Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z 4g63
Autor Wiadomość
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 17-07-2013, 16:30   problemy z 4g63

Witam,
mam dwa problemy z 4g63t.

Pierwszy to taki, że zdarza się,
że moje autko nie odpala.
Więcej czasu stoi niż jeździ i wmawiam sobie że to jest powodem problemu.
Więc tak próbuje zapalić i nic nawet nie kręci (stacyjka, rozrusznik ok ) przepchnę go kawałek i pali jak złoto.
Obstawiam, że to czujnik położenia wału, ale tu pytanie czy mój silnik go ma?
Od kilku osób słyszałem, że moje 4g63t 7bolt go nie ma.
Więc jak to z nim jest?

Drugi problem to taki, że z tego otworu w pokrywie leci mi olej nie wiem ani od czego jest ani czy można go zaślepić

_________________
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2013, 22:32   

LEWY napisał/a:
przepchnę go kawałek i pali jak złoto
Na biegu? Jeśli tak to zawieszają się szczotki w rozruszniku.
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 18-07-2013, 06:43   

to akurat nie ma znaczenia.
Z resztą mam dwa rozruszniki i jak je zamienię to przez chwile jest ok,
ale po jakimś czasie losowo zdarza się, że nie odpali.
Najgorsze, że nie ma reguły na to raz zapali z 10 razy bez zająknięcia a innym razem co druga próba jest nie udana.

Oddałem oba rozruszniki do sprawdzenia i oba ok.
Jest szansa by nie udało się tego zawieszania się wykryć?
_________________
 
 
jabberkonto 
Forumowicz

Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 133
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-07-2013, 10:00   

Ja tak mialem jak kabel masowy silnika nie mial dobrego styku. Sprobuj w momencie kiedy nie chce odpalic, podac na silnik dodatkowo mase z akumualtora/karoserii np kablem do pozyczania pradu.
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 18-07-2013, 14:53   

aaaa sprytnie :)
czyli co kabel do minusa albo budy a drugim
dotknąć jakiejś części silnika np ucha do wyciągania silnika.
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-07-2013, 14:56   

LEWY napisał/a:
Drugi problem to taki, że z tego otworu w pokrywie leci mi olej nie wiem ani od czego jest ani czy można go zaślepić


Nie chcę straszyć, ale w przypadkach w których to widziałem oznaczało np pęknięcie tłoka... Inaczej mówiąc mocne przedmuchy do skrzyni korbowej....
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 18-07-2013, 15:14   

o w d.......
ale mogło by tak być w aucie które jeździ normalnie mocy mu nie ubyło gdyby nie ten wyciek stan oleju też byłby ok.
Nie dymi na niebiesko a w przypadku pęknięcia tłoka nie paliłby oleju?

To się zaczęło po tym jak polerowałem pokrywę wcześniej tego nie zaobserwowałem, dlatego łudzę się że to moja wina.
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-07-2013, 16:06   

WIesz, to, że ja to widziałem akurat w przypadku pękniętego tłoka, nie musi oznaczać od razu, że i u Ciebie taka sytuacja nastąpiła :P W przypadku przedmuchów do komory korbowej może wypluwać tam olej, ale jak mówisz, że ma moc i nie bierze za bardzo oleju to polecam sprawdzić sprawność działania zaworu PCV na deklu - to ten, z którego rurka wychodzi do kolektora ssącego. Najlepiej go odkręcić i wymyć w np ropie.
Efekt, który trzeba uzyskać to lużno poruszająca się kulka w środku.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 18-07-2013, 16:33   

Ale mi daliście :)
aż wstyd, że ja taki prosty i nie znam takich trików,
ale zaraz lecę to sprawdzić bo może to błahostki a nie poważne akcje.
Dziękuje Wam bardzo,
nie odchodźcie za daleko od tematu:)

[ Dodano: 18-07-2013, 17:16 ]
Byłem sprawdziłem i nic z tego :(
Przez chwile łudziłem się, że wystarczy że dołożę jeden kabelek i będzie po sprawie, ale nic z tego.
Jeżeli to okaże się czujnik położenia wału to też przeżyję.


A zaworek się kompie,
dzięki:)
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-07-2013, 08:46   

Podpowiem Ci, że czujnik położenia wału nie ma nic do odpalania silnika.
Możesz mieć problem np. z czujnikiem przy pedale sprzęgła.
A czy jak przekręcasz stacyjkę w pozycję start to coś klika ?
Może masz problem z samym wkładem stacyjki ? Może po prostu nie łączy do przekaźnika startowego...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2013, 09:01   

Maretzky85 napisał/a:
czujnik położenia wału nie ma nic do odpalania silnika.
Marku - jak to nie ma? - to na jego podstawie jest ustalany wtrysk i zapłon...
jak padnie, to silnika na 100% nie odpalisz - więc to raczej nie ten czujnik jest problemem
Michał - a nie pomyślałeś, że to coś z akumulatorem lub ECU?
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 19-07-2013, 23:54   

Darku nie brałem akumulatora i ECU pod uwagę,
bo mam dwie stacyjki i dwa rozruszniki wszystko było montowane w różnych konfiguracjach ten z tym tamten z tamtym i na odwrót i zawsze jak byłem przekonany, że naprawiłem to problem po jakimś czasie powracał.
Obstawiałem ten czujnik bo wystarczy że popchnę go kawałek do przodu kawałek do tyłu i już jest dobrze.

Maretzky85 a z ciekawości pogmeram tym czujnikiem.
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-07-2013, 19:28   

Źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że ten czujnik nie ma nic do rozrusznika w sensie :)
Jak jest walnięty to mimo, że rozrusznik będzie kręcił to nie odpalisz silnika.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 22-07-2013, 00:17   

u mnie jak jest problem z odpaleniem to rozrusznik nawet się nie odezwie.
_________________
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-07-2013, 08:04   

Tak też zrozumiałem, dlatego napisałem, że czujnik położenia nie ma nic do rzeczy.
Może przekaźnik zbojkotował ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.