Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana zderzaków i błotników
Autor Wiadomość
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-06-2005, 22:43   Wymiana zderzaków i błotników

Czy ktoś wymieniał samodzielnie zderzaki i błotniki w Colcie C50?
Kupiłem komplet błotników i całe zderzaki z plastikami i ... chcę zabrać się za wymianę. Jakby ktoś to robił i mógł opisac trudności jakie napotkał, byłoby fajnie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-06-2005, 07:29   

Napisze krótko...

Trudności nie powinieneś napotkać ŻADNYCH....

Jedyne co to może Ci sie przytrafić jakieś urwanie śrubki M6, ale wtedy wiertareczka, poprawka gwintownikiem i gra....

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-06-2005, 08:22   

Potwierdzam - urwiesz 70% srubek to jedyna trudnosc. Gwintownik, punktak i wiertarka z wiertlem 5.8 niezbedne.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2005, 21:42   

Jeżeli masz dostęp to kup nakrętki z takim zaookraglonym końcem zabezpieczysz w ten sposób nastepne przed rdzewieniem. No a szczytem rozkoszy by było gdybyś kupił nierdzewne
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-06-2005, 07:43   

Hubeeert napisał/a:
Jeżeli masz dostęp to kup nakrętki z takim zaookraglonym końcem zabezpieczysz w ten sposób nastepne przed rdzewieniem. No a szczytem rozkoszy by było gdybyś kupił nierdzewne


Hubus - urywa sie sruby nie nakretki. Zabezpieczenie jest jedno - smar, ktory zapobiega przyrdzewaniu srub do gwintowanych otworow w elementach nosnych....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2005, 12:33   

Wiem że zabezpieczeniem jezd smar :lol: ja tylko tak extremistycznie podpowiedziałem :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-06-2005, 13:06   

To moze tytanowe srubki - nie rdzewieja, a jak sie zapieka, to predzej blache wyrwiesz niz urwiesz - to jest extremizm :lol:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 30-06-2005, 06:52   

A ja tak troche w pomocy Hubertowi....

Stosując nakrętki "te zaokrąglone" eliminuje sie efekt przedostania wody czy innego dzidostwa utleniającego bezpośrednia do miejsca styku śruba nakrętka, za sprawa niejako uszczelnienia krążkiem z tworzywa sztucznego zawiniętego właśnie w tym zaokrągleniu, docelowe przeznaczenie krążka jest takie aby śruba nie odkręcała sie podczas drgań, zwiększa to poprostu samohamowność gwintu, ale tak czy inaczej pozastaje nam zawsze dalsza część sruby która jest poza nakrętką, wtedy stosuje sie "smar".... a tak na prawdę to jest do tego tzw. wazelina techniczna osłaniająca smarująca... :twisted:

To tyle.....hyhy

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-08-2005, 08:28   

Zrobiłem, mieliście rację, te śruby to załamać się można, ale udało się, troche spawania i jeszcze w przyszłości poprawki lakiernicze i będzie cacy, teraz wkładam kasę w motor.

Sprawy techniczne:
- błotnik jest na 8 śrubach i dwóch nakrętkach + trzeba zdjąć nadkole (przez te kołeczki d nadkoli to też można nerwy stracić)
- zderzak tył trzyma sie na 4 śrubach + plastik przykręcony do błotników i blacha do nadkoli;
- zderzak przód - 4 śruby, dwa zaczepy (nakrętki), plastik przykręcony do błotników i blacha do nadkoli.
Gdyby nie te zapieczone śruby to bajka nie robota
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Eklife 
Nowy Forumowicz

Auto: colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: google,coltmania.pl
Wysłany: 22-08-2013, 11:36   

Przymierzam się właśnie do wymiany przedniego zderzaka w tym modelu.Jaki jest dostęp do wszystkich śrub i mocowań?Da się wykręcić ten zderzak bez skorzystania z kanału bądź podnośnika?Część śrub widzę,ale czy są jakieś gdzieś ukryte,które trzymają od spodu?
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-08-2013, 23:44   

w dziale download masz podręczniki :D

Cytat:
Da się wykręcić ten zderzak bez skorzystania z kanału bądź podnośnika?C

Da się
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 26-08-2013, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-08-2013, 09:21   

bez problemu - śrubki po bokach (przy kołach) a potem się go "odrywa" od reszty
spinki niestety w większości pękają i trzeba dawać nowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.