Zapłon - położenie aparatu zapłonowego i znaczników. |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2007, 14:13
|
|
|
no zaplon regulujesz na odpalonym normanie silniku
manuala ciezko zrobic, bo trzeba by miec cholernie mocna lampe, zeby moment aparatem fotograficznym uchwycic - ew. mozna statycznie wal ustawic i pstryknac |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2007, 14:21
|
|
|
Rozumiem, w zasadzie teraz wszystko jasne. Ciekaw jestem tylko jak wychwycić moment zgrania znaku na wale ze znakiem 5 stopni, kiedy wał się obraca. Już teraz ledwo widać to wcięcie na wale, kiedy jest w miejscu a co dopiero w ruchu. Teoretycznie lampa powinna zabłysnąć w chwili zgrania znaków ale to przecież ułamek sekundy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-2007, 14:23
|
|
|
Serek napisał/a: | Teoretycznie lampa powinna zabłysnąć w chwili zgrania znaków ale to przecież ułamek sekundy. | Stroboskop. Jak na dyskotece. Blyski sa tak krotkie i czeste ze wydaje sie ze kolo stoi w miejscu |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2007, 14:26
|
|
|
wychwycisz bez problemu - palnik lampy stroboskopowej daje blysk na tyle krotki, ze oko idealnie to rejestruje
naprawde nie ma problemu - nie raz zaplon ustawialem i wiem, ze spokojnie zobaczysz |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2007, 14:40
|
|
|
Ok, dziękuję wam z całego mojego serca za pomoc. Co prawda większą jego część zajmuje mój misio ale i dla was coś tam jeszcze jest
Ostatnie pytanie z serii "Milcz i o nic wiecej nie pytaj"
Montaż aparatu odbywa się przy zgraniu znaków. Czy oznacza to, że aparat albo wejdzie w blok bądź wcale. Czy jest możliwe, że łopatki aparatu mogą złapać wałek wyżej lub niżej w zależności od jego wsuwania ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2007, 18:40
|
|
|
nie bardzo to kapuje - jak wyzej lub nizej
specjalnie dla Ciebie - moj aparat zaplonowy ustawiony do wlozenia w glowice:
tak ustawiasz i wsadzasz, a kolo rozrzadu (od walka rozrzadu) na znak |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2007, 19:04
|
|
|
Dzięki za zdjęcie Darek, już spieszę z wyjaśnieniami. Otóż wsuwając aparat w blok staram się utrzymać go w jednym położeniu aby go nie przekręcić. Jednak w efekcie w ostatniej fazie jego montażu czuję opór i wówczas muszę lekko nim obrócić aby się zazębił z wałkiem.
Pytanie jest następujące: Co jeżeli przekręcam go w lewo zamiast np. w prawo, czy może zazębić się z wałkiem na innych ząbkach - bardziej w lewą stronę lub w prawo w stronę filtra. |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-02-2007, 19:23
|
|
|
Bo aparat ma zębatkę skośną. Przy zazębianiu z zębatką w głowicy wałek w aparacie się lekko przekręci. I pewnie dlatego wkłada na znakach - przy wkładaniu sam się lekko przekręci w okolice prawidłowego wyprzedzenia i zostawi luz na fasolce żeby można było doregulować w górę lub w dół.
P.S. Jeśli masz silnik gaźnikowy, to prawdopodobnie nie masz "złącza ustawiania zapłonu". Wyprzedzenie jest pewnie sterowane podciśnieniem (wężyk do kolektora). Wtedy przy ustawianiu na lampę ważne żeby silnik pracował na dobrze ustawionych wolnych obrotach. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2007, 19:38
|
|
|
Cytat: | Wtedy przy ustawianiu na lampę ważne żeby silnik pracował na dobrze ustawionych wolnych obrotach. |
No tutaj jest problem, ponieważ obecnie nie trzyma wolnych obrotów przez zły zapłon. Ustawiony jest aby tylko palił i jechał, ale o równych obrotach to nie ma mowy. Były przed demontażem aparatu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-02-2007, 19:43
|
|
|
Jak były przedtem dobre to OK. Gorzej jak ktoś ma wolnych 2000rpm i próbuje zapłon sprawdzać. |
|
|
|
 |
|