Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wybór rozrządu
Autor Wiadomość
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-09-2013, 14:56   wybór rozrządu

Na wstępie witam serdecznie i pozdrawiam.Jako że stałem się posiadaczem colta 1,3 z 2002 roku jestem przed wymiana rozrządu.Znalazłem na allegro taki zestaw http://allegro.pl/rozrzad...3538927200.html w opisie jest że pasuje do mojej wersji ale wole sie upewnić czy tak jest i czy to dobra firma?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 11-09-2013, 22:16   

Coś jest nie tak że w opisie są podane colty przed 2000 rokiem i po .
Od połowy 2000 roku silnik 4G13 o pojemności 1,3 miał zmienioną głowice na 16 zaworową .
Pasek dla wersji starszej 12V nie jest taki sam jak do 16V .
_________________

 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-09-2013, 22:57   

Dzieki za odpowiedz to faktycznie podejrzane .Z tego co zauważyłem to paski do mojego modelu maja 109 ząbków a do wcześniejszego 107.Tak mi sie wydaje czy może ktos to potwierdzić?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 11-09-2013, 23:23   

Może lepiej kup - zamów w zwykłym sklepie na miejscu , w razie co można oddać a
cena podobna .
Ja mam pasek continental a napinacz Gmb - continental wiadomo dobra firma a gmb było polecane tu na forum .
_________________

 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-09-2013, 06:42   

Tak zrobie dzieki.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2013, 10:52   

Kiedyś polecane były paski Mitsuboshi - ale teraz robią je w Singapurze?, a nie w Japonii, więc do końca nie wiem jak z ich jakością.

Hugo w innym temacie napisał napisał/a:
Pasek kup Mitsuboshi, Tsubaki lub Flennor. Rolka firmy GMB, NSK lub NTN.


Ja bym zrobił podobnie jak radzi krzysieg, próbowałem sprawdzić, czy na podforum regionalnym jest polecany jakiś sklep, ale na szybko nie znalazłem.
Może Ci się także przyda to: http://forum.mitsumaniaki...2A+rozrz%B1d%2A
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-09-2013, 20:35   

Rozrząd wymieniony pasek continental ,napinacz Gmb.Bez problemu i lata jak nowy :D
 
 
KrzychuKZ 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cjo 1.3 2003 r, audi A6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 16-09-2013, 17:18   

Witam!
A przy okazji wymiany rozrządu nie ma potrzeby wymiany pompy cieczy chłodzącej?
_________________
Loud pipes saves lifes...
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 16-09-2013, 18:23   

W 1.3 rozrząd jest po lewej stronie silnika a pompa po prawej ,więc nie może być napędzana
paskiem rozrządu przynajmniej bezpośrednio ...
Jak mechanik mi wymieniał rozrząd to powiedział że "w razie co" można wymienić pompę
bez ingerowania w rozrząd .
_________________

 
 
lenti20 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,3 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-09-2013, 21:25   

Potwierdzam miałem tak samo.
 
 
bonkesku 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 114
Skąd: Słubice
Wysłany: 29-05-2014, 13:37   

Witam, nie chcąc zakładać nowego tematu na forum mam kilka pytań odnośnie rozrządu do colta 98r 1.3 75km, na forum jest kilka tematów ale większość z nich jest już przestarzała, z tego co czytałem to polecany w większości przypadków był pasek mitsuboshi, a rolka firmy gmb, czy to będzie dobry wybór? jeśli nie to proszę o inne propozycje, jeśli ktoś był by taki życzliwy to prosiłbym o jakieś linki do konkretnych części bądź sklepów,ewentualnie cen tych części, bo w temacie mechanika jestem zielony;) druga sprawa to ile by kosztowała taka usługa i ile taka wymiana trwa zakładając ze będzie robiona bez pośpiechu.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 08-06-2014, 19:51   

Kolego Bonkesku w 2008 r wymieniałem osobiście u siebie w cjo 1.3 75km rozrząd .Sprzedano mi jakaś rolkę niby Japan (pakowacz Dokuj)pasek Getz.Zrobiłem 75000tys.km
W ostatni poniedziałek wymieniałem swój rozrząd 2 raz.Rozebrałem i co widzę pasek ok
przelatał by jeszcze,rolka tragedia nie do opisania prawie zatarta.Dobrze ze teraz miałem
kupioną rolkę skf pasek Getz.Przez 6 lat zmądrzałem.Rolki tylko :SKF INA i RUVIL.
W sobotę mechanik robił mi rozrząd w naszym drugim aucie volvo s 60 D 5(sam tego nie
robię -za duża odpowiedzialność,chociaż wymiana lepsza jak w colcie)pierwsza wymiana
wg ksiązki 160000tys km.Oglądamy z mechanikiem a to wszysko kreci się jeszcze jak maslo.Były tam rolki INA made Germany.Kupiłem do volva też INY ale one są made in
Slovakia też podobno ok. Po ok 100000 tysiach to wszystko wymienię.Duzo moze się piszę ale wniosek taki te części które ci opisuję kupuj śmiało i 70000-80000 tys pomykaj! :)
_________________
mechanior
 
 
onvcrew 
Nowy Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: ldz
Wysłany: 10-06-2014, 22:12   pasek

Trzeba uważać bo ja w swoim Cj0 z 2002 mam pasek z 105 ząbkami a kupiłem z 107 no i zostałem z paskiem. Ja bym radził najpierw dokładnie zobaczyć jaki pasek tam siedzi!.
PZDR.

Podaruj sobie ogłoszenia bo forum to nie słup na nie.
Ostatnio zmieniony przez londolut 10-06-2014, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 10-06-2014, 22:41   

w cjo 96-2003r są 2 rodzaje silników 1.3 -12vi16v o różnych mocach i to są 2 rodzaje
pasków tak mi się wydaje Cześć!
_________________
mechanior
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 29-12-2014, 15:45   

dzis w inter carsie polecili mi pasek Contitech i rolka Snr ,ale w pudelku jest pakowane podobno Ntn ,a czy trzeba by wymieniac od razu uszczelniacze walu i wałka ?
Warto co myslicie ,a po znizkach z numeru naszego wyszlo :
pasek contitech : 41zł
rolka Snr (Ntn) :87 zł
walek Corteco : 15 zł
wał przod od rozrzadu Corteco : 26 zł

I czy samemu kupic rozrzad i dac do mechanika na wymiane ,czy lepiej zostawic auto i nich sam kupi graty i zrobi ?

Czy samemu sprobowac ,mozna cos zle ustawic zrobic ?

Dodam ze to CJ1A jest .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.