Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:00
(I 2.0)Czyszczenie przepustnicy.
Autor Wiadomość
bruno131313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-08-2013, 12:56   (I 2.0)Czyszczenie przepustnicy.

Witam! Od nie dawna jestem posiadaczem outlander we benzynie pojemność 2 litry, rok produkcji 2005. Mój problem polega na tym, że samochód sam wchodzi na wysokie obroty, jak jest na luzie to obroty wskakują na 3000 albo falują od 1000 do 2000 obrotów. Zdarzyło mi się już tak dwa razy, przy pierwszym razie problem zniknął sam, po jakimś czasie problem się powtórzył. Po przeczytaniu paru informacji dowiedziałem, że trzeba wyczyścić przepustnice, tylko nie wiem gdzie ona się znajduje i jak do tego się zabrać?
Z góry dziękuje za pomoc. Mile widziane zdjęcia lub filmy.
pozdrawiam.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-08-2013, 20:01   

Czyszczenie przepustnicy to banalna sprawa, myślę, że spokojnie sobie z nią poradzisz,

Jak ją znaleźć? To proste, po stronie kierowcy masz dużą czarną puszkę - obudowę filtra powietrza, z niej powinna wychodzić plastikowa lub gumowa rura w stronę silnika. Na końcu tej rury jest przepustnica :) . Zatem pozostaje odkręcenie opaski zaciskowej uszczelniającej połączenie rury z przepustnicą (standardowo klucz 10), zsunięcie rury, potem trzeba odpiąć linkę gazu oraz 2 gumowe cienkie rurki doprowadzające płyn do podgrzewania przepustnicy. Przepustnica przykręcona jest do kolektora dolotowego czterema długimi śrubami 10, po ich wykręceniu będziesz miał przepustnice w rękach. Zapamiętaj jak była ułożona metalowa uszczelka między przepustnicą a kolektorem - aby złożyć tak jak było :)

Po tym już tylko benzyna ekstrakcyjna i ręcznik papierowy albo jakaś inna szmatka i do dzieła :)

Składasz wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
bruno131313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-08-2013, 20:21   

Twoja odpowiedź jest bardzo pomocna tylko chciałem się jeszcze zapytać, do przepustnicy przymocowane są dwie wtyczki zasilania, czy jak je od łącze to będzie jakiś problem? I czy w tej sytuacji muszę od łączyć akumulator?
Dzięki z góry.
Pozdrawiam.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-08-2013, 23:52   

Dla czystości sumienia powiem, że powinieneś odpiąć Aku, ale nic się nie stanie jak odepniesz te wtyczki (podejrzewam, że to czujnik położenia przepustnicy) bez odpinania aku :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
bruno131313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-08-2013, 19:25   

Dzięki za pomoc. Będę to sobie robił jak opanuję dam znać.
Pozdrawiam

[ Dodano: 21-08-2013, 13:01 ]
Rozebrałem przepustnice co się okazało w środku znajdował kawałeczek plastiku, który blokował dopływ powietrza, wszystko ok tylko, że oświeciła mi się kontrolka, że jest problem ze silnikiem, Jak można skasować błąd ?
Pozdrawiam.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-08-2013, 12:55   

bruno131313 napisał/a:
Rozebrałem przepustnice co się okazało w środku znajdował kawałeczek plastiku, który blokował dopływ powietrza, wszystko ok tylko, że oświeciła mi się kontrolka, że jest problem ze silnikiem, Jak można skasować błąd ?
Najszybciej to odłacz akumulator, jeśli nie zgaśnie to znaczy że coś popsułeś albo nie podłączyłeś.
A błąd to lepiej odczytać, po kodzie będziesz miał zgrubne pojęcie czego dotyczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.