Carisma 1.6 gl - instalacja LPG |
Autor |
Wiadomość |
OporowyPiotrek
Nowy Forumowicz Jestem nowy :)
Auto: Carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 15 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 29-07-2013, 19:37 Carisma 1.6 gl - instalacja LPG
|
|
|
Witam, powie mi ktoś czy opłaca się zainstalować LPG w owej carismie ? Czy auto straci dużo na mocy i jakie jest mniej więcej spalanie ? A, i jaki jest koszt zainstalowania gazu ? |
_________________
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-07-2013, 22:04
|
|
|
Jeśli jeździsz powyżej 10 tys km rocznie, to się opłaca. Auto na LPG powinno chodzić tak samo jak na benzynie, nie powinieneś odczuć żadnej różnicy. Spalanie LPG powinno być o około 15 - 30% większe od spalania benzyny.
Ze swojego doświadczenia mogę Ci poradzić aby nie montować do tego auta reduktora Alaski i wtryskiwaczy gazowych typu Valtek. Jeśli gazownik Ci takie podzespoły zaproponuje, to następnym razem mijaj go szerokim łukiem
Dobra instalacja do tego auta powinna kosztować od około 2500 zł w górę. Ja proponuję aby założyć:
elektronika: Stag lub LPGTech
reduktor: Zavoli Zeta N lub KME Silver bądź nowszy TUR
wtryskiwacze: Hana lub Barracuda lub razem ze sterownikiem Techa ich wtryski Tech Dragon
Reszta podzespołów nie jest już tak ważna, najważniejszy w tym wszystkim jest uczciwy i kumaty gazownik który właściwie dobierze podzespoły i dobrze wystroi instalację. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 29-07-2013, 23:07
|
|
|
Alaska spokojnie da radę aby ja zrobić razem z Hannah.
KME silver to stanowcza przesada jak do Cari która ma 100 KM |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-07-2013, 23:20
|
|
|
Miałem Sharka 1200 który jest odpowiednikiem Alaski i niestety w tym silniku z takimi czasami wtrysku nie dał rady. Spadki ciśnienia były nawet ponad 0,5 bara więc reduktor nie powinien być dobierany do mocy a do chwilowego maksymalnego zapotrzebowania na paliwo. Obecnie mam Zetę N i przy max bucie spadki są do 0,15 bara. Te 50 - 70 zł więcej przy montażu nie robi wielkiej różnicy a na pewno będzie bardziej stabilnie. |
|
|
|
 |
OporowyPiotrek
Nowy Forumowicz Jestem nowy :)
Auto: Carisma 1.6 gl
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 15 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 30-07-2013, 19:27
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź |
_________________
|
|
|
|
 |
|