| [Cari 1.8 GDI] Panowie Pomocy,Cari umarła brak ładowania | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |    Wysłany: 25-07-2013, 13:15   [Cari 1.8 GDI] Panowie Pomocy,Cari umarła brak ładowania |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, dziś w mieście Cari odmówiła mi posłuszeństwa tzn. licznik zaczął gasnąć , zegary oszalały,auto się zatrzymało i koniec:( zabrałem się w taxi i buch do domu po aku i miernik uniwersalny, udało się jakoś odpalić a ładowanie z chwili na chwile spadało od 11,50V- i tak w dół cały czas...więc wymieniłem aku na inny i to samo, udało mi się jakoś dojechać do domu ale jechało się strasznie,cari szarpała ,przerywała itp, postanowiłem wykręcić alternator i zobaczyłem że ten gruby przewód od alternatora (+) jest cały jakby poprzypalany,stopił się....wykręciłem altek i co dalej robić? altek jest do wymiany? regenerować czy co? czy może jeszcze coś innego być? Dodam że pasek dobrze był uciągnięty....Prosze o pilną pomoc bo potrzebuję samochodu na coodzień a tutaj takie jaja...:( |  
				| _________________ - Who's motor is this?
 - Zed's.
 - And who is Zed?
 - ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2013, 14:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie masz skąd wziąć alternator na podmiankę? najprawdopodobniej mógł się zatrzeć no chyba że masz coś z cewkami i szarpał dla tego ale skoro napięcie spada to raczej alternator.Jak byś miał od kogoś na podmiankę to byś mógł sprawdzić co i jak a jak nie poszukaj używki bo nie wiem czy regeneracja będzię się opłacać no chyba że zrobisz to sam.Kiedyś gdzieś widziałem jak zregenerować alternator.A jak z łożyskami alternatora? nie hałasują? Powiem tak udało mnie się znaleźć popularny program:D może to nie mitsubishi wisi w powietrzu ale zasada alternatora jest ta sama może pomoże:D http://www.youtube.com/watch?v=pH-Cz0WAKmw http://www.youtube.com/watch?v=uGOP1vBNDXs
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2013, 14:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie mam na podmianke, tzn mam ale cały rozkręcony i wybrakowany,więc to tak jak bym go nie miał...:( zawiozłem go dziś do regeneracji ,jeśli naprawa przekroczy 200zł to nie będe tego robic i może ten zamówić http://allegro.pl/alterna...3361821753.html  ????? |  
				| _________________ - Who's motor is this?
 - Zed's.
 - And who is Zed?
 - ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2013, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | mateusz8230,  po co wydawać tyle pieniędzy? mało już włożyłeś w samochód?:D weź podzwoń na allegro np http://allegro.pl/alterna...3409944906.html albo inne w podobnej cenie nie pchaj dużych pieniędzy a co do regeneracji licz ok 150-200zł jeśli prosta naprawa... ja bym kupił używkę i nie stresował bym się |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateusz8230   Forumowicz
 
 Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 12 Kwi 2012
 Posty: 344
 Skąd: Ostrów Wielkopolski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2013, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | no tak wiem,ale jeśli kupie używkę i znowu padnie w dodatku np. jak będe daleko od domu to będzie lipa:( zobacze co elektryk jutro powie....jeśli drobna regeneracja typu szczotki itp to pół biedy, ale jak będzie kosztować więcej jak 150 to zamówie z allegro coś ale z gwarancją... a są jakieś bezpieczniki od ładowania? bo ładowania nie było wcale i w dodatku gdy zwiększałem prędkość to ładowanie spadało , a co jeszcze dziwniejsze to kontrolka ładowania się nie paliła...
 
 [ Dodano: 26-07-2013, 19:02 ]
 Problem został rozwiązany,dzięki za zainteresowanie...
 |  
				| _________________ - Who's motor is this?
 - Zed's.
 - And who is Zed?
 - ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pedro1619   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma HB 1,8 GDI 125 KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lip 2013
 Posty: 12
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2013, 09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ponieważ nie znalazłem w szukajce mojego lub podobnego problemu, podpinam sie pod ten post. Od dwóch dni przy rozruchu zaczął mi hałasować alternator ( dżwiek podobny do hałasu zużywajacych się łozysk), miałem dzisiaj podjechać do elektryka........jednak nie zdążyłem ...
  Dzisiaj rano Cari nie odpaliła..., całkowity brak prądu. Co oprócz łozysk mogło paść i ( chyba ) zrobić zwarcie ?? szczotki ? diody ? czy może cos innego ?? Ewentualnie gdzie i jakie kupić szczotki i diody ?? 
 Wiem, że i tak muszę wyjąć alternator.....ale ktoś może miał podobny przypadek ??
 |  
				| _________________ Pedro
 Pozdrawiam
 -------------------------------------------
 Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI - 2000
 Opel Vectra B 2.0 DTI - 1998
 Mitsubishi Galant V 1.8 - 1995
 BMW 5 E34 2.5 - 1995
 Opel Astra I 1.6 - 1998
 Fiat Sienna 1.6 - 1999
 Fiat Cinquacento 1,1 - 1997
 Opel Corsa 1,4 - 1996
 itd......
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez pedro1619 09-09-2013, 16:13, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xiah   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 97r 1.6 GL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 231
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2013, 14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tez bym kupil uzywke alternator, do 100zł jest olbrzymi wybor. 
 
 Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez mkm 06-09-2013, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pedro1619   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma HB 1,8 GDI 125 KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Lip 2013
 Posty: 12
 Skąd: BYDGOSZCZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-09-2013, 16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | A więc tak, powodem rozładowania akumulatora było zwarcie w regulatorze napięcia (wymiana na nowy w Bendiks Bydgoszcz- 200zł). Do tego wymiana obu pasków ( alternator + klima/wspomagania 60zł ) i wymiana rolki napinającej pasek klima/wspomaganie (118zł) wszystko to częśco OE. No i oczywiście mój montaż.............gdybym dostał w swoje ręce konstruktora zabudowy komory silnika, to kazałbym mu żeby sam zdemontował i zamontował alternator   |  
				| _________________ Pedro
 Pozdrawiam
 -------------------------------------------
 Mitsubishi Carisma II 1.8 GDI - 2000
 Opel Vectra B 2.0 DTI - 1998
 Mitsubishi Galant V 1.8 - 1995
 BMW 5 E34 2.5 - 1995
 Opel Astra I 1.6 - 1998
 Fiat Sienna 1.6 - 1999
 Fiat Cinquacento 1,1 - 1997
 Opel Corsa 1,4 - 1996
 itd......
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2017, 21:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam problem z alternatorem -lampka ładowania przepalona-nie wiem kiedy.Dzisiaj zaczął trochę huczeć i jest gorący oraz niepokoi zapach bakelitu.Poluzowałem pasek łożyska są dobre.Proszę o diagnozę. |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2017, 05:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lepiej dla bezpieczeństwa go wymontuj lub odepnij akumulator, pewnie coś w nim robi zwarcie. Możliwe że przepaliło się uzwojenie stojana lub układ prostowniczy więc najtaniej pewnie będzie wymienić na sprawny używany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-09-2017, 16:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze nie wymontowałem alternatora,lecz sprawdziłem żarówkę która wcale się nie zapala na desce rozdzielczej-brak napięcia,poluzowałem napięcie paska wycie jest bardzo minimalne ,lecz czasami pasek piszczy .A nagrzewanie alternatora czytałem,że jest możliwe od silnika i samej pracy.Napięcie ładowania jest 14,2V. Potrzebuję schemat instalacji ładowania akumulatora. 
 [ Dodano: 04-09-2017, 17:22 ]
 Mam problem z wyjęciem dolnej szpilki zamocowania alternatora,tak męczę się bez kanału.
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2017, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Regeneracja jest droga, a alternator nie jest naprawiany oryginalnymi częściami tylko chińskimi zamiennikami. W zależności jakiej firmy jest alternator, sam regulator napięcia BOSCH-a kosztuje 240PLN. Takie elementy jak alternator, lepiej kupić używane, tylko sprawdzić łożyska i szczotki. Szwagier zapłacił za regenerację 280PLN, a alternator po rozgrzaniu rozładowywał akumulator. Kupił używkę za 100PLN i od pół roku spokój. |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2017, 17:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Alternator już jest w drodze,kupiłem na Allegro za 30PLN jest gwarancja rozruchowa jutro założę.Dziękuję i pozdrawiam. 	  | wichura1 napisał/a: |  	  | Regeneracja jest droga, a alternator nie jest naprawiany oryginalnymi częściami tylko chińskimi zamiennikami. W zależności jakiej firmy jest alternator, sam regulator napięcia BOSCH-a kosztuje 240PLN. Takie elementy jak alternator, lepiej kupić używane, tylko sprawdzić łożyska i szczotki. Szwagier zapłacił za regenerację 280PLN, a alternator po rozgrzaniu rozładowywał akumulator. Kupił używkę za 100PLN i od pół roku spokój. | 
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-09-2017, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | wichura1, regeneracja regeneracji nie równa.... Sam oddaje do jednego warsztatu alternatory i rozruszniki i nigdy nie mam z nimi problemu. Klienci również nie wracają na tą samą dolegliwość.. Turbiny też mam sprawdzony warsztat gdzie zajmują się regeneracją i również nie ma problemu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wichura1   moderator mitsumaniak
 download manager ;)
 
  
 Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 105 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 3021
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-09-2017, 11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrusznik do Carismy kupiłem cały zregenerowany, jak się zepsuł, ale alternator kupiłem używkę (według numeru katalogowego). Do dzisiaj śmiga u kolejnego właściciela a minęło 2-3 lata.   |  
				| _________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony).
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |