze na rozgrzanym. Kilka osób już nad tym myślało i każdy rozłożył ręce. W moim przypadku pomaga sposób znaleziony na forum, czyli jak dojeżdżam do skrzyżowania to nie wciskam od razu sprzęgła a potem hamulec, ale staram się dojechać na biegu nieco dłużej, tak żeby obroty spadły do minimalnych (oczywiście na tyle żeby nie szarpało autem). Wtedy dopiero sprzęgło. W ten sposób auto nie gaśnie nigdy.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 20-07-2013, 05:12   

Kiedyś na forum pytałem odnośnie krokowca i nikt nie zna odpowiedzi w tym temacie :
http://forum.mitsumaniaki...e7c4245b6e7e373
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
peterdelara 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 Glx 90km 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 20-07-2013, 11:01   

@remi też tak mam i ta technikę stosuje już od czasów kiedy to jeździłem astrą taki nawyk mi pozostał po niej, ona gasła :) . Problem w tym ze jak go rozpędzę do 100 i puszcze na luz (eko jazda :) ) to te obroty walą w dół. Na zimnym co bym nie robił nie obroty tam gdzie się zatrzymają tam sztywno stoją, wygląda to tak jak by moduł odpowiedzialny za ssanie działał poprawnie a od pracy silnika później już nie. jak by nie kompensował na wolnych obrotach obciążenia dodatkowego silnika.

mateusz8230
też zakupiłem 2 przepustnice i w obu miałem tak samo korkowiec zmontowany, jak przejdę się do auta to ją rozbiorę i pyknę fotkę bo na teraz nie pamiętam.

[ Dodano: 20-07-2013, 11:07 ]
A jeszcze takie pytanie z innej beczki czy jak odpalam auto to w śród kontrolek nie powinien z nimi zapalić się na chwile check engine. Wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi ale wydaje mi się że powinien mrugnąć. I z tond pewnie nie mogę błędów odczytać
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 20-07-2013, 12:06   

No check musi sie zapalić po czym zgaśnie to chwili, ECU wtedy sprawdza stan podzespołów elektrycznych,jeśli jest ok to zgaśnie a jeśli będzie jakiś błąd np.odłączysz lambde to ci bedzie sie palić cały czas i auta nie odpalisz...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.