Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia boli POMOCY !!! at 5 biegowy
Autor Wiadomość
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 12-09-2013, 22:11   Skrzynia boli POMOCY !!! at 5 biegowy

Witam!! Od jakiegoś czasu posiadam wreszcie Japońca VR4 RArt z krwi i kości ale niestety potrzebuje pomocy a mianowicie mój Japończyk zachorował :( Dziś odwiedziłem myjnie gdyż się mu to należało a po drugie chciałem umyć podwozie ponieważ moja miska olejowa zaczęła się moczyć po tym jak " rudy " ją dopadł i przed jej odkręceniem postanowiłem oczyścić sobie miejsce pracy. Po zakończonych czynnościach opuszczam garaż myjni (myjnia automatyczna z funkcją wysokociśnieniowego mycia podwozia) dodaje gazu a autko jak by wypadł bieg szarpnęło ale jedzie dalej choć dzieje się coś dziwnego lekkie szarpnięcie przy zmianie biegu ,zmieniam na sekwencje i jedzie normalnie do skrzyżowania . Stoje na światłach ruszam do przodu i odziwo na tip troniku autko samo zmienia sobie biegi jak na D ,próbuje zmienić i zaczyna reagować normalnie . Samochód zatrzymałem pod apteką do której się kierowalem po zakupach wracam i odpalam wrzucam wsteczny, cofam, zmiana na D i kupa. Nic się nie dzieje autko ma wsteczny kontrolki migają ale do przodu nie pojedzie . Z nerwami lekko zastanawiam się co może się stać i próbując zmienić bieg zauważyłem że czasem na chwile zapala się kontrolka 1 by jechać więc mocniej w dól i odrazu w pedał auto rusza i jedzie normalnie płynnie zmienia biegi a kiedy muszę się zatrzymać przed skrzyżowaniem autko cofa biegi i ponownie nic nie jedzie . Więc poraz kolejny dosyć stanowczo próbuje wrzucić D a kiedy zauważyłem mrugnięcie 1 na zegarach ponownie gaz i ognia i tak dokulałem się do mojego warsztatu gdzie po tej drodze zmieniałem biegi w tiptroniku jeździłem na D i skrzynia pracowała bez zastrzeżeń jednak kiedy puściłem gaz po drodze kilka razy musiałem się zatrzymać bo znów nie było biegów ,więc znów reset stacyjką , mocniej z lewarka w dól na D a jak się zaświeciło ognia do warsztatu. Tam własnie zostawiłem mojego VRka i dosłownie nie mogę sobie wytłumaczyć co to??? czy ktoś się orientuje co może być przyczyną ?? Opis zrobiłem dokładny nawet całego zdarzenia :) więc jeśli ktoś się spotkał z czymś podobnym proszę o pomoc a Może to jakaś woda dostała się podczas mycia podwozia ?? Z góry dzięki za pomoc jutro sam się za to łapie :) dodam że to Gienek VR4, auto 5biegowy 2002r
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 14-09-2013, 12:12   

zapewne woda sie dostała, zerknął bym do selektora biegów i kostki od niego.
kiedyś się z spotkałem ze był pęknięty i woda sie lała. takze pomacaj.
 
 
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 14-09-2013, 20:17   

no dokładnie tak kolego już wczoraj do tego doszedłem to ten selektor własnie tylko problem jest taki że jak już go rozkręciłem wysuszyłem wyczyściłem itd biegi wróciły ale bez P parkingu i strasznie szarpało z 2 do 3 więc pomyślałem regulacja. Z racji całej tej historii skrzyni mówię wymienię olej w niej przy okazji ,wiec zakupiłem 15 litrów oleju dziś hah taniocha :( i wymiana pełna dynamiczna. Po wszystkim biore się za regulacje wodzika i tego selektora jak znalazłem P to jak pchnę na D to mam D z 2 zamiast z 1 więc znów walczę walczę i udaje mi się mieć wszystko jak należy . Ruszam na testy i tylko po opuszczeniu placu warsztatu przełącza na 2 i tak już zostaje D z 2 biegów nie zmienia i kicha ... Więc wróciłem do warsztatu wymontowałem ten cały [edit] selektor i dumam w domu czy te blaszki się wytarły czy sprężynki za słabe czy po prostu ten selektor szlak trafi ?!? A dodam jeszcze że jak zmieniam na nim pozycje z P na N i na R itd to co zmiana słyszę jakieś rrrrrrr i koniec . Nie wiem czy tak ma być czy tak było wcześniej bo zazwyczaj zmieniałem biegi na włączonym silniku a teraz kiedy próbuje go dziada ustawić to dostaje już chyba jakiś paranoi aaaaaaaaaaa słysze dziwne rzeczy masakra ... Jak masz jakiś pomysł kolego Ratuj Bo mój weekend już poszedł się [edit] bo kminie co to jest ........

