Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Regulacja linki hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2011, 20:42   [II 2.0 DID] Regulacja linki hamulca ręcznego

Witam!

Rodzice są jak na razie szczęśliwymi (i oby bez zmian) posiadaczami Outka z 2010 roku (już po lifcie). Po ponad roku trzeba bardzo wysoko zaciągać dźwignię hamulca, by załapało. Czy może ktoś już podciągał ręczny hamulec? Czy jak w większości aut jest regulacja koło dźwignie i trzeba zdemontować środkowy tunel?
 
 
adrian71 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-04-2011, 22:18   

a nie lepiej pojechać do ASO i zeby oni to zrobili? macie auto na gwarancji,wiec to w ich interesie jest,zeby Wam to dociągnąć (tak mi sie wydaje). Po co grzebac w nowym aucie?
 
 
przem4 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2 diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: pl
Wysłany: 07-04-2011, 03:51   

Samemu nie robić ,to nie linki tylko regulacja szczęk od ham .ręcznego w wewnątrz tarczy
wprawny mechanik ustala pozycję szczęk bez zdejmowania tarczy!!!!!!!
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2011, 17:24   

Trochę poszperałem i już wiem jak to się robi. Jeszcze nie wiem, czy będzie mi się chciało z tym samemu bawić. Jakby ktoś chciał oto wytyczne

http://outlander.kiev.ua/....4_AT_MT/36.pdf

Nie zdejmowałem jeszcze nigdy koła z tyłu i nie wiem czy na 100% tak to wygląda, wydaje mi się, że jest tylko tarcza ale mogę się mylić. Jak za jakiś czas pojadę do rodziców to zajrzę ;)
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-04-2011, 23:32   

Przy okazji, odnośnie regulacji hamulca ręcznego w ASO Olsztyn.
Przy przebiegu +/- 16 000 km poprosiłem o regulację ponieważ hamulec zaczął brać dopiero przy wysokim ustawieniu dźwigni. Zlecenie przyjęto,przy odbiorze wystawiono fakturę na 50 PLN za regulację hamulca ręcznego.Na moje szczere zdziwienie ,że za coś takiego bierze się pieniądze człowiek,który wydawał mi auto stwierdził grzecznie,że jest to czynność regulacyjna i tak po prostu jest.Zauważyłem, że w poprzednim aucie (AlfaRomeo) serwisowanym w ASO nikomu nie przychodziło do głowy brać pieniądze za taką bzdurę. W tym momencie włączył się Pan Wojciech (nazwiska nie znam) z ,który błyskotliwie stwierdził "to następnym razem niech pan sobie kupi Fiata". Może jest to faktycznie czynność regulacyjna ale brać za coś takiego kasę,nawet tak niedużą (przy okazji sprawdzenia zbieżności) to chyba coś nie w porządku.
A co do Pana Wojtka z ASO Olsztyn to przy nastęnych wizytach zawsze brylował swoimi celnymi ripostami w razie jakichkolwiek moich zastrzeżeń co do auta,które chętnie będę przytaczał przy kolejnych okazjach.Miałem kilka aut,które serwisowałem w różnych warsztatach( ASO również) ale takiego giganta na pierwszej linii kontaktu z klientem to jeszcze nie widziałem.
Pozdrawiam wszystkich
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-04-2011, 12:05   

Wydaję mi się zę zapłaciłeś dlatego że zleciłeś tę regulację ,gdybyś poczekał do przeglądu to jest to skalkulowane w przeglądzie i byłoby za zero .atak zapłacisz za przegląd w którym jest regulacja h.postoj. :roll:
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-04-2011, 13:29   

and napisał/a:
W tym momencie włączył się Pan Wojciech (nazwiska nie znam) z ,który błyskotliwie stwierdził "to następnym razem niech pan sobie kupi Fiata". Może jest to faktycznie czynność regulacyjna ale brać za coś takiego kasę,nawet tak niedużą (przy okazji sprawdzenia zbieżności) to chyba coś nie w porządku.
Jeżeli zlecasz usługę to niestety postąpili prawidłowo kasując. Nie wiem, jak postąpiliby gdybyś zareklamował działanie hamulca - może wtedy byłoby to a'konto serwisu. Natomiast rekomendacja pracownika ASO Mitsubishi bezcenna ;) Skoro pracownik odsyła do konkurencji, to pewnie ma rację...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 09-04-2011, 13:48   

rezon napisał/a:
Jeżeli zlecasz usługę to niestety postąpili prawidłowo kasując. Nie wiem, jak postąpiliby gdybyś zareklamował działanie hamulca - może wtedy byłoby to a'konto serwisu. Natomiast rekomendacja pracownika ASO Mitsubishi bezcenna Skoro pracownik odsyła do konkurencji, to pewnie ma rację...
Dokładnie tak...... Babola mocnego strzelileś prosząc o regulację hamulca. Trzeba było dać im do zrozumienia że hamulec nie działa jak powinien i w ramach gwarancji powinien zostac wyregulowany. W okresie trwania gwarancji producent jest odpowiedziałny za całe auto oprócz elementów eksploatacyjnych. A takim linka od hamulca nie jest.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
and 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 95
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-04-2011, 21:31   

Poinformowałem ASO,że hamulec słabo bierze i trzeba relatywnie wysoko zaciągąć.Natomisat skasowano mnie za "czynności regulacyjne".
Nie chodzi o te 50 PLN ale za sposób załatwniania spraw, ponieważ w książce gwarancyjnej jest napisane,że czynności regulacyjne nie podlegają gwarancji,i koszty ponosi właściciel.Ale jest przecież zwykła przyzwoitość,której po prostu zabrakło.
and
 
 
aiver3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 1
Skąd: Główczyn Tow.
Wysłany: 02-09-2013, 21:07   

djandrew napisał/a:
Trochę poszperałem i już wiem jak to się robi. Jeszcze nie wiem, czy będzie mi się chciało z tym samemu bawić. Jakby ktoś chciał oto wytyczne

http://outlander.kiev.ua/....4_AT_MT/36.pdf

Nie zdejmowałem jeszcze nigdy koła z tyłu i nie wiem czy na 100% tak to wygląda, wydaje mi się, że jest tylko tarcza ale mogę się mylić. Jak za jakiś czas pojadę do rodziców to zajrzę ;)


Link już wygasł (lub z innego powodu nie działa). Mógłby ktoś podzielić się schematem lub podpowiedzieć jak podciągnąć linkę hamulca ręcznego?
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 03-09-2013, 08:48   

Pewnie mi się nazbiera ale nie mogę:

Nie pojmuję gdy was czytam kolega pyta o regulację a tu jedź do ASO. Kupujecie samochody po 130 tys. życzycie sobie serwis ASO a później płaczecie że skroił na tyle czy tyle. Ludzie to normalne oni z tego żyją tak zawsze było to nie jest usterka ręczne a REGULACJA nie chcesz pałcić sam sobie ustaw, cóż za zdziwienie że zarzyczyli sobie kasę za regulację ręcznego. A jak kupujesz TV w media markcie to za darmochę Ci go zaprogramują, wniosą powieszą na ścianę przecież gwarancje też ma.

p.s. to że komuś zrobili to za darmo w ramach przeglądu to ukłon z ich strony zawsze tak było jest i będzie.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-09-2013, 11:04   

aiver3 napisał/a:
Mógłby ktoś podzielić się schematem lub podpowiedzieć jak podciągnąć linkę hamulca ręcznego?
nie robiłem tego i nie sprawdzę bo już nie mam Outka, ale o ile pamiętam dostęp do linki był po zdjęciu tylnej pokrywy podłokietnika. Łapiesz ją paluchami i drzesz do tyłu - jest na zatrzaskach. Sprawdź sobie.

[ Dodano: 03-09-2013, 11:07 ]
borsak1 napisał/a:
Nie pojmuję gdy was czytam kolega pyta o regulację a tu jedź do ASO
ale dałeś czadu :banghead: post był z wczoraj po ponad dwuletniej przerwie :wink:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 03-09-2013, 11:34   

@rezon

a jakie to ma znaczenie dostałem powiadomienie o nowym wpisie to się dopisałem. Co do :banghead: też Cie lubię rezon.

p.s. nadal mitsumaniak ? Ja po takich przeżyciach jak Twoje raczej nie chciałbym być mitsumaniakiem :p
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-09-2013, 16:54   

borsak1 napisał/a:
Ja po takich przeżyciach jak Twoje raczej nie chciałbym być mitsumaniakiem
walczę z tym jak mogę, ale jak czasami mogę coś pomóc to dlaczego nie ? Coś tam z tego Outka pamiętam, a w wiązkach haka do Outka to mógłbym się chyba doktoryzować ;) Z jakiejkolwiek chęci zakupu Mitsubishi zostałem przez południowe ASO wyleczony skutecznie - co mi po nawet nie głupim samochodzie, jak nie mam go gdzie sensownie serwisować?
borsak1 napisał/a:
jakie to ma znaczenie
w sumie żadne, zawsze można coś odpowiedzieć :)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.