Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
29-09-2013, 18:43
3000GT SL 91' MT
Autor Wiadomość
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 31-03-2013, 19:50   

Twinturbo powinien mieć ok 180 na cylindrze w wolnossaku będzie 200 i bez żadnego ugrywania tyle jest / tyle miałem w roku 2010 / Jest tak jak na filmiku z yt dodam tylko od siebie że przy polerowaniu kanałów ,pełnym szlifie i obróbce głowicy co by przywrócić ją do stanu fabrycznego silnik lepiej się kręci - wyzej nawet do 8000obr. Cała przyjemność i zabawa jest na 3 i 4 biegu . Wcześniej był to 2 i 3 bieg .Nie wiem , co i jak się stało , przez co ale mam takie odczucie. I dlatego piszę bo chciałbym gdzieś coś łyknąć i moze kilka koni dodać - zastanawiałem sie też nad przekładką tt - ale czy nie lepiej dodać dmuchawy do silnika który już posiadfam i znam go na wylot . opcja jest taka że kupując anglika z tt nie wiem co siedzi w środku - moze być niewypał i kasa sie rozejdzie . Toteż czekam na znawcę ,który podejmie pierwsze kroki :finga:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2013, 13:16   

kleryk-3kgt napisał/a:
Najgorsze jest strojenie świnki, trzeba albo sprowadzić tunera do siebie albo wieźć samochód laweta. No i najlepiej żeby tuner dysponował hamownią :)


jak będziesz miał zabawki, to o to się nie martw, dasz znać to może załatwimy, że tuner przyjedzie do Ciebie, ew laweta i misja warszawka...
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 01-04-2013, 13:32   

Deprin, jak mowa o tunerze z laptopem i gotowym programem to dziękuję, jest tutaj takich na pęczki :) co "czpiują" diesle.

Zbyszek, znowu z palca wyssane info.
DOHC TWIN TURBO
156psi (10.75bar) / min 115psi (7.95bar)

Sigma kręci się do 8k rpm? Bo jeśli nie, a Twoja kręci się za wysoko to :biggrin:
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2013, 14:01   

kleryk-3kgt napisał/a:
Deprin, jak mowa o tunerze z laptopem i gotowym programem to dziękuję, jest tutaj takich na pęczki :) co "czpiują" diesle.


mówimy o ludziach którzy stroją sprzęty 400+... tak jak pisałem musisz mieć zabawki.
wbrew pozorom w szczecinie jest kilka mocnych maszyn, a na nowy sezon wyjedzie jeszcze kilka...
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 01-04-2013, 14:13   

Diesle czy Pb?
Jak koleś ogarnia i ma gdzie hamować auto to można by się dogadać.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2013, 10:28   

pb, dam znać jak zobaczę wyniki po strojeniu pewnej hondy.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 02-04-2013, 14:28   

kleryk - coś ty tu banały piszesz - za bardzo się nie znam ale z tego co się orientuje 6g72 tt powinno mieć ok. 8,0 :1, bez tt to 10,0:1 - w ogłoszeniu sprzedaży napisałeś że znawca aczkolwiek wprawne oko zauważy że silnik został doprężony 1 bar
Nieodpowiedziałeś mi na pytanie jak doprężyłeś silnik, bez kompresora lub bez dmuchawy i co tam stroiłeś jak nie ma czego stroić - Nie chce mi się juz tu pisac , powtarzać sie z pytaniami bez odpowiedzi , oczywiscie wszystko wiesz lepiej .Co do V6 w sigmie i 3000GT Sl to te same silniki rózniące się osprzętem i stopień spręzania wynosi tam 10,0;1 i trzeba by mocno spiłować głowicę żeby uzyskać ok.11,0 :0 lub 11,5: 0 co kwalifikuje ten silnik do rychłej naprawy . Inaczej nie znam sposobu niekolizyjnego aby doprężyć silnik wolnossący poprzez zjechanie głowicy i dalszych zabiegów aczkolwiek mogę się mylić . A silnik powinien na 7200- 7300 odcinać paliwo . Gdybyś wcześniej zerknął w posty / moje / doczytałbyś że silnik w mojej skorupie kręci się bardzo wysoko / tak było przed wymianą jak i po wymianie silnika 6g72 bez turbo . Nie chce mi się juz tu pisac i podziwiać twoich efektów bo nie mam odpowiedzi z twojej strony na moje pytania :biggrin:

proszę - zapraszam do przeczytania :

http://forum.mitsumaniaki...ighlight=obroty

i na pytanie czy w sigmie 6g72 kręci sie wysoko - odpowiem ci tak - kr ęci sie wysoko
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 09-04-2013, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 08-04-2013, 22:08   

Kompresja wzięła się z serwisówki, taka magiczna książka o samochodziku.
Od kiedy silnik dopręża się kompresorem? Co to za bzdura.
Nic nie stroiłem, nie wiem skąd te info.
Nie odpowiadam bo nie chce mi się. nie zawsze mam chęci tłumaczyć coś 10x komuś na tym forum a potem zostaje to olane i pytanie się powtarza.

Tak, dopreża się przez planowanie głowic, to popularny mod i szeroko stosowany a odpręża się specjalnymi uszczelkami głowic.

Jak kręci Ci się tak silnik to powodzenia. Seryjne talerzyki sprężynki wytrzymują maks 8k rpm. jednak w wolnossaku powyżej 6k rpm nie ma czego szukać, moment obrotowy kończy się w granicach 6,2k rpm. Tutaj silnik kwalifikuje się do rychłej naprawy jak przekracza 8k rpm. Bo jest bardzo prawdopodobne że tłok spotka się z zaworem.

Jeśli uważasz że jest inaczej, to weź nie pisz ok?
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 08-04-2013, 22:40   

Panowie, spokojnie bez spiny. Ta wasza wymiana zdań jakiś taki mało przyjazny ton przybrała, a nie potrzebnie. Proponuję wam przed napisaniem posta posłuchać sobie np... Boba Marleya, albo nie wiem... Dżemu. Wbrew pozorom z tych waszych wypowiedzi da się wyłuskać jakąś konstruktywną wiedzę, a przeglądając forum chciałbym nie musieć łuskać . Pozdrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-04-2013, 10:09   

Pozwolę sobie zauważyć że kompresja to jest jedno, a stopień sprężania to jest drugie.


Co do momentu - w praktyce ten silnik (mój egzemplarz ciągnął do 6350 - moc maksymalna jest przy takich obrotach- później jest już spadek).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 09-04-2013, 11:27   

Kleryk weź się nie spinaj tak . Chodziło mi oto jak bez doprężenia silnika , kompresora i bez dmuchawy otrzymałeś takie dane jak na wykresie to wszystko . Koniec
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 07-05-2013, 14:34   

Trochę części dotarło:
Regulator ciśnienia paliwa.

Adaptery
Zaciski
Dolot ( mam taki drugi, nowy na sell )

Sprężyny Tein.



Czekam jeszcze na parę części, po tem montaż i będzie :D
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3560
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-05-2013, 17:36   

Adaptery daj w proszek z podkładem, bo zardzewieją. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 07-05-2013, 18:35   

Pomaluję żaroodporną farbą, tez będzie dobrze.
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 27-09-2013, 14:23   

Samochód sprzedany kawałek czasu temu. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.