Skrzynia boli POMOCY !!! at 5 biegowy |
Autor |
Wiadomość |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-09-2013, 22:11 Skrzynia boli POMOCY !!! at 5 biegowy
|
|
|
Witam!! Od jakiegoś czasu posiadam wreszcie Japońca VR4 RArt z krwi i kości ale niestety potrzebuje pomocy a mianowicie mój Japończyk zachorował Dziś odwiedziłem myjnie gdyż się mu to należało a po drugie chciałem umyć podwozie ponieważ moja miska olejowa zaczęła się moczyć po tym jak " rudy " ją dopadł i przed jej odkręceniem postanowiłem oczyścić sobie miejsce pracy. Po zakończonych czynnościach opuszczam garaż myjni (myjnia automatyczna z funkcją wysokociśnieniowego mycia podwozia) dodaje gazu a autko jak by wypadł bieg szarpnęło ale jedzie dalej choć dzieje się coś dziwnego lekkie szarpnięcie przy zmianie biegu ,zmieniam na sekwencje i jedzie normalnie do skrzyżowania . Stoje na światłach ruszam do przodu i odziwo na tip troniku autko samo zmienia sobie biegi jak na D ,próbuje zmienić i zaczyna reagować normalnie . Samochód zatrzymałem pod apteką do której się kierowalem po zakupach wracam i odpalam wrzucam wsteczny, cofam, zmiana na D i kupa. Nic się nie dzieje autko ma wsteczny kontrolki migają ale do przodu nie pojedzie . Z nerwami lekko zastanawiam się co może się stać i próbując zmienić bieg zauważyłem że czasem na chwile zapala się kontrolka 1 by jechać więc mocniej w dól i odrazu w pedał auto rusza i jedzie normalnie płynnie zmienia biegi a kiedy muszę się zatrzymać przed skrzyżowaniem autko cofa biegi i ponownie nic nie jedzie . Więc poraz kolejny dosyć stanowczo próbuje wrzucić D a kiedy zauważyłem mrugnięcie 1 na zegarach ponownie gaz i ognia i tak dokulałem się do mojego warsztatu gdzie po tej drodze zmieniałem biegi w tiptroniku jeździłem na D i skrzynia pracowała bez zastrzeżeń jednak kiedy puściłem gaz po drodze kilka razy musiałem się zatrzymać bo znów nie było biegów ,więc znów reset stacyjką , mocniej z lewarka w dól na D a jak się zaświeciło ognia do warsztatu. Tam własnie zostawiłem mojego VRka i dosłownie nie mogę sobie wytłumaczyć co to??? czy ktoś się orientuje co może być przyczyną ?? Opis zrobiłem dokładny nawet całego zdarzenia więc jeśli ktoś się spotkał z czymś podobnym proszę o pomoc a Może to jakaś woda dostała się podczas mycia podwozia ?? Z góry dzięki za pomoc jutro sam się za to łapie dodam że to Gienek VR4, auto 5biegowy 2002r |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 14-09-2013, 12:12
|
|
|
zapewne woda sie dostała, zerknął bym do selektora biegów i kostki od niego.
kiedyś się z spotkałem ze był pęknięty i woda sie lała. takze pomacaj. |
|
|
|
 |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-09-2013, 20:17
|
|
|
no dokładnie tak kolego już wczoraj do tego doszedłem to ten selektor własnie tylko problem jest taki że jak już go rozkręciłem wysuszyłem wyczyściłem itd biegi wróciły ale bez P parkingu i strasznie szarpało z 2 do 3 więc pomyślałem regulacja. Z racji całej tej historii skrzyni mówię wymienię olej w niej przy okazji ,wiec zakupiłem 15 litrów oleju dziś hah taniocha i wymiana pełna dynamiczna. Po wszystkim biore się za regulacje wodzika i tego selektora jak znalazłem P to jak pchnę na D to mam D z 2 zamiast z 1 więc znów walczę walczę i udaje mi się mieć wszystko jak należy . Ruszam na testy i tylko po opuszczeniu placu warsztatu przełącza na 2 i tak już zostaje D z 2 biegów nie zmienia i kicha ... Więc wróciłem do warsztatu wymontowałem ten cały [edit] selektor i dumam w domu czy te blaszki się wytarły czy sprężynki za słabe czy po prostu ten selektor szlak trafi ?!? A dodam jeszcze że jak zmieniam na nim pozycje z P na N i na R itd to co zmiana słyszę jakieś rrrrrrr i koniec . Nie wiem czy tak ma być czy tak było wcześniej bo zazwyczaj zmieniałem biegi na włączonym silniku a teraz kiedy próbuje go dziada ustawić to dostaje już chyba jakiś paranoi aaaaaaaaaaa słysze dziwne rzeczy masakra ... Jak masz jakiś pomysł kolego Ratuj Bo mój weekend już poszedł się [edit] bo kminie co to jest ........
