Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Swap z 1.8 GDI na ?
Autor Wiadomość
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 19:36   [Cari 1.8 GDI] Swap z 1.8 GDI na ?

Witam mitsumaniaków,


Stoję przed wyzwaniem kupna samochodu, ewentualnie spawa obecnej carismy, która posiadam. Sytuacja wygląda następująco: Pacjent: Carisma 1.8 GDI 2003 r. przebieg 98 000 stan oceniam na bardzo dobry +, mechaniczny na 6?....Od 1szego włascicela z salonu.

Dlaczego swap? Otóż - cari 1.8 GDI pali mi w mieście 10L co wiąże się z dużym kosztem dla mnie. W domyśle chciałem colta 1.6 CJO + lpg ale zastanawiam się nad swapem carismy bo jest w bardzo dobrym stanie i szkoda mi go sprzedawać.

Z tego co wyczytałem, najlepiej sie sprawdzi 2.5 V6 z gala albo T4 z volvo tak? Mógłby mi ktoś przybliżyć koszta takiego zabiegu? W ogóle to się opłaca? Do silnika została by dołożona instalacja LPG więc myślę, że lepiej wolnossace V6? Pytanie, też czy nie będzie za ciężkie...Ogólnie jakie są wasze opinie na temat tego pomysłu?


Pozdrawiam serdecznie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2013, 19:44   

Dobry pomysł, zwłaszcza wtedy gdy myślisz na dłużej zatrzymac sobie auto
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 20:02   

Zgadza się, jeśli taka opcja była by opłacalna to carisma zostaje na dłużej. Teraz pytanie ile jest rzeźby i koszty? Zarówno dla T4 jak i 2.5 V6..trzeba taką modyfikacje zgłaszać do urzędu komunikacji? ( dowód pewnie muszą wymienić ). Ale najważniejsza sprawa to koszty takiego zabiegu, żebym mógł sprawdzić czy się opłaca. Robił ktoś taki zabieg/podobny?
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 17-09-2013, 20:06   

za cene swapu kupisz colta ca0 w gazie i bedziesz mial jedno auto na miasto a drugie mlodsze, sprawdzone i sprawne na zapas :)

V6 po miescie spali raczej nie mniej niz 12 gazu (w warszawie)
T4 ma 200KM wiec zakladam ze jeszcze wiekszy moze miec apetyt

Lepsze jest wrogiem dobrego - skoro cari dziala to policz ile wydasz na swap a ile zaoszczedzisz (oszczedna jazda cari vs normalna jazda z zagazowanym duzym motorem)

duzo jezdzisz po miescie w korkach?
Piwor powinien cos w temacie swapu cari i kosztów wiedziec wiecej ;)
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 20:18   

CA0 wizualnie mi się nie podoba..Chodzi o to, że Carisma jest w bdb stanie a jest warta na allegro wg. mnie za mało. Jest zadbana i wszystko mi w niej pasuje oprócz spalania.

Opcje z coltem mogłaby być trafna, gdyby cari była samochodem sportowym a nie jest :/ Colt na miasto by był a Cari ( sprawdzone i sprawne na zapas ) by stało w garażu cały czas. Bo ani się tym powściekać w weekend ani do jazdy na codzień :)


Dlatego wpadłem na pomysł swapa. 12 L gazu? w V6 Gala? Celowałbym coś koło 14 :) Ale to też jest akceptowalne jeśli chodzi o koszty miesięczne. Nie chce sprzedawać też dlatego, że jest całkowicie bezawaryjny mam nowe amory + tarcze i klocki. Pójdzie za 12/13 tyś na allegro a za równowartość bym kupił jakiś szrot.

Więc zwaracam się o pomoc w przybliżeniu kosztów, etc. Każda podpowiedź mile widziana ;)
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 17-09-2013, 20:41   

to nie lepiej zdjac troche noge z gazu w dni powszednie i zejsc do 9 litrow, a w weekend przywitac czerwone pole obrotomierza?
powyzej 5000rpm auto jest bardzo zwawe jak nie miejskie drogi - moment i moc mozna wykorzystac

a za 12k ciezko bedzie na allegro w ogole sprzedac wiec lepiej trzymaj jak jest pewniak :)
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 20:49   

To nawet nie chodzi o to, że ja szybko jeżdzę. GDI po prostu wciąga 10 L w mieście bez sztucznego zaniżania dla pochwalenia się wynikiem na forum. 9 L to też za dużo PB...koszty dużo większe w porównianiu do 14 LPG. Dla 100 km GDI 100km = prawie 60 zł , w przypadku LPG V6 nawet biorąc te 14 LPG a pewnie i 13 bym dał radę zrobić to wychodzi 30 zł/100 km. Różnica jest znacząca...


Więc teraz czas zastanowić się nad kosztami swapa, czekam na info Panowie :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2013, 21:04   

Najtańszy i najbardziej optymalny SWAP będzie na V6, T4 wymaga wiekszego nakładu pracy, wyobraźni, ponadto dodatkowy osprzęt który jest kosztowny w eksploatacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 21:37   

Też się skłaniam ku tej opcji..wolnossacy silnik, mniej skomplikowany pod LPG b.db z opinii na necie. Teraz pytanie, bo pewnie nie każdy widział mój temat. Do kogo mogę uderzyć na forum? Gdzieś widziałem V6 w SpaceStar? Ale to już dawno i nię mogę sobie przypomnieć kogo to sprzęt :P


Na mechanice się zupełnie nie znam więc macie może jakieś info dot. róznicy wagi? komputer trzeba będzie zmieniać? co ze sprzęgłem i skrzynią? wytrzymają +40km?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-09-2013, 22:04   

https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 17-09-2013, 22:13   

Ok, dzięki za info. Odnośnie warsztatu to polecasz tak? Chłopaki ogarniają temat?
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 17-09-2013, 23:45   

http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=210
Poczytaj minimum od 15 strony. Lancera ogarnęli to Cari tez powinni ;)
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 18-09-2013, 08:15   

Przewertowalem od 15 str do konca :) Ciekawe czy w przypadku lancera 2.5v6 tez niby mialo byc p&p. Troche przygod bylo z tym swapem..i tak musze sie do nich odezwac :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-09-2013, 08:21   

Recive napisał/a:
Gdzieś widziałem V6 w SpaceStar?

Chyba w Space Wagonie u Bartka :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Recive 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 21
Skąd: Wawa
Wysłany: 18-09-2013, 11:22   

Racja :) Dzieki :) Carisma wazy 1250 wiec o 200 mniej niz gal, ciekawe jakie osiagi by miala taka cari z v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.