Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] piszczenie zawieszenie prawy przód
Autor Wiadomość
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-08-2013, 20:37   [Cari 1.9DI-D] piszczenie zawieszenie prawy przód

Drodzy forumowicze,
Mam mały problem z moją Cari. Z zawieszenia prawego przedniego koła dochodzą dźwięki skrzypienia jakby gumo-metal. Skrzypienie występuje tylko na wertepach dróg (u nas nie jest to nic dziwnego niestety...na prostej drodze cisza). Po oględzinach wszystkiego i stwierdzeniu braku luzów, postawiłem na dwie przyczyny: gumowe elementy kolumny McPersona i łączniki stabilizatora. Zaaplikowałem w obie WD40 i skrzypienie ustało na kilka dni. Po kolejnych wykluczeniach wyszło, że piski dochodzą z kielicha amortyzatora tam gdzie podpiera się sprężyna. Między sprężyną a kielichem jest taka licha gumowa poduszka. Gdy zaaplikuję na gumową poduszkę WD40 na kilka dni spokój i znów. Próbowałem ścisnąć sprężynę bez wyjmowania całej kolumny ściągaczami do sprężyn ale niestety jest za mało miejsca. Czy przerabiał ktoś u siebie ten temat? czy jest jakiś sposób na wymianę gumy, ewentualnie wyczyszczenie kielicha bez wyjmowania kolumny? A może jest jakaś inna przyczyna, bo ja stawiam na przetartą gumę albo piasek na kielichu.
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-08-2013, 18:50   

Przerabiałem to w tamtym tygodniu.Poduszka i łożysko ślizgowe do wymiany.Nie wiem kto Tobie to bedzie robił ale sprawdz w jakim stanie jest opora.Czy nie ma wywalonego otworu.
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-08-2013, 12:41   

Rozumiem, że mówisz o poduszce i łożysku górnym kolumny. Nie wyjaśnia to faktu dlaczego piszczenie ustaje po zaaplikowaniu środka smarnego na kielich amortyzatora. Nic mi nie zostaje tylko uwikłanie w to jakiegoś mechaniora.
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-08-2013, 17:00   

Dokładnie o tym mówię.Objawy miałem takie jak Ty.U mnie dodatkowo zaobserwowałem ze jak było mniej niż 18st to piszczenia nie było.Teraz mam spokój.Ale do wymiany mam opory z lewej i prawej strony.
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16-08-2013, 18:11   

W sumie miało by to sens. U mnie najbardziej piszczy jak jest upalnie. Winna poduszka czy opora czy to i to? Sprawdziłem na szybko cennik tych poduszek - nie napawa optymizmem - z łożyskiem i oporą od 300 zł wzwyż :shock: . Masz może jakieś pojęcie co warto brać? Mam kumpla, który miał volvo S40 to chyba to samo zawieszenie i stwierdził, że jak tą poduszkę zmienię to potem co 40 tyś. nową. Taka ponoć badziewna jakość zamienników.
W sumie to jestem zdziwiony, w poprzednich autach wybicie poduszki objawiało się raczej tłuczeniem i ściąganiem na wertepach a tu spokój. No ale człowiek uczy się całe życie :P
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-08-2013, 02:15   

Dokładnie nie wiem co mogło powodować piszczenie.Po rozebraniu wszystkiego łożysko było kompletnie zdewastowane.Poduszka wyglądała na dobrą.Zaś opora miała wywalony otwór i widać było wytarcie i to mogło powodować piszczenie ale pewności nie mam.Wymieniona została poduszka z łożyskiem, a w oporze podszlifowany otwór żeby łożysko dobrze siedziało.Po złożeniu wszystkiego do kupy piszczenie ustało.Bede musiał i tak jeszcze raz rozbierać żeby wymienić opory z prawej i lewej strony ale to jak znów bedzie sie coś działo.Mam fotki w jakim stanie było łożysko i opora więc jeśli chcesz moge podesłać na skrzynkę.

Co do kosztów to za łożysko zapłaciłem 14zł (odbiór osobisty), a poduszka w IC kosztowała mnie 100zł (firmy nie pamietam dokładnie).
Opory znalazłem za niecałe 50zł w skalpie w którym kupiłem łozysko.
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-09-2014, 21:06   

Wreszcie był czas by oddać auto do mechanika. Do skrzypienia doszły jeszcze stuki podczas kręcenia kierownicą, szczególnie w skrajnych położeniach, co już ewidentnie wskazywało na łożysko w kolumnie. Mechanik obejrzał stwierdził, że poduszka zdrowa, opora zdrowa, wymienił tylko łożysko, poskładał, pojeździło 3000km i znów to samo. Co jest nie tak? Źle poskładał i łożysko nie siadło czy wybita jest poduszka i bez jej wymiany będzie niszczyło kolejne łożyska. Łożysko jest z plastiku więc jego trwałość jest minimalna....
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-09-2014, 21:11   

majkov napisał/a:
Łożysko jest z plastiku więc jego trwałość jest minimalna....

W moim MSS ori wytrzymało ponad 170kkm.
Kupiłeś ori czy zamiennik :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-09-2014, 00:22   

możliwe że dobił kluczem pneumatycznym na maksa i uszkodził łożysko podczas montażu tam to jest element gdzie niestety ale istotny jest moment z jakim dokręcamy tą śrubę od łożyska oporowego, najprościej, najszybciej, pneumatykiem i takie skutki
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 12-09-2014, 11:23   

a jakie łóżysko zostało wstawione(plastik czy metal)?bo można wstawić wzmacniane metalowe łożysko i powinno dłużej pochodzić oczywiście jeśli dobrze się to złoży tak jak napisał rasiak1980, ja u siebie pozbyłem się tego problemu wstawiając całą podporę i amorki od wersji przedliftowej i mam spokój.
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-09-2014, 21:47   

Zostało wstawione łożysko plastkowe firmy Monroe. Nie sądziłem, że przedliftowe pasuje, faktycznie plastikowe nie budzi zaufania. Jak na razie oddałem auto do wymiany łożyska w ramach reklamacji, zobaczymy co będzie dalej...
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 15-09-2014, 19:20   

łożysko od wersji przedliftowej nie pasuje do poliftowej bo to są dwa różne łożyska a ja napisałem że u siebie wymieniłem kompletne przednie zawieszenie ode wersji przedliftowej czyli:amortyzator plus całe górne mocowanie amortyzatora.
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-09-2014, 12:22   

Mechanik założył nowe łożysko...dużo się przy tym nabełkotał, że kiepskie części itd, nie dał sobie wmówić, że źle poskładane...przejechałem 100km i znów to samo.
Trzeba chłopowi pomóc bo coś robi źle, albo nie centruje otworów opory sprężyny albo za bardzo dobija łożysko.
Znalazłem dwa manuale, ale żaden z nich nie przedstawia dokładnie mojej poduszki, który z nich jest właściwy, jakie są kąty ustawienia zbieżności?

Manual z łożyskiem kulowym - wersja przedliftowa

Manual z plastikowym łożyskiem i nieznaną poduszką

Pomóżcie proszę :?
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 22-09-2014, 11:40   

ten drugi link pokazuje montaż wersji poliftowej czyli takiej jak u ciebie.
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-09-2014, 18:44   

A pokazywał Tobie łożysko w jakim jest stanie jak pierwszy raz poskładał?Może za mocno skręcił i się spłaszczyło i od tego takie piszczenie.U mnie rok od wymiany i wszystko gra.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.