Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
24-01-2010, 14:34
Po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry
Autor Wiadomość
syski
[Usunięty]

  Wysłany: 11-02-2007, 11:45   Po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry

Napadało trochę śniegu i jest mglisto zapaliłem Sigmę a ona nie pali na wszystkie cylindry
dałem gazu i zgasła długo kręciłem i nic , odczekałem trochę i złapała i to samo na lpg lepiej
czuć było z wydechu nie przepalona benzynę

Czyżby kable do wymiany

lpg mam 3 rok i do tej pory było ok

Chyba czytam za dużo postów, a tam piszecie : " 3 lata na lpg i zaczynają się problemy"
chyba to się potwierdza
napiszcie co bym musiał ewentualnie wymienić i ile to może kosztować
Pozdrawiam :)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 06:43   

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie ;) A ile już czasu pomykasz na tych przewodach WN?
I naistotniejsza kwestia, nie odwlekaj zbyt długo tej wymiany bo może się to skończyć uszkodzeniem cewek WN lub tranzystora wykonawczego...

pozdrawiam.
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 08:30   

Wlasnie!
Jak sprawdzic czy auto pali na wszystkie garki?
Bo w sumie ostatnio tez mam wrazenie ze troszke bardziej mulowate jest...
Da e to jakos uslyszec albo wyczuc bez diagnostyki komuterowej?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 20:29   

Zależy czy masz założony gaz. Bo ja mam zwykłą instalację i źle dobrany mixer to z 205KM zrobiło się 150KM więc wyobraź sobie jaki jest zmulony na gazie
W każdym razie jeśli nie pracuje na wszystkie cylindry to powinieneś odczuwać że silnik szarpie jak podniesiesz maskę to ma duże drgania szczególnie na wolnych obrotach i dając gazu nie powoli się wkręca i zrywa
Spróbowałem wyjąć mixer od gazu i pojeździłem trochę na benzynie aż miło wciska w siedzenie jak dajesz gazu nie wspomnę jak wciśniesz A/T

Bloss do gazu kosztuje 300pln i nie myślę tyle inwestować ale roztoczę mixer o parę mm żeby chociaż miał średnicę przepływu 36mm bo teraz ma około 32mm koszt toczenia 10pln a powinien być efekt zresztą zobaczę ile się da stoczyć bo wszystko ogranicza klapka która w razie strzału zamyka się

Ale się rozpisałem pozdrowienia jak coś wiem to chętnie pomogę
Powiedzcie dokąd nas będą ograniczać ceny za benzynę i nasze wynagrodzenia ale mamy jak sami chcemy czy też musimy :D

[ Dodano: 13-02-2007, 20:34 ]
Kolego Chi-Man kurde jeżdżę na tych kablach odkąd ją kupiłem czyli 3 lata a ile wcześniej ktoś jeździł ? a w przeglądach nic nie ma że były wymieniane pewnie muszę jak najszybciej to zrobić
Teraz niby jest ok bo mam ogrzewany garaż ale na pewno jak by stała pod chmurką to miałbym trudności z odpaleniem dzięki za radę i pozdrawiam

[ Dodano: 13-02-2007, 20:39 ]
Aha można sprawdzić czy pali na wszystkie cylindry wyciągając kabel wysokiego napięcia ze świecy po kolei i patrzeć na silnik czy coś się zmienia czy jak opiąłeś kabel czy szarpnął jak nic to znaczy że na ten cylinder nie pali jak szarpnie tzn jest ok zaraz zobaczysz wystarczy że tylko przytkniesz trochę kabel (końcówkę) do świecy i odejmiesz to chyba tyle co mogę doradzić
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 07:40   

syski napisał/a:
Kolego Chi-Man kurde jeżdżę na tych kablach odkąd ją kupiłem czyli 3 lata a ile wcześniej ktoś jeździł ? a w przeglądach nic nie ma że były wymieniane pewnie muszę jak najszybciej to zrobić
Teraz niby jest ok bo mam ogrzewany garaż ale na pewno jak by stała pod chmurką to miałbym trudności z odpaleniem dzięki za radę i pozdrawiam


Hah i jeszcze żyją, to muszą byc cholernie dobre przewdy WN, no chyba że robisz 500 km miesięcznie. A tak przy okazji jak już zmienisz to dopiero poczujesz różnicę w jeździe... A i zamuła na gazie powinna znacznie zmaleć.
Cóż w takim układzie to świece pewnie będziesz miał oryginalne czyli te na których zjechała z taśmy produkcyjnej... ;)

Pozdrawiam.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 17:15   

Jeśli wierzyć książce przeglądów to mam przejechane 115tys km miesięcznie jeżdżę około 1000 do 1500km
Ci od gazu co go montowali bo jeżdżę u nich wymieniać olej patrzyli na świece i powiedzieli że są oryginalne platynowe i proponowali NGK też platynowe w cenie 100zł/szt się nie zdecydowałem ze względu na cenę no i dalej na nich pomykam.
Niemniej jednak w najbliższych dniach wymienię przewody i świece tylko te które w którymś z postów podałeś też NGK tylko po 9 zł
pozdrawiam Chi-Man powinni się wszyscy cieszyć że Cię mają na forum :lol:
 
 
pc
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2007, 14:56   

dzięki za radę z tym odpinaniem kabli. ale czy w ten sposób nie uszkodzę czegoś?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2007, 17:59   

