 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] po odholowaniu nie zapala :/ |
Autor |
Wiadomość |
puli
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: krk
|
Wysłany: 18-08-2013, 16:15 [EA2A/W 2.0] po odholowaniu nie zapala :/
|
|
|
witam, pojechałem sobie Galem do Hiszpanii, wszystko było OK do momentu aż zaparkowałem w nieodpowiednim miejscu, dziś rano odholowali mi samochód, po uiszczeniu opłaty za lekcję parkowania wsiadłem do auta i tu pojawił się problem, nie mogłem odpalić, benzyna jest, rozrusznik kręci ale nie może wystartować, świecą się kontrolki oleju, pomarańczowa i czerwona (poziom i ciśnienie oleju?), otwarłem maskę i zauważyłem, że był odpięty przewód wchodzący zaraz obok wlewu oleju a w jego okolicy trochę rozchlapanego oleju, zapiąłem przewód z powrotem ale nic to nie zmieniło, reszta na pierwszy rzut oka wygląda w porządku, sprawdzałem poziom oleju w silniku, jest w dolnej granicy ale w normie, do wczoraj wszystko działało dobrze więc prawdopodobnie coś się stało podczas ściągania i transportu na lawecie
przeczytałem kilka tematów na forum ale nie znalazłem nic podobnego, nie mam specjalnie czasu na dokładną diagnostykę bo muszę do jutra do rana zabrać samochód a chciałem spróbować go odpalić zanim wezwę pomoc która z pewnością uszczupli mój budżet jeszcze bardziej, będę wdzięczny za wszelkie sugestie
z góry dzięki, pozdrawiam |
_________________ born stupid? try again! |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 18-08-2013, 17:40
|
|
|
zacznij od resetu ecu poprzez zdjęcie klem |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2013, 20:50
|
|
|
Reset ECU raczej nic tu nie wniesie do sprawy . Zacznij od spr podstawowych "parametrów" czy dostaje paliwo do listwy wtryskowej , czy jest zapłon ( iskra ), i czy przypadkiem podczas holowania nic nie zostało uszkodzone z rozrządem , różnie to bywa |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-08-2013, 21:26
|
|
|
tomek84 napisał/a: | mogło być tak, że zostawiłeś auto na biegu?
jak pociągnęli auto a przednie koła były na asfalcie to rozrząd mógł przeskoczyć |
Dokładnie tak miałem w Lagunie. Całe szczęście, że tylko przeskoczył o ząb. Koszty na szczęście wziął na siebie holujący. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
puli
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2W SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: krk
|
Wysłany: 18-08-2013, 22:05
|
|
|
tomek84 napisał/a: | od tego bym zaczął
mogło być tak, że zostawiłeś auto na biegu?
jak pociągnęli auto a przednie koła były na asfalcie to rozrząd mógł przeskoczyć |
tak było z tego co pamiętam, jak mogę sprawdzić czy przeskoczył rozrząd? nie mam ze sobą praktycznie żadnych narzędzi, mogę w łatwy sposób sprawdzić "czy dostaje paliwo do listwy wtryskowej , czy jest zapłon ( iskra )" ?? |
_________________ born stupid? try again! |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2013, 22:17
|
|
|
Do spr. czy dostaje paliwo potrzebujesz klucza 10-tki najlepiej oczkowej . Odkręcasz ( luzujesz) przewód przy listwie , a druga osoba kreci rozrusznikiem i patrzysz czy jest ciśnienie . Do spr zapłonu najlepiej jak odkręcisz jedną z cewek i ją lekko uniesiesz do góry w momencie kręcenia rozrusznikiem , wtedy będziesz słyszał charakterystyczne "strzelanie" czyli przeskok iskry do masy silnika , tylko tą operacje wykonaj najlepiej czym izolowanym , bo możesz zostać lekko "popieszczony" |
|
|
|
 |
|
|