Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Parowanie szyb
Autor Wiadomość
KrzysztofH 
Forumowicz
krzh

Auto: Carisma '03 DiD 116KM Motion+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 36
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18-09-2013, 23:02   

Jeśli nawiew jest słaby tylko na przednią szybę to być może silniczek sterujący klapami nawiewu na szybę źle działa. Ale bardziej prawdopodobne jest to, że to typowa partanina fabryki przy montażu kokpitów - na forum Volvo jest o tym więcej. Źle montują uszczelki piankowe i one po pewnym czasie się przesuwają i zaczynają zatykać rury nawiewu. Jedyna rada to (niestety) demontaż całego kokpitu i poprawianie ręczne. Można też spróbować zdemontować konsolę centralną Carismy i spróbować tamtędy (w Volvo jest kokpit w jednym kawałku).
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-09-2013, 07:28   

Drapichrust napisał/a:
słaby nawiew mam jedynie na szybę:)
Ja mam tez słaby i w poprzedniej Cari tez był słaby nawiew na szybę, wiec będzie tak jak napisał KrzysztofH,.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 19-09-2013, 08:48   

Też słyszałem, że Cari mają słabe nawiewy. Rozbierać wszystkiego nie mam zamiaru. Potem ciężko jest wszystko spasować do siebie. Jestem wyczulony na wszystkie stukania i skrzypienia podczas jazdy. Jak bym coś źle spasował dostał bym bzika:D
Dziś po pracy kupuję filtr i zabieram się do roboty, efekty w postaci zdjęć wrzucę tutaj celem pochwalenia się:)
 
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 19-09-2013, 16:05   

ja rureczki odkręcałem od strony silnika, tam widać jak biegna w strone kabiny i tam zaraz przy ścianie grodziowej są przykręcone.Jeżeli nie zdecydowałeś się odkręcać to ok.
Powodzenia w czyszczeniu i zakładaniu filtra, daj znaćjak poszło.
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-09-2013, 19:01   

Ja u siebie sam montowałem filtr.1,5 h roboty z wyczyszczeniem nagromadzonego syfu.Mniej się teraz kurzy.Myslę że warto.
 
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 20-09-2013, 22:34   

Panowie, misja zakończona:)
Zakupiłem filtr i zabrałem się do roboty!

Widok po wycięciu otworu i wstępnym odkurzeniu:


Do wyczyszczenia tego syfu użyłem starej szczotki z przedłużką metalową. Połączyłem to wszystko taśmą izolacyjną oraz użyłem to co było w danej chwili dostępne w domu - Cilit Bang.
Szczotka:


Efekt końcowy:


Następnie użyłem pianki do odgrzybiania firmy Boll (nie był to dobry wybór, może dobrze działa ale ma niezbyt przyjemny zapach), zakryłem otwór filią z taśmą i włączyłem nawiew z klimą, cyrkulacja wewnętrzna, ok 5 minut.

Do zablokowania filtrów użyłem wyciętej zaślepki z układu. Odpowiednio ją przyciąłem i podpiłowałem:


Następnie wszystko złożyłem i tak to wygląda:


Potem wszystko skręciłem i gotowe. Na razie jest ok i niech tak zostanie.
Dziękuję wszystkim za pomoc, może i moje zdjęcia oraz opis komuś pomogą.

Pozdrawiam!
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21-09-2013, 11:25   

Pewnie mi :)
Po tych fotkach ostatecznie kupuję w przyszłym tygodniu filtry i bierę się poprawianie japońskich inżynierów.
Czym się różnią filtry złożone z dwóch części od tych pojedynczych?
http://allegro.pl/filtr-k...3522347546.html
http://allegro.pl/mitsubi...3524893586.html
http://allegro.pl/filtr-k...3547652262.html
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 21-09-2013, 12:15   

Gdybym miał wybór, wziął bym pojedynczy. Ale najważniejsze na co zwrócić uwagę to na prowadnice w filtrze. Filtr przeze mnie zakupiony nie był zbyt pasowny. Dodatkowym atutem dla pojedynczego filtra jest brak łączeń. Przez co mniej śmieci się przez niego przedostaje.
A i są dwa rodzaje filtrów dla aut z klimą lub bez.
 
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 21-09-2013, 13:31   

To jaki z tych na alledrogo, pojedynczy do klimy będzie najlepszy? A jak nie z allegro to może po numerze seryjnym sobie poszukam.
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 21-09-2013, 20:21   

Po wymiarach wydaje się że będą pasować do Cari z klimą. Dla świętego spokoju proponuję wykonać telefon do sprzedawcy. Te przeznaczone do aut bez klimy są na pewno krótsze.
Tak jak patrzyłem na filtr zakupiony przeze mnie nie widzę sensu dzielenia go na dwa. Nie wiem czemu to ma służyć. Może ktoś bardziej doświadczony mi powie?
Ja podwójny w sklepie na miejscu kupiłem za 39 zł. Myślę, że powinieneś zacząć poszukiwania od miejscowych sklepów.
Powodzenia!
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 18-06-2014, 07:54   

Bardzo możliwe że ten filtr jest podzielony przez... Mitsubishi Space Star
Oba auta mają te same części jeśli chodzi o klimę i kanały wentylacyjne w pobliżu filtra tylko że w MSS jest inaczej poprowadzona linia schowka i filtr jednoczęściowy nie da się tam włożyć. To mogło być przyczyną podzielenia filtra.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
szymon123411 
Nowy Forumowicz
szymon123411

Auto: Carisma Ii 1.6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 5
Skąd: Chojnice
Wysłany: 28-07-2017, 00:59   [Cari 1.6] Parujące się szyby

Od pewnego czasu doskwiera mi problem parujących szyb w aucie. Chciałem zacząć od wymiany filtra kabinowego, ale dowiedziałem się, że moja wersja nie ma takiego (Cari 1.6, 2002, hb, 66kW). Zdjąłem osłonę wycieraczek i tam też wszystko przeczyściłem, ale problem nadal się pojawia.

PS. szyby nie parują się od alkoholu w wydychanym powietrzu :lol:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-07-2017, 07:10   

szymon123411 napisał/a:
Chciałem zacząć od wymiany filtra kabinowego, ale dowiedziałem się, że moja wersja nie ma takiego (Cari 1.6, 2002, hb, 66kW).

A sprawdzałeś sam za schowkiem pasażera czy ktoś tak powiedział :?: .
Dywaniki w środku masz suche, może jest jakiś przeciek :?: .
Nie masz może cały czas włączonego obiegu wewnętrznego :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.