Nic nie uszkodzisz na końcówkę przewodu wysokiego napięcia każdą po kolei możesz założyć świecę i jak ktoś Ci pokręci rozrusznikiem a ty dotknij świecę do masy np. silnika i zobaczysz czy jest iskra na każdym z kabli
Jak nie będzie tzn padł moduł -cewka jak jest tzn ewidentnie kable i świece do wymiany i jak pisał Chi-Man nie zwlekaj z tym ---Prosi Cię o to Twój silnik a raczej Electric Unit Control który jest ponoć około 25 razy droższy niż kable i świece razem wzięte

Pozdrawiam
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 23-01-2010, 22:48   

otóż tak ....wróciłem sobie rano z pracy godz.6 .00 i /aha - dodam że na oparach dojechałem do cpn'u / no i wszystko w porzo zgasiłem i poszłem troszke kimnąć . dalej... dowiaduje się ze ma kapcia z tyłu toteż ok 18 .00 złażę na dół wymienić koło .wymieniam odpalam silnik i cięzko zakręcił agadał ale nie na wszystkie cylindry .złapałtemperaturki i ok. ale jak zacząłem sobie jechać to zaczyna szarpać do 3000 obr. jedyneczka ok dwójeczka ok a już na trójce szarpe tak jak by coś przyłapało - wilgoć z oparów w baku ? w filtrze paliwa . odkąd mam auto nie wymieniałem filtra i przewodów bo siedzą ori z 93" może już czas i na świece .mogły paść z takiego mrozu? co jeszcze - cewka ? przegoniłem autko z 10 km temp.na prawie na połowie ale na wolnych poszarpuje przód tył ,przód tył - takie wrażenie jak się siedzi w aucie powyżej 3 000 ok no i po odpaleniu spada z ssania i gaśnie nie zawsze ale....macie pomysł ? bo ja myślę że to od tego mrozu coś przyłapało ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2010, 23:03   

zbyszek05, uwazam ze w pierwszej kolejnosci powinienes wymienic filtr paliwa, bo jak piszesz ze nie wymieniales go odkad masz auto, oraz ze ostatnio zajechales do stacji paliw na oparach, to moze Twój problem skonczy sie po wymianie filtra paliwa ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-01-2010, 00:00   

zbyszek05 napisał/a:
otóż tak ....wróciłem sobie rano z pracy godz.6 .00 i /aha - dodam że na oparach dojechałem do cpn'u / no i wszystko w porzo zgasiłem i poszłem troszke kimnąć . dalej... dowiaduje się ze ma kapcia z tyłu toteż ok 18 .00 złażę na dół wymienić koło .wymieniam odpalam silnik i cięzko zakręcił agadał ale nie na wszystkie cylindry .złapałtemperaturki i ok. ale jak zacząłem sobie jechać to zaczyna szarpać do 3000 obr. jedyneczka ok dwójeczka ok a już na trójce szarpe tak jak by coś przyłapało - wilgoć z oparów w baku ? w filtrze paliwa . odkąd mam auto nie wymieniałem filtra i przewodów bo siedzą ori z 93" może już czas i na świece .mogły paść z takiego mrozu? co jeszcze - cewka ? przegoniłem autko z 10 km temp.na prawie na połowie ale na wolnych poszarpuje przód tył ,przód tył - takie wrażenie jak się siedzi w aucie powyżej 3 000 ok no i po odpaleniu spada z ssania i gaśnie nie zawsze ale....macie pomysł ? bo ja myślę że to od tego mrozu coś przyłapało ...


A check sie nie swieci? Z tego ciezko wywnioskować czy to zapłon czy wtryski czy co. Jak bedzie check co pewnie moduł zapłonowy ale on sie raczej z gorąca kończy niż z zimna.
Możliwości jest trochę - trzeba popatrzeć i zdiagnozować. Zacznij od świec - zobacz te z przodu bo prościej.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 24-01-2010, 09:50   

Spróbuj sczytać błędy diodą może ECU coś zarejestrowało :?:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2010, 10:10   

ce się nie świeci było -22 .jutro wymienię filtr - zamówię i zobaczyny .piję kawę i idę odpalić .może dykty wleję i przelece do roberta do białego ot tak ....zobaczę . ostatnio jak było -24 to normalnie odpalił ale paliwo było na full więc może faktycznie ten filtr się przypchał ....
no a bez garazu ogrzewanego to trzeba czekac az się ociepli chociaż trochę bo nad ranem było -28

tak sobie jeszcze pomyslałem a moze krokowy pad ł? ? ?
aha ...doczytałem ze moze to być jeszcze od układu wydechowego ...coś mi się sypło jak zachaczyłem o karpę lodową i głośno pracuje jakby się rozczelnił / w sobotę / bardziej bo ryczy...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 24-01-2010, 13:42   

Jak szarpie? Wypadają pojedyncze zapłony czy dławi się na wysokich obrotach??

Jak zapłony to przewody, stare w -28 mogły popękać i są przebicia.



Jak dławi się a dojechałeś na oparach i od 93 nie był płukany bak to filtr jest zabity syfem. Wyjmij filtr i dla pewności spuść trochę paliwa z przewodów, żeby tego co w nich zostało się pozbyć.


Krokowy działa tylko przy zamkniętej przepustnicy, więc z szarpaniem nie ma nic wspólnego, a nietrzymanie obrotów na jałowym może być skutkiem powyższych.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-01-2010, 15:02   

ruszam sobie 1 gazu ponad 3tys.obr .2 to samo i 3 obr ok2500 i zaczyna jechać tak jakby brakowało mu paliwa .takie szarpanie jak skok żaby jak dodam obrotów ponad 3000 to idzie poniżej poszarpuje ....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.