[Cari 1.8 GDI] Przyspieszanie z włączoną klimatyzacją - szar |
Autor |
Wiadomość |
szdymek89
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2013, 15:20 [Cari 1.8 GDI] Przyspieszanie z włączoną klimatyzacją - szar
|
|
|
Panowie, nie mogłem znaleźć wątku pasującego do objaw z moją Carismą 1.8 GDI (po faceliftingu, rok produkcji 2002, przebieg 200k km).
Samochód nie był używany 1 miesiąc. Przez ten czas miał odłączony akumulator. Po podpięciu akumulatora, wyjechaniu z garażu i przejechaniu około 300m włączyłem klimatyzację. Podczas podjazdu pod wzniesienie (większe obciążenie silnika, bieg 2, około 30 km/h) samochód zaczął szarpać. Miał problem z utrzymaniem obrotów, silnik zaczynał się jakby dławić (nie miał mocy). Wyłączyłem klimatyzację i wszystko wróciło do normy. Pojechałem zatankować paliwo ponieważ miałem mało - wskazówka leżała na 0, ale rezerwa się jeszcze nie świeciła Zatankowałem 27 litrów PB95 Eurosuper na Orlenie. Przy podjeździe pod inną górkę (również na klimatyzacji, bieg 3) ta sama sytuacja. Pomyślałem, że ma to związek z podjazdami. Na prostej drodze przy włączonej klimatyzacji bardziej wcisnąłem pedał gazu (bieg 4 około 60-70 km/h) jednak samochód zamiast płynnie przyspieszyć, zaczął szarpać i zrywać jak poprzednio. Dodam, że objawy nie występują przy wyłączonej klimatyzacji. Podobnie jeżeli jedzie się na 5-tym biegu około 110-120 i rozpędza się powoli.
Podsumowując: problem z szarpaniem pojawia się przy niższych prędkościach przy bardziej wciśniętym pedale przyspieszenia (większym obciążeniu silnika) z włączoną klimatyzacją.
Stąd pytanie do Was, czy spotkaliście się z podobną sytuacją / czy podejrzewacie jakąś usterkę / ewentualne dalsze wskazówki co mógłbym zrobić / sprawdzić, żeby poprawnie zdiagnozować usterkę? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-08-2013, 15:31
|
|
|
szarpanie przerywanie to wielka dziura i wiele przyczyn.Natomiast wskazówka że takie akcje są przy klimie to być może coś ze sprężarką klimatyzacji.Może się zastała albo zatarta jest.Spróbuj pod obciążeniem ogrzewania na szybę z tyłu oraz jak dasz ogrzewanie z nawiewu tylko zrób to oddzielnie. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
szdymek89
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2013, 15:39
|
|
|
Ok, dzisiaj będę testował. Dzięki
Ps. może coś być z tą sprężarką klimatyzacji, bo mimo, że autko było używane wcześniej niż 1 miesiąc temu, to nie potrafię powiedzieć czy była włączana klimatyzacja (samochodem jeździli sporadycznie moi rodzice). |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-08-2013, 18:11
|
|
|
szdymek89, a uczyłeś autko obrotów .