edit: Rozumiem twoje nerwy ale powstrzymaj się od wulgarów na forum.
Ostatnio zmieniony przez londolut 15-09-2013, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 14-09-2013, 21:05   

Na zaplonie robi rrrrrr. Najprościej ustawić dźwignię na p zaplon i kręcić aż na liczniku wskoczy p. Jak będzie już p to zmieniaj dźwignią biegi i sprawdź czy wszystko wyskakuje na liczniku. Jeżeli nie to selektor do wymiany. Pasuje od każdego automata nawet 4 biegowego. Jak masz miernik prześledzić bym jeszcze na sucho bez wpiecia wiazki czy nie zwiera do innych stykow na danym biegu. Generalnie jest to proste także na spokojnie. W poniedziałek mogę zerknac który pin z pinem jest na danym biegu.
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 14-09-2013, 22:22   

ja bym to skomentował bo jest to druga sytuacja z którą się spotykam w ostatnim czasie. Mycie auta "pomaga" :) elektronika padła, albo selektor albo komputer dostał przepięcie
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 14-09-2013, 22:38   

Stało się. Teraz trzeba naprawić:) kompa można podłożyć chodź watpie aby cos mu się stało. Wklep mi tu nr skrzyni zobaczą czy będę miał kompa na podłożenie.
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 14-09-2013, 22:58   

mogło. Ostatnio miałem taką sytuację i winą był komp. Podpiąć sprawny to kwestia 15-30min a reszta wymaga już więcej pracy :) Jednak żeby podpiąć nowy komp trzeba wszystko wysuszyć bo znów dostanie przepięcie i zrobi się błędne koło. Skrzynia poliftowa z filtrem w srodku, kiedyś wysyłałem Ci numery takiej :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 14-09-2013, 23:10   

no lipa straszna :( jutro napisze ten numer tylko gdzie go szukać ?? tak żeby było mi łatwiej heh podpowiedź

[ Dodano: 14-09-2013, 23:16 ]
albo może podpowiedź gdzie szukać zwilżonych czy wręcz zamokniętych miejsc ?? i mówimy o kompie skrzyni o ile posiada?? czy jest sterowany z głównego sterownika ? ja posiadam to auto od niedawna i tak naprawdę dopiero się go uczę więc nie jestem zbyt mocny
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 14-09-2013, 23:21   

komp sie nie zalał, bardziej wtyczki pod maską do skrzyni i tam pojawiło się przepięcie. Musisz zdjąć ładnie puchę filtra i ładnie osuszyć wtyczki :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 15-09-2013, 08:02   

więc wszystko osuszone przedmuchane kompresorem i niestety dalej mam D z 2. Mam już piękne P N R ale D jest z 2 i biegi się nie zmieniaja oraz tip tronic nie działa

[ Dodano: 15-09-2013, 10:02 ]
no i niestety bez sukcesów kolejne godziny i nic nie pomaga jeśli rozbiore selektor dotkne sam blaszek wskakuje D 1 jednak kiedy tylko skręce i zapale odrazu jest D 2 . A na domiar tego podłączyłem aku by wjechać do środka garażu i zegary radio zegarek się nie zapaliły. Więc test po bezpiecznikach i jeden spalony wymieniam i zapalają się już tylko wskazówki a cała reszta nie dodam pod kierownicą i maską wszystkie bepieczniki sprawdzone miernikiem :( co się dzieje z gienkiem czy to sterownik ?
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 15-09-2013, 10:24   

dopóki nie pomierzysz miernikiem na zwarcia itp to mozna sobie gdybać, daj jakiemuś ogarniętemu elektrykowi to ci podstawowe rzeczy pomierzy, tylko opisz całą sytuacje aby po omacku nie szukał.
 
 
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 15-09-2013, 11:29   

wiesz miernik oraz doświadczenie jakieś mam mozna nawet powiedzieć że duże tylko nie z nim i problem w tym że niewiem co mam mierzyć jakie moga byc wartości bo na zwarcie miernikiem sam moge sprawdzic w żadnym z posiadanych programów typu autodata czy workshop itp nie ma opisów na ta jednostke
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 15-09-2013, 11:51   

w takim razie w poniedziałek moge ci podpowiedzieć co i jak , odzewij sie na priv itp
 
 
VR4 JaPONIA 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VR4 RallyART
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Polska
Wysłany: 15-09-2013, 12:46   

wiesz temat zegarów i innych został ogarnięty i to była pierdoła brak jednego plusa na klemie haha ale najlepsze jest to że pękła mi jeszcze szyba i to najprawdopodobniej kiedy wjechałem do garażu z otwartą maską i na progu musiało zapracować i traskkk. Masakra jakieś fatum mnie dopadło ale od jutra zgodnie z instrukcją i porada przyatakuje sterownik skrzyni . A ORIENTUJE SIE KTOŚ ILE POŁOŻE ZA NOWĄ SZYBĘPRZÓD ?
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 15-09-2013, 12:54   

Kolo 400zl z montazem:)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.