edit: Rozumiem twoje nerwy ale powstrzymaj się od wulgarów na forum. |
Ostatnio zmieniony przez londolut 15-09-2013, 08:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 14-09-2013, 21:05
|
|
|
Na zaplonie robi rrrrrr. Najprościej ustawić dźwignię na p zaplon i kręcić aż na liczniku wskoczy p. Jak będzie już p to zmieniaj dźwignią biegi i sprawdź czy wszystko wyskakuje na liczniku. Jeżeli nie to selektor do wymiany. Pasuje od każdego automata nawet 4 biegowego. Jak masz miernik prześledzić bym jeszcze na sucho bez wpiecia wiazki czy nie zwiera do innych stykow na danym biegu. Generalnie jest to proste także na spokojnie. W poniedziałek mogę zerknac który pin z pinem jest na danym biegu. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-09-2013, 22:22
|
|
|
ja bym to skomentował bo jest to druga sytuacja z którą się spotykam w ostatnim czasie. Mycie auta "pomaga" elektronika padła, albo selektor albo komputer dostał przepięcie |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 14-09-2013, 22:38
|
|
|
Stało się. Teraz trzeba naprawić:) kompa można podłożyć chodź watpie aby cos mu się stało. Wklep mi tu nr skrzyni zobaczą czy będę miał kompa na podłożenie. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-09-2013, 22:58
|
|
|
mogło. Ostatnio miałem taką sytuację i winą był komp. Podpiąć sprawny to kwestia 15-30min a reszta wymaga już więcej pracy Jednak żeby podpiąć nowy komp trzeba wszystko wysuszyć bo znów dostanie przepięcie i zrobi się błędne koło. Skrzynia poliftowa z filtrem w srodku, kiedyś wysyłałem Ci numery takiej |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-09-2013, 23:10
|
|
|
no lipa straszna jutro napisze ten numer tylko gdzie go szukać ?? tak żeby było mi łatwiej heh podpowiedź
[ Dodano: 14-09-2013, 23:16 ]
albo może podpowiedź gdzie szukać zwilżonych czy wręcz zamokniętych miejsc ?? i mówimy o kompie skrzyni o ile posiada?? czy jest sterowany z głównego sterownika ? ja posiadam to auto od niedawna i tak naprawdę dopiero się go uczę więc nie jestem zbyt mocny |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-09-2013, 23:21
|
|
|
komp sie nie zalał, bardziej wtyczki pod maską do skrzyni i tam pojawiło się przepięcie. Musisz zdjąć ładnie puchę filtra i ładnie osuszyć wtyczki |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-09-2013, 08:02
|
|
|
więc wszystko osuszone przedmuchane kompresorem i niestety dalej mam D z 2. Mam już piękne P N R ale D jest z 2 i biegi się nie zmieniaja oraz tip tronic nie działa
[ Dodano: 15-09-2013, 10:02 ]
no i niestety bez sukcesów kolejne godziny i nic nie pomaga jeśli rozbiore selektor dotkne sam blaszek wskakuje D 1 jednak kiedy tylko skręce i zapale odrazu jest D 2 . A na domiar tego podłączyłem aku by wjechać do środka garażu i zegary radio zegarek się nie zapaliły. Więc test po bezpiecznikach i jeden spalony wymieniam i zapalają się już tylko wskazówki a cała reszta nie dodam pod kierownicą i maską wszystkie bepieczniki sprawdzone miernikiem co się dzieje z gienkiem czy to sterownik ? |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 15-09-2013, 10:24
|
|
|
dopóki nie pomierzysz miernikiem na zwarcia itp to mozna sobie gdybać, daj jakiemuś ogarniętemu elektrykowi to ci podstawowe rzeczy pomierzy, tylko opisz całą sytuacje aby po omacku nie szukał. |
|
|
|
 |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-09-2013, 11:29
|
|
|
wiesz miernik oraz doświadczenie jakieś mam mozna nawet powiedzieć że duże tylko nie z nim i problem w tym że niewiem co mam mierzyć jakie moga byc wartości bo na zwarcie miernikiem sam moge sprawdzic w żadnym z posiadanych programów typu autodata czy workshop itp nie ma opisów na ta jednostke |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 15-09-2013, 11:51
|
|
|
w takim razie w poniedziałek moge ci podpowiedzieć co i jak , odzewij sie na priv itp |
|
|
|
 |
VR4 JaPONIA
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 10 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-09-2013, 12:46
|
|
|
wiesz temat zegarów i innych został ogarnięty i to była pierdoła brak jednego plusa na klemie haha ale najlepsze jest to że pękła mi jeszcze szyba i to najprawdopodobniej kiedy wjechałem do garażu z otwartą maską i na progu musiało zapracować i traskkk. Masakra jakieś fatum mnie dopadło ale od jutra zgodnie z instrukcją i porada przyatakuje sterownik skrzyni . A ORIENTUJE SIE KTOŚ ILE POŁOŻE ZA NOWĄ SZYBĘPRZÓD ? |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 15-09-2013, 12:54
|
|
|
Kolo 400zl z montazem:) |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|