Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki z przodu cb4w
Autor Wiadomość
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 18-07-2013, 09:33   Stuki z przodu cb4w

Witam.Jestem świeżo po regeneracji zawieszenia.Nowy sworzeń oraz końcówki drążków.Ogumienie stabilizatora ok ale wymienie na nowe.Łożyska niedawno wymieniane na koyo.Dalej cos stuka.Specjalisci od zbeznosci powiedzieli ze gumy podtrzymujace drazek stabilizatora ok.Przeguby sie nie odzywaja jeszcze bo rowniez sprawdzalem podczas jazdy.Stuki pojawiaja sie jak podjeżdżam pod krawężnik pod katem na prostych kolach.Mam wrazenie ze dwie strony stukaja.Sprawdzalem magiel.Trudno mi powidziec(na kierownicy jakis tam drobniutki luzik jest ale podobno to normalne przy wspamaganiu).Targalem za drazki podczas wymiany koncowek i luzow nie bylo no chyba ze zle sprawdzalem.WYczytalem na forum ze mocowania gorne amorkow siadaja.Na diagnostyce nic nie wykazalo i podjechalem do goscia i tez nic nie znalazl.Poduszki silnika ok.Jedno kolo ma luz w pionie i stuka a drugie nie i tez stuka.Jak sprawdzic dokladniej maglownice(krzyzaki tez siadaja przy kolumnie?) ,gumy trzymajace drążek stabilizatora,oraz te mocowania gorne amorow(jakie to elemnty mocowania jesli moze ktos przyblizyc oraz jakie koszty).Dzieki za podpowiedzi

[ Dodano: 18-07-2013, 15:55 ]
jedno stukanie zniwelowane łącznie z luzem pionowym na kole.Ale jest jeszcze cos o czym nie wiem:)
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 18-07-2013, 22:29   

U mnie stukało mimo wymiany zawiasu na nowy... masz te blaszki pod klocki hamulcowe (takie sprężynki) ? jak nie masz to klocki stukać mogą tak jak u mnie, ale raczej by to nie stukało tylko przy podjeździe pod krawężnik.
No i nic nie piszesz o wahaczach. Wymieniłeś tuleje i gumy ? odkręć poduszkę wahacza tylną (2 śruby) zdejmij gumę i sprawdź palcem czy w środku nie masz już gołego metalu, wtedy też poszarp wahaczem i sprawdź czy lata luźno czy nie... wtedy wyjdzie czy masz przednie tuleje sprawne, to taki domowy sposób na sprawdzenie tego.
Pozdrawiam
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 19-07-2013, 07:49   

Wahacze rozbieralem sam w calu ich naprawy.Nabilem na jednym nowy sworzen a na drugi zalozylem nowa oslone gumowa sworznia.Reszta jest w swietnym stanie.Koncowki nowe.Nie wiem co dalej:)Sprawdzalem czy wszystko jest podokrecane przy zawiszeniu no i jest.Hamulce rowniez wymienialem sam i wszystko gar do tej pory(Pwyczyszczone,przesmarowane,blaszki na miejscach)Wymienie jeszcze w miare mozliwosci gumy i laczniki stabilzatora z wahaczami ale obstawiam ze to nie to.Najgorsze sa stacje diagnostyczne bo nie wykrywjaa nawet luzow na sworzniach a co dopiero jakis tam glebszy problem.Boje sie ze maglownica.Jeszcze raz podbije na szarpaki.Problemu musi byc rozwiazany bo luzy spowduja szybsze powstawanie kolejnych.Dzieki
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 19-07-2013, 20:42   

Najprawdopodobniej stuka w miejscu mocowania drążka stabilizatora.
Facet na stacji diagnostycznej sprawdzał breszką czy nie ma luzów, sposób prosty i skuteczny.
Stwierdził że najprawdopodobniej to właśnie to mocowanie stabilizatora
Trzepaki raczej nic nie wykażą.
Sam drążek można wyczaić w prosty sposób, podnieś auto złap za koło i poszarp na prawo i lewo jak jest luz na drążku na pewno się ujawni.
U mnie coś stuka w prawym kole jak jadę po sporych nierównościach, drążki i końcówki nie mają luzów, wahacze ok i stuka, jeżdżę tak już 35kkm i nic się nie dzieje.
Próbowałem dobrać się do tego mocowania drążka ale kupa roboty z tym i olałem to.
Jak uda ci się to wymienić to zrób fotorelację ;)
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 19-07-2013, 23:32   

