Przesunięty przez: mkm 22-09-2012, 13:32		 | 
	
			Superb 2 Kombi 1.8 TSI 4x4 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Picakus  		  
		 
         Mitsumaniak V8 Addicted
  
  
                  Auto: Lexus GS430 '01 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2013, 12:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rezon napisał/a: | 	 		   	  | cns80 napisał/a: | 	 		  | Dla Ciebie. Dla mnie przeciwnie, bo mam serwis VW po sasiedzku i wiem co znaczy DSG   | 	   Znam osobiście kilka osób (pomijając setki na forach), które bardzo sobie chwalą. Sam też jeździłem na testach - bardzo ładnie chodziła. Wiele osób unika innych automatów jak ognia ale w USA to manual jest rzadkością | 	  
 
Użytkowanie i fun to jedno a dochodzi jeszcze kwestia trwałości tych skrzyń i koszt napraw.
 
Najgorsza jest proporcja trwałość niska ,koszta wysokie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-02-2013, 14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Picakus napisał/a: | 	 		   	  | rezon napisał/a: | 	 		   	  | cns80 napisał/a: | 	 		  | Dla Ciebie. Dla mnie przeciwnie, bo mam serwis VW po sasiedzku i wiem co znaczy DSG   | 	   Znam osobiście kilka osób (pomijając setki na forach), które bardzo sobie chwalą. Sam też jeździłem na testach - bardzo ładnie chodziła. Wiele osób unika innych automatów jak ognia ale w USA to manual jest rzadkością | 	  
 
Użytkowanie i fun to jedno a dochodzi jeszcze kwestia trwałości tych skrzyń i koszt napraw.
 
Najgorsza jest proporcja trwałość niska ,koszta wysokie. | 	   O to dokładnie chodziło. Naprawa za kilka do kilkunastu tysięcy o nie moja liga. A do bezawaryjnych one nie należą. | 
             
						
				_________________
   Staram się pisać poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Picakus  		  
		 
         Mitsumaniak V8 Addicted
  
  
                  Auto: Lexus GS430 '01 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-02-2013, 12:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cns80 napisał/a: | 	 		   	  | Picakus napisał/a: | 	 		   	  | rezon napisał/a: | 	 		   	  | cns80 napisał/a: | 	 		  | Dla Ciebie. Dla mnie przeciwnie, bo mam serwis VW po sasiedzku i wiem co znaczy DSG   | 	   Znam osobiście kilka osób (pomijając setki na forach), które bardzo sobie chwalą. Sam też jeździłem na testach - bardzo ładnie chodziła. Wiele osób unika innych automatów jak ognia ale w USA to manual jest rzadkością | 	  
 
Użytkowanie i fun to jedno a dochodzi jeszcze kwestia trwałości tych skrzyń i koszt napraw.
 
Najgorsza jest proporcja trwałość niska ,koszta wysokie. | 	   O to dokładnie chodziło. Naprawa za kilka do kilkunastu tysięcy o nie moja liga. A do bezawaryjnych one nie należą. | 	  
 
Koledze w golfie padło DSG po 60tys. od nowości na szczęście na gwarancji jeszcze. Gdyby musiał sam zabulić koszt wynosiłby 16tys. zł. Oczywiście po naprawie golf został sprzedany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2013, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Picakus napisał/a: | 	 		  | Koledze w golfie padło DSG po 60tys. od nowości na szczęście na gwarancji jeszcze. Gdyby musiał sam zabulić koszt wynosiłby 16tys. zł. Oczywiście po naprawie golf został sprzedany. | 	   Każdy samochód się psuje i DSG też. Jeszcze raz napiszę, że znam trochę osób, które są zadowolone i mają przebiegi przekraczające grubo 100kkm na DSG. Równie dobrze można napisać, że nie należy kupować żadnego silnika z turbiną bo się psują nawet po kilkunastu kkm. Koszt naprawy DSG jest wysoki z prostego powodu - mało jest mechaników, którzy je ogarniają i jeszcze mniej zamienników części. Na szczęście Mitsu nie ma DSG bo wtedy naprawa kosztowała by 50% nowego auta. | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-02-2013, 10:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rezon napisał/a: | 	 		  | że nie należy kupować żadnego silnika z turbiną | 	  
 
 
Koszt turbiny można śmiało zaliczyć to eksploatacji samochodu... Można założyć, że wysiądzie przy mniejszym lub większym przebiegu (100-200tys km przy normalnej eksploatacji), a koszt naprawy jest z górny znany właścicielowi (1500-3000zł). 
 
 
Ze skrzynią jednak jest inaczej może się rozlecieć przy bliżej nieokreślonym przebiegu, a naprawa zazwyczaj jest kilka razy bardziej kosztowna niż wymiana turbiny... Zresztą z tiptronikami nie jest lepiej tyle, że one raczej to 250 tys wytrzymują....
 
 
W porównaniu do CVT, na którą na forum jeszcze nikt nie narzekał (na awaryjność).... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-07-2013, 15:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jestem po pierwszym przeglądzie - to czas na krótkie podsumowanie.
 
przegląd przy 30kkm wg wskazań komputera tak mu wyszło. 
 
Koszt przeglądu łącznie z własnym olejem, filtrami, itd.. - 700zł
 
W czasie 30kkm przebiegu zmieniłem olej przy 6kkm. Jeżdżę na Millersie XF 5W30.
 
Nie wystąpiły żadne usterki. Nie dolewałem ani razu oleju. Tylko tankuję i jeżdżę.
 
Dołożyłem dodatkowe wyposażenie - gumowe korytka do drzwi, kamerę cofania.
 
Gdybym miał dzisiaj ponownie kupować - prawdopodobnie ponowiłbym wybór lub wybrał 170KM CR TDI z DSG i oczywiście 4x4. Zimą napęd bardzo się przydał. Zachowuje się nie gorzej niż Outkowy - z jedną różnicą samochód jest znacznie bardziej stabilny. I oczywiście jest znacznie ciszej   
 
Średnie zużycie - 0,8l poniżej oczekiwań    a dokładnie jak w podpisie min. 7l, max 12. Średnio jeżdżę szybciej niż Outkiem - nie czuje się tak prędkości. Zimą brakowało mi ławeczki do ubierania butów narciarskich - szkoda, że z niej zrezygnowali w O3 | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drout [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2013, 14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przeczytałem cały wątek i aż chyba podjadę do salonu Skody obadac tego SuperBa.
 
 
Tylko to logo na kierownicy musiałbym dac córci do przemalowania     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rezon  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: był OutlanderII 2.0DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-07-2013, 16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               teraz są inne logo - czarno srebrne    jak mam jeszcze oldskul    
 
Przejedź się, zobacz. Taki sobie dupowóz - niczego nie urywa, ale i przyczepić się trudno    | 
             
						
				_________________ był Outlander 2 2.0Did    był Superb 1,8TSI 4x4    jest V60 CC    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |