Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ??
Autor Wiadomość
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20-09-2013, 09:13   [2.8 TD] Jakie macie obroty po odpaleniu silnika ??

Witam
Jak zachowują się Wasze Miski po odpaleniu ??
U mnie pod opaleniu trzyma się na około 600/700 a potem wskakuje na 900 ( trzyma sie dokładnie na tej pierwszej kreseczce ponizej 1000 )
Czy nie powinno być tak że na zimnym silniku jak chodzi ssanie to powinien łapać np 1000 a potem zchodzić do 900 obrótów ??
Pozdro
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-09-2013, 10:06   

A gdzie w dizlu ssanie?
Sprawdź woskowy przyspiesznik kąta wyprzedzenia zapłonu na pompie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20-09-2013, 10:17   

Ale nie powinno być tak że najpierw jak się grzeje łapie troszke wyższe obroty a potem spadają ??
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-09-2013, 11:14   

No właśnie powinno więc sprawdź co napisałem. Czy się zmienia położenie wraz z nagrzewaniem silnika.
A, jeszcze jedno. Nie wiem jak w 2,8 ale w 2,5 z lat tak do 94 nie było przyspiesznika woskowego tylko ręczny gaz. To wtedy będzie jak opisujesz i trzeba sobie ręcznie gaz podciągać na zimnym.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22-09-2013, 11:18   

Fajnie jak by ktoś napisał jakie obroty trzyma silnik zaraz po zapaleniu a jak jest na ciepłym silniku
dziekuje
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-09-2013, 14:27   

zunmen napisał/a:
Fajnie jak by ktoś napisał jakie obroty trzyma silnik zaraz po zapaleniu a jak jest na ciepłym silniku
dziekuje
u mnie tak samo 900 w obu przypadkach, po zapaleniu jak i na ciepłym.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 02-10-2013, 22:08   

Heilsberg napisał/a:
A gdzie w dizlu ssanie?
Sprawdź woskowy przyspiesznik kąta wyprzedzenia zapłonu na pompie.


Ssania nie uświadczysz ale w starszym modelach był wihajster do podkręcania obrotów na zimnym ... takie niby ssanie ;P ( bo i ssało ... głównie wachę)
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 03-10-2013, 10:14   

W starszych Pajero był ręczny gaz. Po prawej stronie obok kierownicy gałka do pociągnięcia i po obróceniu o ćwierć obrotu się blokowała. To był kawał druta połączony z drutem od pedału gazu. Jeszcze w roczniku 93 taki był u mnie. Robił nawet za pseudotempomat jak było trzeba.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-10-2013, 11:29   

A może ktoś by podrzucił zdjęcie jak wygląda ta gałeczka do przekręcenia bo nie za bardzo wiem czego szukać
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 03-10-2013, 11:38   

Skoro nie znalazłeś to nie masz bo trudno jej nie zauważyć nad prawym kolanem poniżej kierownicy. Masz tam pewnie zaślepkę.
Oczywiście przyspiesznik już sprawdziłeś.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zunmen 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 46
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 03-10-2013, 12:13   

Jeszcze nie sprawdzone Sam nie jestem w stanie tego sprawdzić
Auto w przyszłym tygodniu idzie do mechanika na przegląd bo dzieje się z nim nie za ciekawie
Po odpaleniu dziwnie niske obroty , szarpanie jak by brakowało mu paliwa
Nawet na lekkim gazie ( poniżej 1000 obr ) po odpaleniu dławi się
Wczoraj go odpaliłem zagrzałem troche i ruszyłem . Po przejechaniu 2 km autko sobie zgasło i nie chciało odpalić przez jakieś 2 min. Udało się go jakoś odpalić z trudem
Potem 4-5 godzin w terenie i nic się nie dzieje. samochod przed 5 godzin nie gaszony , temp OK zero problemów żadnych szarpnięć.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 03-10-2013, 12:21   

To nie masz problemu z obrotami na zimnym tylko z paleniem. Koledzy co mają 2,8 to pewnie podpowiedzą więcej ale mnie to wygląda na zapowietrzony układ wtryskowy. Simering na pompie sławetny?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 03-10-2013, 13:58   

Wymień simering. W moim na zimno też głupiały obroty i mocy nie było. Po rozgrzaniu wszystko było ok.
Dzisiaj pierwsze odpalenie po wymianie przy -2. Autko równo chodzi, obroty ok.950. Można spokojnie ruszać.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 03-10-2013, 19:05   

Koszt simeringu to +/- 20zł z nadwyżką a spokój i przyjemność uruchamiania bezcenne tym bardziej że na lato się raczej nie zapowiada a zimą akumulatory słabną.
Oprócz simeringu warto jest sprawdzić same przewody paliwowe od baku. Ja wymieniłem wszystkie na gumowe olejoodporne. Nie bez znaczenia są też wejścia do baku a zobaczysz je bez problemowo ->> w bagażniku masz klapkę->> po odkręceniu widać wejścia do baku. No i wymień koniecznie filtr paliwowy szczególnie przed zimą warto też już dodawać preparat do paliwa zapobiegający wytrącaniu się parafiny. Nie czekaj na mrozy :biggrin:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 03-10-2013, 21:54   

do całego zestawu "pierwszej pomocy" mogę jeszcze dołożyć:
sprawdź przekaźnik dogrzewania świec ... jak nie robi to można zamienić na taki z forda transita. Sprawdź też podstawę fitra paliwa, tą z pompką. Pompka lubi się zapaćkać i wtedy sie zapowietrza. Podstawa pasuje od gallopera, koszt 50 zł w normalnym sklepie.
W Twoim przypadku stawiam na simering lub zawór zwrotny. W przypadku pierwszego można na szybko się ratować dodatkową pompą elektryczną 0,25bar pomiędzy filtrem a a pompą wtryskową. Ja podpinałem pod obwód zasilania świec żarowych. Przez kilka miesięcy robiło ale potem simering do końca szlag trafił więc i tak trzeba było pompę wyciągnąć. Temat zaworu zwrotnego załatwisz zaworkiem kulkowym zakładanym na przewód.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.