[2.8 TD] akumulator |
Autor |
Wiadomość |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 18-09-2013, 21:11 [2.8 TD] akumulator
|
|
|
Witam wszystkich dwa lata temu kupiłem nowy akumulator centre 100ah i szlag go trafił, trzy miesiące po gwarancji .Była też w tym moja wina, w słoneczną niedziele nie zauważyłem że się światła palą i akumulator rozładował się do zera,teraz trzyma dwa dni i tu przestroga brzęczek od świateł za 15 zł i 500 stów w kieszeni a tak to blada trzeba przed zimą kupić nowy.
[ Dodano: 18-09-2013, 21:17 ]
Może ma ktoś sposób na odratowanie zasiarczonego aku |
|
|
|
 |
zzt
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5TD V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Jaworzno/Kraków
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:43
|
|
|
Taki brzęczyk "dręczyciel" do swiatel to miśki mają chyba już w standardzie |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 19-09-2013, 20:52
|
|
|
Niestety mój nie ma będę musiał założyć |
|
|
|
 |
zzt
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5TD V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Jaworzno/Kraków
|
Wysłany: 19-09-2013, 21:11
|
|
|
Może wjechałeś w jakąś kałużę i go zatkało .
Bimba gdzieś w okolicy wskaźników po otwarciu drzwi kierowcy przy załączonych światłach. |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 19-09-2013, 21:48
|
|
|
Może masz racje ,a może poprzednika wkurzał i go wywalił tak czy siak muszę coś z tym zrobić |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 20-09-2013, 23:58
|
|
|
marcin d napisał/a: | Może ma ktoś sposób na odratowanie zasiarczonego aku | Jedyny pewny sposób to pilnowanie podczas eksploatacji, żeby żadna cela w aku nie była odkryta i uzupełnianie poziomu wodą dest. Dotyczy to także tych wszystkich pseudo "bezobsługowych" gdzie szczególnie poziom w celach lubi się zmieniać.
Zasiarczone aku - zależy jeszcze w jaki sposób - spróbuj uzupełnić poziom wodą dest. i po tym ładowanie niskim prądem (max 3-4A) do napięcia 14,8-15V, zwróć uwagę czy każda z cel pracuje (odpowietrza się), jak któraś stoi to niestety kicha, a aku do bani
A co do brzęczyka dręczyciela , to sprawdź najpierw czy działa płynnie regulacja podświetlenia tablicy, jeśli coś nie tak, to mógł się już reostat regulacji podsmażyć uśmiercając przy okazji brzęczyk - pod deską rozdzielczą na środkowym wzmocnieniu po stronie kierowcy - taka czarna puszka z otworkami dla brzęczyka w obudowie |
|
|
|
 |
|