 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Baterie vs. Akumulatorki |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-08-2013, 11:26
|
|
|
tomek84 napisał/a: | ale R14 są dostępne tylko 1.2 V | Niższe napięcie przy akumulatorkach to chyba standard Może ktoś obeznany w elektryce/elektronice wytłumaczy dlatego tak jest ale np. wszystkie R6 (AA), które mam też mają napięcie 1,2 V zamiast 1,5 V jak tradycyjne baterie R6.
Rzuć okiem na swoje R6-tki jakie tam napięcie. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-08-2013, 13:41
|
|
|
jak masz dobrą ładowarkę, to ona ładuje aż napięcie na nim przestaje wzrastać (delta V) - u mnie dochodzi do 1.54V na takim akumulatorku
skoro o nich mowa to polecam eneloop (chyba casio je robi) - jedyne co wytrzymują ładowanie prądem 2A - chociaż parzą po nadałowaniu |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2013, 14:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | skoro o nich mowa to polecam eneloop (chyba casio je robi) |
Sanyo Ale też polecam. Nic innego nie trzyma tak długo jak one - zarówno jeśli chodzi o jednorazowe naładowanie, jak i o ich żywotność z upływającym czasem. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 26-08-2013, 16:51
|
|
|
To samo co Eneloopy to też Varta ready2use (mam w aparacie). W ogóle wszystkie akumulatory LSD to fajna sprawa i tak na prawdę mniejsza o markę
A jak trzeba jeszcze wiekszego powera to Eneloop XX |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 27-08-2013, 11:14
|
|
|
JCH napisał/a: | Niższe napięcie przy akumulatorkach to chyba standard Może ktoś obeznany w elektryce/elektronice wytłumaczy dlatego tak jest ale np. wszystkie R6 (AA), które mam też mają napięcie 1,2 V zamiast 1,5 V jak tradycyjne baterie R6. | Wynika to z praw elektrochemii, ogniwa i akumulatorki mają inne elektrody i inne elektrolity. Tej wartości nie da się przeskoczyć, dopiero wymiana materiału elektrody lub elektrolitu pozwala zmienić wartość. Fajny spis przykładowych napięć w ogniwach i akumulatorkach http://en.wikipedia.org/w...e_battery_types
Co do zabawek to jeśli są to mechaniczne lub z jakimiś prostymi układami elektronicznymi to powinny działać bez problemu. |
|
|
|
 |
|
|