Sprawdziłem to dziś na wszelkie sposoby breszką na garażu u znajomego.Zwróciłem uwagę na te gumy o których piszesz.Dojścia praktycznie żadnego.Przyznam się ,ze nawet ich nie widziałem.Jest luzik malutki na maglownicy ale nie chce mi sie wierzyć to to może aż tak hałasować.Tez macie na zgaszonym silniku przy szybkich ruchach kierownica wyczuwalny przeskok?
Podnosiłem auto.Sprawdzałem kola na wszelkie możliwe sposoby.
Myślę.ze w grę wchodzą stabilizator i jego elementy oraz maglownica
Łączniki mogę wymieni ale z gumami mocującymi będzie ciężko.Jak się tam dostać?Jutro pojeżdżę i wskoczę jeszcze na garaż.Zobaczymy.Dzięki
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 20-07-2013, 10:00   

Nie wiem czy to jest luz jak ruszam kierownicą na prawo i lewo to jest wyczuwalne delikatne pukanie ale myślę że ten typ tak ma. Poprzednio miałem colta też tak było a luzów na układzie nie miał.
Na forum ktoś pisał o wymianie tych gum. Ja chyba oddam to mechanikowi niech on się martwi jak to zrobić.
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 21-07-2013, 21:13   

Pojeździłem dziś trochę i zauważyłem ze stukanie nasila sie w na drugim i trzecim biegu kiedy nie dodaje gazu.Kiedy zjeżdżam z krawężnika prawym kołem stuka po prawej str a kiedy lewym,po lewej.Jak ruszam na skręconych kolach i prostuje to również słyszę chrupniecie.Podczas jazdy na niskich biegach jak jedynka,dwójka w momencie kiedy bardzo gwałtownie dodam i puszcze gaz to stuknięcie jest wyraźne.Dodam ,iż robiłem kołka na parkingu i chrupania przegubów nie słychać.Prawie jestem pewnie,ze to gumy stabilizatora i może lewy przegub.A jak Wy uważacie klubowicze?Szarpałem na garażu za półosie ale luz był minimalny wzdłuż osi obrotu półosiek(luz w poziomie co również chyba jest norma).Dzieki
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2013, 21:35   

Myszon napisał/a:
Podczas jazdy na niskich biegach jak jedynka,dwójka w momencie kiedy bardzo gwałtownie dodam i puszcze gaz to stuknięcie jest wyraźne.

Miałem to samo i tak jak mówisz:
Myszon napisał/a:
jestem pewnie,ze to gumy stabilizatora

Przy zakupie gum pamiętaj że mają być do kombi !
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 21-07-2013, 22:10   

jakiej firmy kupić?Jakieś podpowiedzi jak to wymienić?dzieki
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-07-2013, 21:31   

Nie wiem jakiej mam firmy gumy, ale trzymają już 4 rok, a koszt nie był jakiś wielki. A jak wymienić to nie wiem, bo mam od tego ludzi :P i za to sobie krzyknęli jak dobrze pamiętam 120 PLN bo jest z tym trochę zabawy...
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 23-07-2013, 21:48   

ja zrobilem to w 3,5 h na garazu i nie bylo wcale tak zle.U mnie w miescie jak widzialem mechanikow to mnie krew zalewala.Gumy kupilem oryginaly za 24zl:) jednak usterka pozostala.Przeguby przy skrzyni mam do wymiany.Przynajmniej tak mi sie wydaje.Z lewe i prawej maja dosyc wyczuwalny luz w pionie.Nic innego juz nie pozostalo:)

[ Dodano: 23-07-2013, 22:01 ]
Podpowiecie co i jak tam trzeba?Czy te luzy to norma?

[ Dodano: 25-07-2013, 00:29 ]
Panowie pomóżcie.Jadąc powoli po nierównościach strzela i stuka.Wiem napewno ze sa to hałasy z przodu,bardzo wyrazne,głosne i przypominaja wytluczone sworznie.Podczas ruszania kiedy się tam wszystko napręża dochodza odglosy skrzypienia oraz chrupania.Gdyby byly to przeguby wew byloby to slychac na srodku a mam wrazenie iz stuki dochodza po lewej i prawej str.Chce ratowac to auto ale jak tak dalej bedzie to sprzedam.Wlozylem w niego tyle kasy,pracy i serca ze odechciwa mi sie wszystkiego a ma dopiero 237kkm.

[ Dodano: 03-08-2013, 16:58 ]
obstawiam maglownice.Wymienie to tam znac:)

[ Dodano: 13-08-2013, 18:47 ]
Usterka zdiagnozowana.Niedokręcony wahacz na tuleji.Reszta podobno ok.Pojezdze to sie przekonam.Moj blad:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.