Pinin 1.8 GDI naped przod |
Autor |
Wiadomość |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 17-07-2013, 19:19 Pinin 1.8 GDI naped przod
|
|
|
Witam wszystkich
Od kiliku dni zauwazylem w moim Pininie dziwne zachowanie kontrolek od przedniego napedu a mianowicie non stop mrugaja, wszystko dziala nalezycie, da sie wszystko zapiac, rozlaczyc z tym ze gdy mam zalaczone 2h przod caly czas mruga a czasem prawidlowo zgasnie ale znowu slychac z przodu auta dziwny glos jakby zgrzyty, dzwiek podobny do zgrzytu w skrzyni biegow i wtedy musze sie zatrzymac zeby to zgrzytanie minelo, potem jest wszystko ok z tym ze zaczynaja znowu mrugac przednie kontrolki, o co tu moze chodzic? w przednim mechanizmie cos zaczyna padac? co to moze byc? pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2013, 08:18
|
|
|
Sprawdź czy mechanizm wolnego koła rozsprzęgla się prawidłowo. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-07-2013, 09:07
|
|
|
Jak migają zielone to pokazuje, ze as w fazie zapinania lub rozpinania.
Często przyczyna są elektrozaworki. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-07-2013, 16:35
|
|
|
Wygląda to na problem z siłownikiem zapinającym przód, sterowanym podciśnieniowo. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-07-2013, 17:17
|
|
|
Sprawdź czy jak wbijesz 4H to jest zapięte czy nie? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 08-12-2013, 23:34
|
|
|
Witam wszystkich,wracając do tego tematu to nadal czasami pojawiają się dziwne objawy a mianowicie gdy jeżdżę na 2h tylko i wyłącznie wtedy, czasem, nie zawsze, zaczynają mrugać kontrolki od przedniego napędu i dobiega dziwny dźwięk z przodu auta, takie głuche buczenie i coś w rodzaju wwwrrrrrrrr...... i tak dalej a gdy zacznę wtedy zwalniać to automatycznie ten warkot tez spowalnia aż się zatrzymam, napęd na 4h, 4hlc i 4llc działają bez zarzutu, z tym ze obawiam się co może się dalej stać, co takiego może już wysiadać i jak ta usterkę naprawić, może coś pomożecie w tej kwestii, z góry dziękuje Pozdrawiam. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2013, 11:41
|
|
|
Wygląda na to że wolne koło nie do końca rozłącza mechanizm w przednim moście. |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 09-12-2013, 23:05
|
|
|
To przez co to może być spowodowane?W jaki sposób odbywa sie załączanie przedniego napędu? mechanicznie? |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2013, 23:24
|
|
|
Na ilustracjach masz mechanizm wolnego koła. Po przełączeniu na 4H pompka próżniowa zasysa powietrze z siłownika który przesuwa mechanizm wolnego koła sprzęgając przedni mechanizm różnicowy.
 |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 15-01-2014, 21:37
|
|
|
Niestety po przegladnieciu wszystkich przewodowow podcisnieniowych nie znalazlem nic niepokojącego,myslalem ze moze znajde jakiś dziurawy przewód i znalazlbym przyczynę,niestety nadal po przelaczeniu na 2 h czasami zgrzyta,jaki moze byc powod😞? |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
karlik70
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9DiD, Pinin 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 26-01-2014, 20:41
|
|
|
Witam! Obawiam się kolego, że ciężko będzie Ci pomóc na tą bolączkę przez internet. Raczej nie obędzie się bez podjechania do mechanika i to najlepiej takiego co ogarnia super select. U Ciebie (mimo że coś trzeszczy:), to przynajmniej napęd na przód się załącza i działa... U mnie jest jeszcze większy galimatias: mianowicie przy załączeniu dźwigni na 4H górne kontrolki zaczynają migać a po chwili świecą na stałe (ok!), pompa vacum załącza ten ruchomy "trzpień" (czuć puknięcie) i widać po zdjęciu gumowej obudowy- a napędu na przód zero! Po prostu na śliskim robi tylko tylna oś- przód martwy! Podjechałem do mechanika od terenówek, wjechałem na podnośnik przy włączonym 4H i tak: przednie koło i tylne przeciwległe koła się krecą, przy przyblokowaniu przedniego kręcącego się koła- zaczyna się kręcić drugie przednie. Mechanik mówi jest ok!- tak ma być. Jednak wlazł jeszcze raz pod auto i chwycił mocno ręką (ryzykant) kręcący się przedni wał i ...udało mu się go zatrzymać. Później sprawdziliśmy jeszcze blokadę i reduktor- tutaj wszystko działa. Cóż, wg niego przy 4H "przepuszcza" reduktor i jak radzi, albo bawimy się w jego rozbieranie i szukamy usterki (jednak będzie olbrzymi problem z częściami), albo zaleca kupno używanego reduktora. Ja mam jednak trochę wątpliwości, czy kupować drugi, skoro ten załączony na 4HLc działa? |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-01-2014, 12:10
|
|
|
Nie reduktora a skrzyni rozdzielczej. Trzeba rozebrać i sprawdzić w jakim stanie jest łańcuch łączący wały oraz zębatki. |
|
|
|
 |
karlik70
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9DiD, Pinin 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 27-01-2014, 21:08
|
|
|
Tak chyba zrobię (czyli rozbiorę, a raczej spróbuję;) -ale dopiero na wiosnę. Tylko jak mam jako laik ocenić stopień naciągnięcia łańcucha? Zębatki to wiadomo, wzrokowo powinno być widać, czy nie wytarte, pokrzywione itp. No i jeszcze kwestia uszczelki skrzynki rozdzielczej, czy nie ma tam przypadkiem jakiegoś np. płynnego uszczelniacza, bo boję się że po skręceniu może coś cieknąć... |
|
|
|
 |
|