Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnoza
Autor Wiadomość
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 22-09-2013, 07:36   Diagnoza

Witam. Mam mały problem z moja Cari. po wymianie głowicy, rozrządu itp zaczęła mi się świecić kontrolka "Check". Świeci się rożnie a najczęściej na biegu jałowym w dodatku auto zaczęło kopcić i delikatnie później odpalać. Mechanik po niby diagnozie w kłodzku i po podłączeniu do komputera stwierdził ze do wymiany jest elektrozawór kata wyprzedzenia wtrysku. Wymieniłem ta cześć i za bardzo różnicy nie widać:(( Macie jakieś pomysły co to może być ?? i prośba o podanie jakiegoś dobrego diagnosty w kłodzku bądź w okolicy co mi sprawdzi to pod kompem bo u większości słyszę ze nie można albo mam za stare auto i czyta dopiero od 99". Dodam ze mam Cari z 98" 1.9td. Z góry dziękuje za pomoc
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 22-09-2013, 07:44   

Do kompa nie ma sensu podłączać bo tyle samo zczytasz sam spinaczem (znajdź gdzieś jest instrukcja na forum). Objawy wyglądają na źle ustawiony rozrząd i od tego bym zaczął. Podjedź do innego mechanika i niech Ci to sprawdzi.
_________________

 
 
 
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 22-09-2013, 08:25   

Bylem już na ustawianiu ponownie rozrządu oraz na ustawianiu wtrysku bo ponoć jeden lał czy coś podobnego. Tylko ze u tamtego mechanika co mówił ze regulator kata wtrysku do wymiany... jutro podskocze do innego mechanika niech faktycznie ten rozrzad sprawdzi
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-09-2013, 17:27   

nie ustawia się rozrząd tylko pompę. Chodzi o statyczny kąt wtrysku i nie ma to nic wspólnego z lejącymi wtryskami
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 23-09-2013, 07:53   

Z całosci wypowiedzi zwróciłem uwage na:
A) po wymianie głowicy, zaczęło kopcić i delikatnie później odpalać

Cos musialo byc na rzeczy skoro wymieniales glowice szkoda ze nie napisales ...

Po wymianie głowicy której wczesniej jak przypuszczam nie sprawdziłes nie wspomne o planowaniu głowicy ale to juz moje domysły ja bym czaczoł od sprawdzenia
cisnienie powinno wynosic ok 27-30 atm wazne jest tez aby róznice miedzi cylindrami nie byl duze a wszystko ponizej 22 to do remontu

chyba ze trafisz na goscia starej daty podpowiedz jak to sie robi
Dla silnika z zapłonem samoczynnym element pomiarowy stanowi wtryskiwacz z końcówką pomiarową zamocowaną w miejscu rozpylacza. W przypad­ku uruchamiania silnika przez osobę obsługującą przyrząd, trzeba obydwa prze­wody elektryczne zakończone wtyczką przyłączyć do zacisków znajdujących się na uchwycie próbnika, oraz przewód zakończony dużym uchwytem przyłączyć do centralnie umieszczonego zacisku rozrusznika, w miejscu w którym doprowadzony jest „gruby" przewód od akumulatora, a drugi przewód do za­cisku rozrusznika, do którego przyłączony jest przewód włącznika zapłonu ). Następnie uruchomić silnik rozrusznikiem (w celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów), połączyć próbnik z badanym cylindrem, poprzez zamocowanie w miejsce wtryskiwacza elementu pomiarowego lub dociśnięcie stożka gumowego do otworu świecy zapłonowej, zwracając uwa­gę na zachowanie szczelności tego połączenia. Po tych przygotowaniach po­nownie włączyć rozrusznik i napędzać nim silnik, aż wskazówka (rejestrator kreślący na diagramie) nie przestanie się przesuwać. Podczas pomiarów wał korbowy powinien obracać się z prędkością co najmniej 100 obr/min. Po wy­łączeniu rozrusznika trzeba odpowietrzyć próbnik (wskazówka musi wrócić do pozycji początkowej), przesunąć kasetę diagramu na następną pozycję i wykonać pomiar w następnym cylindrze. Jeżeli wynik pomiaru odbiega od wymaganego, to należy go powtórzyć, aby upewnić się o prawidłowości uzy­skanego rezultatu.

Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej. Polega ona na tym, że do tych cylindrów wstrzykuje się niewielką ilość oleju silnikowego (do 10 cm3) i roz­prowadza go po gładzi cylindrowej przez kilkakrotny obrót wałem. Następnie ponownie mierzy się ciśnienie sprężania. Jeżeli jest ono nadal zbyt niskie, to świadczy o złej pracy zaworów lub o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

Dopiero cała reszte kat wtrysku,cisnienie na wtryskiwaczach ,jak Ci sugeruje kol pawelsonx
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 27-09-2013, 07:49   

Jeśli chodzi o to co kolega wyżej opisał to już miałem taka sytuacje przy 1 wymienianej głowicy. Kupilem niby sprawdzana na szczelność itp ale po założeniu okazało się ze jest gorzej niż w traktorze. Nie chodził równo ledwie zapalił a z tyłu jakby zapora dymna itp. za 2 razem juz kupiłem od sprawdzonego dostawcy który mi wyslal z głowica papiery ze byla sprawdzana na szczelność itp ale dmuchając na zimne dałem ja u siebie do sprawdzenia. Z nia było wszystko w porządku dodam ze głowica była po pełnej regeneracji(planowanie, zawory jakieś uszczelniacze itp) no i cena zdecydowanie wyższa( chodź tamta 1 prawie 900zł nie była niska) Chodz powiem szczerze sprawdze to jeszcze raz na wszelki wypadek

[ Dodano: 27-09-2013, 08:59 ]
Chyba troche za mało precyzyjnie opisalem to. Auto opdala w paro sekundowa zwloka ale tylko po dłuższej przerwie jak jest zimno. Jak na przyklad zrobie okolo 10km odpale juz normalnie. Na biegu jałowym auto nie kopci i z silnikiem nie ma problemow oprucz kontrolki "Check" ktora swieci w tamtym przypadku i na wyzszych obrotach( po okolo 3500 a 3800 ale wyzej juz sie nie swieci) jak jade do 2500 obrotow to z tego co mi znajomy mowil to nie widac kopcenia itp dopiero jak jade i go krece powyzej to widac zmiany biegow.Przy predkosciach autostradowych sam nie jestem w stanie zauwazyc jakichkolwiek objawow( nawet kopcenia) Dodam jeszcze ze silnik delikatnie bardziej klekocze jakby mial twardsza prace
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 27-09-2013, 12:01   

Wymrugaj błędy i będziesz wiedział daczego check się świeci
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 27-09-2013, 12:05   

Właśnie jestem po odczycie błędów, trochę ich nie rozumiem.
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
53- przekaźnik świec żarowych
55-sterownik - napiecie czujnika

Odnośnie błędu numer 35 to miałem jakiś czas temu regulator napięcia wymieniany a przy opcji 18 i 38 to czasami jak jest wilgotno to potrafi mi prędkościomierz skakac
Ostatnio zmieniony przez Darek4151 28-09-2013, 06:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 27-09-2013, 23:05   

ja mam GDI wiec trudno mi cos wiecej doradzic a nie chce Ciebie wprowadzic w bład ale znalazlem tu na forum ciekawy temat silnkia DID z roku 98 moze on cos podpowie

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Darek4151 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Lądek Zdrój
Wysłany: 28-09-2013, 12:54   

Zainteresowała mnie jedna odpowiedz z wyzej wymienionego tematu
"odpal silnik, jak będzie już chodził "w miarę" i świecić będzie check, lekko wciśnij pedał gazu tak żeby obroty wzrosły do około 1500 i tak trzymaj, jak kontrolka zgaśnie to masz uszkodzony (albo zabrudzony) potencjometr od gazu.
Ja miałem to i zrobiłem tak:
zdemontowałem go, wrzuciłem do ropy, potem omiziałem z zanieczyszczeń pędzelkiem, wysuszyłem, zamontowałem i ustawiłem (po załączeniu stacyjki ustawiasz go tak żeby na wyjściu - chyba środkowy pin w złączce - w stosunku do masy było 0.6V lub troszkę więcej. Jak Ci się to uda to powinno zniknąć świecenie Checka. U mnie pomogło "

Zrobiłem tak jak było opisane wyżej i faktycznie po chwili kontrolka zgasła, chyba czeka mnie czyszczenie tego elementu tylko musze załatwić coś żeby sprawdzić później ta wartość bo nie chce unieruchomić auta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.