Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Spalanie
Autor Wiadomość
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 12:46   [Cari 1.8 GDI] Spalanie

Witam :)

Czy jest to możliwe ,że przy normalnej jeździe(nie przekraczałem 3000obr/m carisma 1.8 GDi 98r. spala więcej niz 15 litrów na 100km -Jeśli tak to chyba sprzedam go. Jeśli nie to jakie jest przyczyna tak dużego spalania paliwa. Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co ewentualnie należny zrobić by spalał mniej ?

Z góry dziękuje za odpowiedź
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 20-08-2013, 12:52   

Kolego sprawdzaj szczelność układu paliwowego od ziornika do silnika.
_________________
Ross
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 13:01   

Zrobiłem to już dawno ,wymieniłem wszystkie filtry paliwa .Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia .Sprawdziłem cały układ paliwowy i suchutko. , a to skąd wiem ze tyle mi pali to zrobiłem tak
Wyjeździłem cale paliwo do zera czyli samochód stanął wyzerowałem licznik po czym wlałem 5 litrów paliwa i jeździłem po mieście aż znowu zgasł( brak paliwa) i ku mojemu zdziwieniu zrobiłem na 5 litrach paliwa równe 30km.

O co tu chodzi ?
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 20-08-2013, 13:04   

Możesz spróbować zrobić zresetować najlepiej na trasie (ciepły silnik) i jechać łagodnie kilka kilometrów ,ponieważ komputer przystosowuje się do stylu jazdy i uczy się wtedy obrotów - ja tak tak robię lub diagnostyka pod komputerem .
_________________
Ross
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2013, 13:14   

magnat1977 napisał/a:
Wyjeździłem cale paliwo do zera czyli samochód stanął wyzerowałem licznik po czym wlałem 5 litrów paliwa i jeździłem po mieście aż znowu zgasł( brak paliwa) i ku mojemu zdziwieniu zrobiłem na 5 litrach paliwa równe 30km.


Nie wyjeżdżaj paliwa do końca, aż zgaśnie auto !!
Jak już chcesz sprawdzać, to zalej pełny bak, do pierwszego odbicia pistoletu, przejedź powiedzmy 100 km i później zatankuj przy tym samym dystrybutorze do pierwszego odbicia.

Co do spalania 15l/100km to ewidentnie jest coś nie tak. Być może problemy z przepustnicą, być może kanaliki dolotowe zasyfione itp. Ciężko jednoznacznie stwierdzić na odległość. Trzeba zrobić logi na kompie, dodatkowo sprawdzić kompresje, zobaczyć jak wygląda przepustnica.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 13:29   

Diagnostykę komputerem robiłem jakieś 2 miesiące temu bo mi świecił sie check inge .Wyszło ze pompa wysokiego ciśnienia jest zepsuta wiec ja wymieniłem i od razu wymieniłem filtr paliwa( co byo masakryczne) Przepustnica była czyszczona u specjalisty w Mitsubishi w serwisie(sam nie wiedziałem jak sie za to zabrać) Po czym wrzuciłem go na komputer i zero błędów i jakiś problemow. Samochód chodzi prawie idealnie poza tym ,że czasami wskakuje na wysokie obroty tak jak by mu się ssanie włączało( jak stoję na światłach) ,ale chyba to nie to. Wczoraj zakupiłem sobie kabel do diagnostyki i musze program tylko jakiś pożyczyć by sprawdzić bo ta diagnostyka to droga jest :P 150zł za podłączenie go do komputera , a w ostatnim czasie często to robię bo mnie denerwuje to wysokie spalanie. Ostatnio wymieniłem sonde lambde ( myślałem ze tu tkwi problem) ,ale też to nic nie dało Dobrze mi się jeździ tym samochodem więc wolał bym go nie sprzedawać tylko rozwiązać problem.
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2013, 13:34   

magnat1977 napisał/a:
Diagnostykę komputerem robiłem jakieś 2 miesiące temu bo mi świecił sie check inge

magnat1977 napisał/a:
Ostatnio wymieniłem sonde lambde ( myślałem ze tu tkwi problem)


To robisz diagnostykę a później wymieniasz i tak części na chybił-trafił ? Jeśli byłaby padnięta sonda, to widać byłoby to na wykresie.
Co do falowania obrotów, to stawiam, że dalej jest źle ustawiona przepustnica (oczywiście jeśli nie ma problemu z pompą WC, jej regulatorem oraz filtrami).
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 13:48   

Pompa jest 100% dobra,a co do przepustnicy to ja robili w serwisie MItsubichi to raczej nie powinni tego spartolić Filtry paliwa wymienione.

Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego)

Może jest ktoś z Katowic to podjadę niech zerknie na Moją Cari i pomoże :?


Wykropkowane wulgary są wulgarami.
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
Ostatnio zmieniony przez londolut 21-08-2013, 12:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2013, 14:05   

magnat1977 napisał/a:
Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego)


Widzisz, po to się robi logi, aby później nie słuchać, "że może to, a może tamto". Oczywiście, zawsze może być to walnięty termostat, ale wtedy na logach widać temperaturę silnika, jeśli w podczas postoju i w czasie jazdy jest za niska, to tutaj trzeba szukać przyczyny.

Zapytaj na podforum reigonalnym, może ktoś z Twoich okolic ma GDI bądź EvoScana i kabelek. Macie zapewne jakieś zloty u siebie w regionie, więc też polecam się wybrać.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 14:24   

volve napisał/a:
magnat1977 napisał/a:
Wymieniłem sonde lambde bo mi tak ktoś powiedział ,ze możne to być przyczyna(no ,ale jednak nie )
Jeszcze ktoś mi powiedział ze moze to być problem z czujnikiem chłodziwa (jest coś takiego)


Widzisz, po to się robi logi, aby później nie słuchać, "że może to, a może tamto". Oczywiście, zawsze może być to walnięty termostat, ale wtedy na logach widać temperaturę silnika, jeśli w podczas postoju i w czasie jazdy jest za niska, to tutaj trzeba szukać przyczyny.

Zapytaj na podforum reigonalnym, może ktoś z Twoich okolic ma GDI bądź EvoScana i kabelek. Macie zapewne jakieś zloty u siebie w regionie, więc też polecam się wybrać.


Właśnie zakupiłem kabel i program EvoScan zainstalowalem na lapku-Wystarczy tylko podpiac do auta i nacisnąc start datalogger ?
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2013, 14:53   

magnat1977 napisał/a:
Właśnie zakupiłem kabel i program EvoScan zainstalowalem na lapku-Wystarczy tylko podpiac do auta i nacisnąc start datalogger ?


Nie. Musisz: przerobić kabel(zrobić zworkę), zainstalować odpowiednie sterowniki itp. Polecam przeczytać temat:

http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0

Co prawda dużo tego, ale znajdziesz tam odpowiedzi na większość pytań.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
magnat1977 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM. 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2013, 16:16   

No i jestem :)

Panowie zrobiłem te DataLogi tym programem evoscan :D

Tylko mam to zapisane w exel-u i zabardzo nie wiem o co chodzi z tymi liczbami

Jest ktoś w stanie odszyfrować te cyfry?
_________________
Łukasz-Carisma 1,8 GDI
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-08-2013, 17:02   

Wrzuć logi na serwer i podaj adres serwera na forum.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2013, 17:15   

robertdg napisał/a:
Wrzuć logi na serwer i podaj adres serwera na forum.


Nie tak szybko...najpierw niech dostosuje logi do tego, co pisał aren na stronie 13 w temacie:

http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0

Później możemy spokojnie analizować to co jest na wykresach.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 20-08-2013, 17:19   

A ja proponuję nie robić tego jakoś pod górkę tylko zatankować do pełna, przejechać 100 czy 200 km i ponownie zatankować. Takie wyjeżdżanie do zera jest kompletnie bez sensu, przecież swoją część musi zassać filtr, musi się napełnić cały układ. Tylko tankowana do pełna są miarodajne.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.