Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
14-02-2007, 10:57
[CA1A 1.3] Colt 1.3 12V ,1993r problem z silnikiem
Autor Wiadomość
demano
[Usunięty]

  Wysłany: 12-02-2007, 20:44   [CA1A 1.3] Colt 1.3 12V ,1993r problem z silnikiem

Witam ;)
Moje autko ma następujący problem : jezeli jest zimne , odpala w miare normalnie , jednak po dodaniu gazu , dusi sie , nie pali na wszystkie tłoki strzela w kolektor. Na wolnych obrotach chodzi ok - bez dodawania gazu , do momentu kiedy sie rozgrzeje. Rozgrzane potrafi nawet nie trzymać wolnych obrotow a od razu gasnąć. Proby odpalenia na gorącym silniku konczą sie z reguły niepowodzeniem , lub pracą 1-2 tłoków przez pare sekund.
Ostatnio auto chodziło nawet ładnie , reagowało normalnie na gaz nawet na gorącym silniku. Jednak do momentu jak miał paliwo , gdy ono sie skonczyło , po wlaniu paliwa do zbiornika , objawy takie jak < patrz wyzej> ;)
Albo miał też tak : chodził ładnie pięknie jak sie rozgrzał , na wolnych obrotach , gdy pochodził z 20 minut na luzie , wtedy reagował pieknie na gaz etc.
Albo i tak : chodził pieknie przez cały dzien , a na następny już nie chciał , i zaczał mieć fochy takie jak < patrz wyżej >
Zmieniałem po kolei : świece , kable , kopułke , palec rozdzielacza , komputer , odłaczałem sondy lambda i inne kable , jednak nie pomogło nic.
Czy to autko posiada może jakiś czujnik temperatury przy silniku , ktory po rozgrzaniu moze podawać jakiś zły implus na komputer i dlatego działa tak jak działa?
Wydawało mi sie ze moze nie dostawać paliwa... Jednak gdy odkreciłem ten wężyk , ktory wchodzi z lewej strony silnika , mocowany na 2 śrubki , paliwo wystrzeliło , wiec to chyba raczej nie brak paliwa?
Jezeli coś mi sie przypomni , jakieś inne objawy to dopisze , poki co prosze o jakieś wskazówki dotyczące naprawy autka :)
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-02-2007, 23:03   

demano napisał/a:
Ostatnio auto chodziło nawet ładnie , reagowało normalnie na gaz nawet na gorącym silniku. Jednak do momentu jak miał paliwo , gdy ono sie skonczyło , po wlaniu paliwa do zbiornika , objawy takie jak < patrz wyzej>

Przypadek?
demano napisał/a:
Zmieniałem po kolei :
demano napisał/a:
komputer
A wiesz, że sprawny? Wymień w swoim kondensatory. Ogólnie czyściłeś przepustnicę i regulowałeś wolne obroty?
 
 
demano
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2007, 23:18   

mam 2giego takiego 1,3 12V z niego wymontowywałem po kolei czesci :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-02-2007, 23:24   

Mi to wygląda na problem z paliwem -> pompa pada i daje za małe ciśnienie
Albo z nieszczelnością dolotu powietrza
Ile paliwa masz teraz w baku?
Albo świruje aparat zapłonowy - bardzo lubi w tych modelach

P.S.
W profilu masz wpisane CJ10 a auto masz z '93 więc CA0
 
 
demano
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2007, 23:37   

Paliwa są teraz z 4 litry. Nieszczelność dolotu powietrza hmm... a jak to sprawdzić? aparat zapłonowy.. boje sie odkrecić zeby nie przestawić zapłonu w tym drugim colcie .. Z obrotami nic nie grzebałem jeszcze , tak samo jak i z przepustnicą , ale co tam wyczyscić dokładnie? A co do ciśnienia , to jak odkrecilem ten wąż to ciśnienie było , jak na moje oko dość duże , mocno sikneło dość dużą iloscią paliwa :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 08:39   

demano napisał/a:
Paliwa są teraz z 4 litry. Nieszczelność dolotu powietrza hmm... a jak to sprawdzić? aparat zapłonowy.. boje sie odkrecić zeby nie przestawić zapłonu w tym drugim colcie .. Z obrotami nic nie grzebałem jeszcze , tak samo jak i z przepustnicą , ale co tam wyczyscić dokładnie? A co do ciśnienia , to jak odkrecilem ten wąż to ciśnienie było , jak na moje oko dość duże , mocno sikneło dość dużą iloscią paliwa :)

Cztery litry paliwa w zbiorniku to zdecydowanie za mało. Może być tak, że paliwo znajduje się nie w tej przegrodzie, gdzie pompa, stąd pompa nie ma co zasysać. Dwukrotnie zdarzyło mi się "naprawiać" auto, dolewając benzyny do zbiornika. Informacje o czyszczeniu przepustnicy i czynnościach regulacyjnych znajdziesz tu i tu.
 
 
demano
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 12:14   

No ale jakby nie y\było paliwa too.. chyba wogole by nie odpalił? ile litrów ma rezerwa w colcie?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 13:04   

Rezerwa ma ok. 8 litrów. A co odpalania na prawie pustym baku - może odpalić i zaraz gasnąć.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 13-02-2007, 19:57   

Na początek dolej paliwa. Zeby w tym zbiorniku było chociaż z 10 litrów.
Lecz myślę, że nie to jest przyczyną Twoich problemów. Piszesz, że kiedyś też tak się działo. Ja obstawiam nieszczelności w dolocie.
Na odpalonym silniku sprawdź, czy między filtrem powietrza a przepustnicą oraz na tych cieniutkich wężykach od podciśnień nie jest zasysane "lewe" powietrze. Jeżeli ręką nic nie wyczujesz, to na podejrzane miejsca polej trochę benzyny. Jak obroty wzrosną, to właśnie znalazłeś nieszczelne miejsce.
Co do pompy paliwa, to Ty nie odkręcaj tego węża z lewej, tylko zdejmij ten z prawej strony. Tam jest regulator ciśnienia paliwa, a do niego jest przykręcony wąż odpływowy. Jak go ściągniesz, to paliwo powinno tamtędy lecieć. Choćby w niewielkich ilościach...ale ma lecieć!
A jak to nie pomoże, to zajmij się kondensatorami w ECU. Chociaż prędzej czy później i tak będziesz musiał...
PS. Zepsuty czujnik temperatury z reguły nie ma wpływu na pracę ciepłego silnika.
PS2. Czym prędzej dolej paliwa. Odpalanie auta z tak małą jego ilością grozi zatarciem pompy paliwa!
 
 
 
demano
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 20:37   

Ok , dziekuje za porady :) dzis ucze sie na egzamin , ale mysle jutro sie zająć tym wszystkim z uwzględnieniem Waszych porad. Oczywiscie poinformuje o wynikach :)

[ Dodano: 16-02-2007, 23:28 ]
Problem rozwiązany.
Usterka była następująca : zapchany filtr paliwa , zaśniedziały palec przerywacza oraz styki od wewnetrznej strony kopułki zapłonowej.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.