Może w tym leży problem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 06-08-2013, 18:52
|
|
|
trzeba nauczyc auto obrotow powinno pomoc byl odlaczony aku wiec wszystkoo sie zresetowalo |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 08-08-2013, 10:16
|
|
|
Że się tak wtrącę. A jak to zrobić? Ja wczoraj odłączałem aku bo zmieniałem radio ale po tym fakcie samochód normalnie odpaliłem i pojechałem zatankować. Nic się nie działo... |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-08-2013, 15:57
|
|
|
Batmanikus,
1) Uruchom silnik, pozwól nagrzać sie silnikowi aż temperatura w chłodziwa osiągnie temperaturę 85
Kiedy temperatura osiągnie 85 lub więcej przełącz stacyjkę w pozycje ON
2) Przełącz stacyjkę w pozycje OFF by zatrzymać silnik
3) Po 10 lub więcej sekundach uruchom ponownie silnik
4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wyłączona
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
5) Zatrzymaj Silnik
6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja: Włączona (temperatura ustawiona na maksymalne chłodzenie, dmuchawy na najwyższą prędkość
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
7) Powtórz kroki (5) i (6)
Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnątrz jest 20 lub więcej i gdy klimatyzacja chodziła cały czas można pominąć krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przełączy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik może sie samoistnie zatrzymać. W tym wypadku wyczyść przepustnice i powtórz
krok (1) i każdy następny |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 12-08-2013, 10:21
|
|
|
Już wiem czemu mi działa normalnie. Bo to temat dla GDI a ja mam 1.6 Ale może komuś się przyda |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
szdymek89
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2013, 10:33
|
|
|
Jako, że nie uczyłem autka obrotów dodam kilka moich obserwacji, może komuś się przydadzą:
- po przejechaniu około 1000 km szarpanie przy włączonej klimatyzacji i dynamiczniejszym przyspieszaniu niemal całkowicie ustało. Obecnie autko szarpnie może raz / dwa razy na 200 km
- zaraz po podłączeniu akumulatora i zrobieniu tego 1000 km zauważyłem bardzo wysokie spalanie w moim mitsu. Na trasie 300 km średnie zużycie paliwa to około 8l ! Ostatni wypad na Air Show do Radomia to już +- 7l mimo niezmienionego charakteru jazdy - świeciła się kontrolka GDI.
Coraz bardziej przypuszczam, że samochód musi uczyć się obrotów od początku, ale szkoda, że w trasie, czego konsekwencją był problem z szarpaniem i wyższe zużycie paliwa (w międzyczasie miałem niegroźną stłuczkę i nawet myślałem, że paliwo mi wycieka z baku! nawet przez myśl mi przesła sprzedaż Cari - właśnie przez wysokie zużycie paliwa ).
Podsumowując: dzisiaj uczę samochód obrotów ze względu na wysokie zużycie paliwa (obecnie około 7l w trasie, przed wypięciem akumulatora było to około 5,5l - na 100 km). Napiszę jak moje obserwacje po przejechaniu kolejnej trasy. Radek8622 - dzięki za instrukcję, że nie musiałem szukać na forum |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 26-08-2013, 11:52
|
|
|
W sumie włączenie klimy w GDI naprawdę jest odczuwalne i jak kogoś wciągnąć szybciej na trasie to wyłączam bo muli autko |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
szdymek89
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2013, 08:59
|
|
|
Wczoraj nauczyłem autko obrotów, jak napisał Radek8622. Zeszło ponad pół godziny. Następnie zresetowałem licznik średniego zużycia paliwa i pojechałem na myjnię. W Warszawie, około godziny 19 (nie ma dużego ruchu i korków) na odcinku 6 km średnie zużycie paliwa wyniosło (jak wskazał komputer) 6,3l. Odniosłem również wrażenie, że samochód był bardziej czuły na wciśnięcie pedału gazu i jakoś tak poruszał się z większą lekkością. Wydaje się więc, że nauka obrotów pomogła i spalanie powróciło do normy. Jak zrobię jakąś dłuższą traskę to napiszę jak wrażenia i zużycie paliwa Dzięki wszystkim zaangażowanym w temat! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 311 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 29-08-2013, 17:14
|
|
|
W mojej Carismie też czasami w pierwszym momencie przyspieszania następują szarpnięcia i zauważyłem że trzeba jechać energicznie do 6tys obrotów to później szarpanie znika.Reasumując podejrzewam winowajcę paliwo,a wprawienie silnika w wyższe obroty powoduje lepsze przepalenie oraz oczyszczenie układu wydechowego-czarna chmura z rury , jest to moja sugestia. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 29-08-2013, 22:31
|
|
|
ross napisał/a: | czarna chmura z rury , |
To na pewno
Tu i tam piszą że po środku do czyszczenia wtryskiwaczy mniej kopci troszkę |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 311 Skąd: Sandomierz
|
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 02-09-2013, 11:36
|
|
|
ross,
Ten już lałem wcześniej a teraz jeszcze poszedł Xeramic do czyszczenia wtryskiwaczy taki czerwony |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|