 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
(I 2.0)Czyszczenie przepustnicy. |
Autor |
Wiadomość |
bruno131313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-08-2013, 12:56 (I 2.0)Czyszczenie przepustnicy.
|
|
|
Witam! Od nie dawna jestem posiadaczem outlander we benzynie pojemność 2 litry, rok produkcji 2005. Mój problem polega na tym, że samochód sam wchodzi na wysokie obroty, jak jest na luzie to obroty wskakują na 3000 albo falują od 1000 do 2000 obrotów. Zdarzyło mi się już tak dwa razy, przy pierwszym razie problem zniknął sam, po jakimś czasie problem się powtórzył. Po przeczytaniu paru informacji dowiedziałem, że trzeba wyczyścić przepustnice, tylko nie wiem gdzie ona się znajduje i jak do tego się zabrać?
Z góry dziękuje za pomoc. Mile widziane zdjęcia lub filmy.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:01
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy to banalna sprawa, myślę, że spokojnie sobie z nią poradzisz,
Jak ją znaleźć? To proste, po stronie kierowcy masz dużą czarną puszkę - obudowę filtra powietrza, z niej powinna wychodzić plastikowa lub gumowa rura w stronę silnika. Na końcu tej rury jest przepustnica . Zatem pozostaje odkręcenie opaski zaciskowej uszczelniającej połączenie rury z przepustnicą (standardowo klucz 10), zsunięcie rury, potem trzeba odpiąć linkę gazu oraz 2 gumowe cienkie rurki doprowadzające płyn do podgrzewania przepustnicy. Przepustnica przykręcona jest do kolektora dolotowego czterema długimi śrubami 10, po ich wykręceniu będziesz miał przepustnice w rękach. Zapamiętaj jak była ułożona metalowa uszczelka między przepustnicą a kolektorem - aby złożyć tak jak było
Po tym już tylko benzyna ekstrakcyjna i ręcznik papierowy albo jakaś inna szmatka i do dzieła
Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
bruno131313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-08-2013, 20:21
|
|
|
Twoja odpowiedź jest bardzo pomocna tylko chciałem się jeszcze zapytać, do przepustnicy przymocowane są dwie wtyczki zasilania, czy jak je od łącze to będzie jakiś problem? I czy w tej sytuacji muszę od łączyć akumulator?
Dzięki z góry.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 16-08-2013, 23:52
|
|
|
Dla czystości sumienia powiem, że powinieneś odpiąć Aku, ale nic się nie stanie jak odepniesz te wtyczki (podejrzewam, że to czujnik położenia przepustnicy) bez odpinania aku |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
bruno131313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17-08-2013, 19:25
|
|
|
Dzięki za pomoc. Będę to sobie robił jak opanuję dam znać.
Pozdrawiam
[ Dodano: 21-08-2013, 13:01 ]
Rozebrałem przepustnice co się okazało w środku znajdował kawałeczek plastiku, który blokował dopływ powietrza, wszystko ok tylko, że oświeciła mi się kontrolka, że jest problem ze silnikiem, Jak można skasować błąd ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-08-2013, 12:55
|
|
|
bruno131313 napisał/a: | Rozebrałem przepustnice co się okazało w środku znajdował kawałeczek plastiku, który blokował dopływ powietrza, wszystko ok tylko, że oświeciła mi się kontrolka, że jest problem ze silnikiem, Jak można skasować błąd ? | Najszybciej to odłacz akumulator, jeśli nie zgaśnie to znaczy że coś popsułeś albo nie podłączyłeś.
A błąd to lepiej odczytać, po kodzie będziesz miał zgrubne pojęcie czego dotyczy. |
|
|
|
 |
|
|