Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana paska wieloklinowego.
Autor Wiadomość
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-07-2013, 19:10   [Cari 1.8 GDI] Wymiana paska wieloklinowego.

Witam,
naprawdę starałem się znaleźć podobny temat, ale wyszukiwarka zwraca niewiele pomocnych linków. Mam kilka pytań związanych z paskiem wieloklinowym:
1. Co mam zrobić z napinaczem (jak go poluzować) żeby zdemontować stary pasek i później założyć nowy?
2. Jak wymienić pasek alternatora?
3. Czy zaznaczony na zdjęciu poniżej, gumowy element koła pasowego powinien tak wystawać?


EDIT:
http://forum.mitsumaniaki...ht=wieloklinowy tutaj znalazłem nieco informacji, niestety jedno ze zdjęć wygasło.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-07-2013, 08:11   

Napinacz znajduje się pomiędzy pompą wspomagania, a kompresorem klimatyzacji, jeżeli się nie mylę, to potrzebne są do tego klucze 14mm, trzeba poluzować nakrętke wewnątrz rolki, następnie luzowac naciąg rolki śrubą od strony chłodnicy.
Co do koła pasowego, ten element nie powinien tak wystawać, trzeba zdemontować koło pasowe i sprawdzić czy nie uszkodziło paska zębatego rozrządu, w przeciwnym wypadku wymiana koła pasowego razem z rozrządem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-07-2013, 15:16   

W rozrządzie mam sprawdzić tylko pasek czy jeszcze jakieś inne elementy oprócz niego? Jedyny dziwny objaw to czasami pojawiający się rzegot podczas pracy na zimnym silniku.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-07-2013, 08:42   

Jak pasek rozrządu będzie poszarpany, czy jakkolwiek uszkodzony od koła pasowego, to rolki od jego napędu oczywista sprawa, sprawdzić/wymienić - tu już decyduje budzet, tak samo pompa wody
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-07-2013, 14:19   

Pasek wygląda ok. Jeszcze ma ponad 30 tysięcy km życia więc chyba go zostawię. Wszystkie niepokojące dźwięki i rzegoty wydostają się właśnie z koła pasowego. Jutro jadę je wymienić, bo niestety śruba mocująca jest tak mocno dokręcona, że w domowych warunkach tego nie zrobię. Dzięki za diagnozę i pomoc!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-07-2013, 00:11   

Aby to odkręcić wystarczy użyć klucza nasadowego z przedłużką która pozwoli wyjść z pokrętłem poza auto. Aby zablokować silnik wystarczy aby ktoś pomógł włączając 5 bieg i wciskając hamulec. Już w różnych autach tak odkręcałem napędowe koła pasowe.
 
 
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-07-2013, 22:05   

W moim przypadku nie chciała puścić. Nawet w warsztacie bardzo dobre i mocne klucze miały spory problem z odkręceniem tej śruby, ale ostatecznie poszła. Wszystko już śmiga, po wyjęciu stare koło pasowe rozpadło się na dwie części, także dobrze że w porę się wziąłem za naprawę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-07-2013, 22:39   

Może ktoś zamiast kleju do gwintów użył czegoś mocniejszego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.