Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SE 2.5 V6 - odjechał i koniec mojej historii z Galantem
Autor Wiadomość
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 28-05-2013, 21:50   

Misiek stoi nie jeżdżony, bo czeka na wymianę pompy wspomagania, więc pomyślałem, że to dobry czas żeby zająć się zderzakiem.

Klnałem na czym świat stoi gdy doszedłem do ostatniej śruby-przy zbiorniku spryskiwacza...z 10 kombinacji kluczami aż się poddała. I sie ucieszyłem, bo po dokładnych oględzinach okazało się, że zderzak nie jest połamany czy nawet peknięty, jak wcześniej myślałem. Popękał tylko pokład z farbą. Podkład jakiś kijowy musiał być, bo w miejsach gdzie są napręzenia odłazi wszystko od powierzchni plastiku i z czasem pęka. Spróbuję własnymi siłami go pomalować na nowo-jeśli wyjdzie kijowo, oddam do lakierni.
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 30-05-2013, 12:13   

Zderzak zdjety, ale zepsułem szpachlę (za dużo utwardzacza dodałem) i muszę pausować do jutra z robotą. Za to odmalowałem czarnym hemoroidem lampy przeciwmgielne...czy ktoś wie dlaczego mają taki kosmicznie skomplikowany kształt? Wręcz smieszne :) . Moja teoria jest taka, ze to był jakiś element do wahadłowców, ale projekt upadł i nie wiedzieli jak wykorzystać tysiące tych klamotów-uzyto jako obudowy foglamp w zderzakach SE :D .
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 07-06-2013, 15:27   

Macki mi opadły: pompę wspomagania mam już od dwóch tygodni ale SMM albo nie ma czasu, albo ma awarię-serwis jest ale go nie ma, albo ja mam takie szczeście. No nic , mysle sobie, nie będzie mi Galant gnił bez sensu pod domem, pojadę do kogos w okolicy. Duża stacja diagnostyczna z warsztatem mechanicznym: pan ogląda sytuację, pokręciłem kierownicą-zgrzyt, jazgot i pisk a gość woła "panie, to nie pompa tylko koło pasowe ma pan zerwane, trzeba koło wymienić".


Czy koło pasowe mogło się "zerwać" na skutek uszkodzonej pompy wspomagania? Czy po prostu od poczatku było zerwane a SMM źle zdiagnozowali awarię? Zgłupiałem.
Szukam teraz koła pasowego w takim razie-czy do silników 2.0 i V6 takie samo koło podchodzi czy są różne? Koło pasowe wału korbowego rozumiem, nie pompy wspomagania! :)
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 07-06-2013, 16:14   

tommyc1 napisał/a:
2.0 i V6 takie samo koło podchodzi czy są różne?
różne.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 15-06-2013, 19:35   

Ostatecznie trzeba było wymienić i pompę, i koło...ale panowie w SMM sprawnie się tym zajęli, choć początkowo bez entuzjazmu :P Serdeczne dzięki dla Serwisu, Galuś znów wesoło śmiga.
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 15-07-2013, 21:23   

Ech, jakaś czarna seria na mojego Miśka :(
ledwo zrobiona pompa i koło, to strzeliła linka hamulca recznego... no to wymienilem...

...to teraz nivo widze ze padniete-lewa strona opadłą wyraźnie i gdy naciskam to się bez trudu poddaje-w przeciwieństwie do prawej, która twardo stoi, wysoko, kur...

Nivo znalazłem, czy wymiana trudna bardzo, tego amora z tyłu? Myślałem czy samemu nie spróbować go wymnienić.
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-07-2013, 20:43   

A może ktoś chciałby kupić pięknego SE z 1999 roku? :D
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 16-07-2013, 21:48   

tommyc1 napisał/a:
Nivo znalazłem, czy wymiana trudna bardzo, tego amora z tyłu? Myślałem czy samemu nie spróbować go wymnienić.
wymiana łatwa tylko odpowiednie narzędzia potrzebne: kilka kluczy i ściągacze do spreżyn, jak to masz to wygooglaj sobie jakiś tutorial jak zmienić np. amortyzatory, bo to ta sama operacja.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-07-2013, 21:50   

sveno napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
Nivo znalazłem, czy wymiana trudna bardzo, tego amora z tyłu? Myślałem czy samemu nie spróbować go wymnienić.
wymiana łatwa tylko odpowiednie narzędzia potrzebne: kilka kluczy i ściągacze do spreżyn, jak to masz to wygooglaj sobie jakiś tutorial jak zmienić np. amortyzatory, bo to ta sama operacja.


Tak, juz czytałem trochę, ale chyba nie będę sie za to zabierał. Przymierzam się powoli do sprzedania. Jak długo kupca nie znajdę, to pewnie zrobię wymianę... ale zobaczymy.
Wygląda na to, że bedę musiał wymienić go na małe tanie jeździdło, bo od września będę więcej km wyrabiał a kasuni nie przybędzie, więc...lajf is brutal.
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-07-2013, 22:20   

Z tyłu amorek wymienisz bez sciagaczy do sprężyn sciskająć zawieszenie na podnośniku.
Podnieś auto, rodkręć koło, dobierz sie do mocowania amorka na górze, podnieś wahacz z tyłu podnośnikiem do góry, odkręć mocowanie amorka z góry i powoli opuszczaj zawiase na podnośniku, jak zluzuje odkęć na dole, wyjmiesz naciskając zawiase w dół.
Nie sprzedawaj, załóż LPG i się ciesz jazdą, sporo zainwestowałeś już.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 17-07-2013, 18:02   

Marcino napisał/a:
Z tyłu amorek wymienisz bez sciagaczy do sprężyn sciskająć zawieszenie na podnośniku.
Podnieś auto, rodkręć koło, dobierz sie do mocowania amorka na górze, podnieś wahacz z tyłu podnośnikiem do góry, odkręć mocowanie amorka z góry i powoli opuszczaj zawiase na podnośniku, jak zluzuje odkęć na dole, wyjmiesz naciskając zawiase w dół.
Nie sprzedawaj, załóż LPG i się ciesz jazdą, sporo zainwestowałeś już.


prawda, złotówek poszło na to autko już sporo, w tym roku praktycznie ok 4500zl ;) . Ale na gaz musze miec 4000, a inne inwestycje (domowe) pochlonely zł odłożone wcześniej na ten temat.
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 21-07-2013, 21:38   

Dzisiaj Galant dostał "puca", a że i pogoda była ładna, i aparat pod ręką, to kilka fotek strzeliłem...w sumie to focie już pod ofertę będą: kilka tu, reszta w dziale sprzedam-jak się zbiorę żeby wystawić...









...może jutro.



 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 22-07-2013, 18:43   

I tak historia dobiega końca:

http://forum.mitsumaniaki...1216859#1216859
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 22-07-2013, 18:47   

tommyc1 napisał/a:
I tak historia dobiega końca:

Znudził się? Nie dziwił bym się :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 22-07-2013, 19:40   

fj_mike napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
I tak historia dobiega końca:

Znudził się? Nie dziwił bym się :wink:


Wręcz przeciwnie, ale lajf is brutal. :evil: Galant nie pozwala sie sobą nudzić :biggrin:

ale rzeczywiscie, ostatnie wpisy sie fajnie nakładają z decyzją-tak naprawdę myśl o sprzedaniu pojawiałą się raz na miesiac i przy zakupie były rozterki, bo przeciez sprzedawalismy Galanta żeby kupic cos taniego :) Od września zacznie sie zycie bardziej wariackie niz do tej pory i nie będę miał czasu ani funduszy by się pieścić z Miśkiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.